Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش فارسی با شعر کتاب خوب – آموزش آنلاین فارسی به کودکان

آموزش فارسی با شعر کتاب خوب – آموزش آنلاین فارسی به کودکان

آموزش فارسی با شعر کتاب خوب

آموزش فارسی با شعر کتاب خوب

کتاب خوب، یار مهربان

کتاب، یک دوست خوب است که در هر جایی و هر زمانی همراه ما است. ما می توانیم هر چیزی را که نمی دانیم از کتاب بپرسیم. کتاب خواندن به ما کمک می کند تصمیم های درست بگیریم و در زندگی کمتر اشتباه کنیم.

کتاب، دوست خوبی است که ما را هیچ وقت تنها نمی گذارد. کتاب در هر وقت و هر جایی به کمک ما می آید. پس هیچ وقت نباید کتاب خواندن را فراموش کنیم و ما هم نباید این دوست خوب یعنی کتاب را تنها بگذاریم.

کتاب ها، موضوع های مختلفی مانند شعر، داستان های واقعی یا خیالی، علمی، درسی و آموزشی دارند.

کتاب، دوست خوب ما است پس ما باید مواظب کتاب های خود باشیم که کثیف یا پاره نشوند. بعد از خواندن هر کتاب، آن را در جای خود در کتابخانه می گذاریم.

ما می توانیم کتاب های خود را به دوستانمان امانت بدهیم تا آن ها هم بخوانند. اگر از کسی کتاب امانت گرفتیم باید مراقب باشیم که گم نشود و تمیز و سالم به او برگردانیم.

اگر در کتابخانه عمومی عضو شویم کتاب های زیادی را در مورد هر چیزی می توانیم به امانت بگیریم و بعد از خواندن آن را به کتابخانه برگردانیم. ما می توانیم کتاب های خود را که خوانده ایم به کتابخانه هدیه بدهیم.

شعر کتاب خوب، به ما می گوید: کتاب، دوست مهربان، دانا و خوش زبان است. کتاب زبانی برای حرف زدن ندارد ولی حرف های زیادی برای گفتن در مورد هر چیزی دارد. کتاب دوست هنرمند و فهمیده ای است که هیچ ضرری به ما نمی رساند بلکه با راهنمایی هایش به ما سود می رساند. پس هیچ وقت دوست خوب خود را از یاد نبریم و تنهایش نگذاریم، همیشه کتاب بخوانیم.

شعر «کتاب خوب» از “عباس یمینی شریف”

من یار مهربانم

دانا و خوش بیانم

گویم سخن فراوان

با آن که بی زبانم

پندت دهم فراوان

من یار پند دانم

من دوستی هنرمند

با سود و بی زیانم

از من مباش غافل

من یار مهربانم


About Hajar Aziz Zanjani

Hajar Aziz Zanjani is a professional Persian / Farsi teacher and full-time content developer in Farsi at LELB Society. She has published hundreds of original Persian lessons, created hundreds of Persian podcasts, and taught so many Persian students all around the globe. She's got an MBA degree and is an SEO expert. Study our guest posting guidelines for authors.

View All 218 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

16 comments on “آموزش فارسی با شعر کتاب خوب – آموزش آنلاین فارسی به کودکان”

    • پرتشون نکنیم ،پاره نکنیم،کثیف نکیم،روش آب نریزیم ،بعد از مطالعه بزاریم تو کتابخانه

      • خیلی خوبه پوریا جان. آفرین بر تو! بله، درسته. باید از کتابها به خوبی مراقبت کنیم و اونها رو مثل دوست خودمون بدونیم.

      • بله، این فکر خیلی خوبیه! در این صورت می تونیم کتاب ها رو خیلی راحت پیدا کنیم. ترتیب و نظم کتاب ها در کتابخانه خیلی مهمه

      • کتاب خوانی، عادت خیلی خوب و مفیدی هست و اینکه شما همه نوع کتابی رو دوست دارید بخونید، نشانه این است که مشتاق مطالعه کتاب هستید. این عالیه و بهتون تبریک می گم.

        • یادگیری زبان فارسی و زبان های دیگه در قالب داستان سرگرم کننده و مفید هست. در این صورت، می تونیم از یادگیری زبان به شکل داستان لذت ببریم

      • کتاب داستان، خوب و جالب هست و به ما چیزهای مفیدی رو به شکل داستان یاد میده. من هم کتاب داستان خیلی دوست دارم

Leave a Comment