Log in

آموزش واژگان در متن با تصویر برای آیلتس، تافل و جی آر ای

Last updated on January 14th, 2023 by | Category: LELB Society's Services | 49 Views | Reading Time: 2 minutes

آموزش واژگان در متن واقعی و به همراه فلش کارت مصور راهی نوین و کارآمد برای فراگیری واژگان آکادمیک و دشوار در زبان انگلیسی می باشد. زبان انگلیسی دارای واژگان بسیاری است و هر یک از واژه ها ممکن است دارای چندین معنی بوده که اغلب یادگیری واژه ها را برای افراد غیر انگلیسی زبان دشوار می نماید.

برای همین، در اینجا راهکارهایی بسیار مفید و همیشگی برای آموزش واژگان انگلیسی به شما ارائه می کنیم که مدت زیادی است مورد استفاده و رضایت کاربران و زبان آموزان آکادمی LELB Society قرار گرفته است.

اهمیت یادگیری واژگان در متن

یادگیری واژگان انگلیسی همیشه دغدغه زبان آموزان می باشد. با توجه به اینکه افزایش دایره واژگان در تقویت همه مهارت های زبان از جمله رایتینگ و مقاله نویسی، اسپیکینگ، خواندن و درک مطلب حرف اول را می زند، بنابراین استفاده از یک روش درست و کارآمد برای آن مهم و ضروری است.

ویدیوی این مقاله را ببینید

اولین و مهمترین هدف LELB Society در آموزش زبان به کار بردن روش هایی است که همه مهارت های مورد نیاز زبان آموزان را پوشش دهد. بنابراین در یادگیری واژگان نیز این امر مورد توجه قرار گرفته و زبان آموزان نه تنها واژگان مهم و کاربردی را فرامی گیرند، در کنار آن مهارت هایی مثل لیسنینگ نیز تقویت می شود.

به علاوه مجموعه بسیار غنی واژگان آکادمی LELB Society شامل بیش از 2600 واژه ضروری است که همه لغات مهم آزمون های زبان نظیر آیلتس، تافل، GRE و EPT، همه لغات اصلی کتاب های 504 واژه و 1100 واژه ضروری و 601 واژه ضروری را دربر می گیرد.

آموزش واژگان در متن با تصویر

مجموعه واژگان آکادمی LELB Society یکی از منابع غنی جهت آموزش واژگان انگلیسی است. تفاوتی که این آکادمی با سایر روش های آموزشگاهی برای یادگیری سریع و ماندگار واژگان دارد، آموزش واژگان در متن است. علاوه بر آن، استفاده از فلش کارت مصور برای واژگان مهم و تازه می باشد.

در فلش کارت های هر واژه، تمام معانی یک کلمه به صورت جداگانه با ذکر نقش واژه مثل verb ,adj ,adv ,pro و… همراه با معنی واژه به انگلیسی و نیز مثال های مرتبط آورده شده است.

در آموزش واژگان انگلیسی، مهمترین ویژگی که یادگیری لغات را آسان و همیشگی می کند آموزش واژگان در متن با تصویر می باشد. این روش به شما کمک می کند که یک متن انگلیسی را خوانده و لغات را در بافت و جملات یاد گرفته و به خاطر بسپارید.

در این روش زبان آموز با توجه به درک محتوای متن، معنی لغات جدید را حدس زده و آن را در ارتباط با سایر کلمات یاد می گیرد. علاوه بر آن اصطلاحات، عبارت ها و ترکیب های واژگان نیز یاد گرفته می شود که در آزمون های زبان بسیار کاربرد دارد.

از آنجائیکه هر لغت با یک تصویر کاملا مرتبط نمایش داده می شود، ذهن شما از طریق بکار گرفتن حس بینایی در به خاطر سپردن واژه فعال می شود. در نتیجه یادگیری واژه برایتان همیشگی بوده و به آسانی آن را به خاطر می سپارید و دیگر نیازی نیست لغت را با تکرار طوطی وار یاد بگیرید.

گوش دادن به واژگان انگلیسی در متن

 علاوه بر آن، در صورت انتخاب هر کلمه یا متن، آن کلمه یا متن به طور خودکار برای زبان آموز خوانده می شود. زبان آموزان با تکرار این عمل می توانند چندین بار با دقت به متن گوش داده علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ، تلفظ صحیح لغات را نیز یاد بگیرند که در بهبود مهارت اسپیکینگ مهم می باشد.

از سوی دیگر با توجه به این که فلش کارت واژگان با معانی انگلیسی و مثال موجود می باشد زبان آموزان را از استفاده دیکشنری بی نیاز می کند.

Practice-listening-by-selecting-any-text-and-listening-to-it-at-LELB-Society

در یادگیری یک واژه جدید همیشه به یاد داشته باشید که حواس شما یعنی بینایی و شنوایی و ارتباط ذهنی با واژه جدید باید به کار گرفته شود تا به خاطر سپاری آن برایتان ممکن شود.

پس هر واژه را با تصویری که بیانگر آن باشد ببینید، تلفظ صحیح آن را چندین بار گوش داده و با تلفظ صحیح یاد بگیرید، و حتما آن واژه را در چند مثال و یا متن های حاوی آن لغت ببینید چرا که یادگیری در متن و ساختار جمله و درک ارتباط معنایی واژه بسیار مهم است.

آموزش واژگان در متن بر اساس موضوع

نکته مهم دیگر این است که اغلب لغات مرتبط به هم از نظر معنایی، به هم لینک شده، در نتیجه با استفاده از این ارتباط ها یادگیری واژگان به شکل درختی و مرتبط موثر می شود. سایت ما مانند بیش از %40 کل سایت های دیگر، با وردپرس WordPress نوشته شده است.

در طراحی سایت ما، دکتر محمد حسین حریری اصل که طراح و موسس وب سایت LELB Society است، از ویژگی Tagging وردپرس استفاده کرده تا تمامی واژگان موجود در سایت از جمله منابع آزمون جی آر ای را از نظر مفهومی طبقه بندی کند.

Tags and Keywords at LELB Society

در سایت ما، برای هر واژه یک یا چند مثال آورده شده است. در نتیجه واژه در ساختار جمله و در متن آموزش داده می شود. برای هر واژه حداقل یک یا دو متن حاوی آن واژه با ذکر منبع درج شده است. به این ترتیب در یادگیری واژه ها، یک گام به جلو بر می دارید که آن را در ترکیب با سایر کلمات می بیند و مفهوم آن را درک می کنید، پس دیگر واژه و معنی آن را فراموش نمی کنید.

آکادمی LELB Society هر روز حداقل 1 تا 3 واژه جدید با فلش کارت تصویری به بانک لغت خود اضافه می کند که در صورت عضویت در سایت می توانید به طور روزانه آن ها را دیده و دایره واژگان خود را هر روز گسترده تر نمائید.