Log in

آموزش زبان فارسی درباره مصر باستان اهرام مصر

Last updated on September 2, 2022 by with 51 Views and Reading Time: 15 minutes

LELB Society: A Bilingual Academy of English & Persian Forums Practice Writing in Farsi for Farsi Learners آموزش زبان فارسی درباره مصر باستان اهرام مصر

Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #108702

      نخست این درس فارسی درباره اهرام مصر را بخوانید. در داخل این درس فارسی، مانند همه درس های فارسی دیگر موجود در سایت، ویدیو یا پادکست آموزشی وجود دارد. همچنین، می توانید نسخه انگلیسی این درس درباره مصر باستان را بخوانید و ویدیوی آن را نیز ببینید.

      سپس در قسمت پایین بنویسید که در تاریخ مصر باستان، چه چیز از همه بیشتر برای شما عجیب و شگفت انگیز بوده است. لطفا بنویسید که دلیل این شگفتی از نظر شما چیست؟

    • #108789
      Assal Rabiy
      Participant

      مومیای

      مومیای جالب است برای انکه آن ها را در اتاق های مخفی قرار می دند تا بدن آن ها سالم بماند برای آن که مردم به مصر به زندگی پس از مرگ باور داشتند. برای من خالب بود که چیز های باارزش را با مومیای دفن مو کردند. ما متوجهه می سویم که مردم باستان مصر اعتقاد خاصی به زندگی پس از مرگ داشتند برای همین همیشه اترام به مردگن خود می گزاشتند.

      • #108805

        آفرین آلتا. خیلی خوب و دقیق نوشتی و نظرت رو روشن و کامل گفتی.

        در دیدگاهت، این واژگان رو اشتباه نوشتی:

        خالب = جالب

        دفن مو کردند = دفن می کردند

        متوجهه می سویم = متوجه می شویم

        اترام به مردگن = احترام به مردگان

    • #108833

      لطفا بنویسید که برای ساختن اهرام مصر که بسیار بزرگ بودند، مصریان باستان از چه ابزار و وسایلی استفاده می کردند؟ همان طوری که می دانید، در آن زمان، ماشین های بزرگ و ابزار پیچیده وجود نداشت. پس کارگران مصر باستان چگونه توانستند اهرام مصر را بسازند؟

    • #108850
      Samira Ghafari
      Participant

      من فکر میکنم آن که نه اهرامه مسر خیلی بزرگ هست و انسان ها نمی‌توانند آن را بسازند.

      • #108852

        آفرین امیرعلی. برای شروع خوب بود، ولی بهتره که بیشتر بنویسی.

        اهرامه مسر = اهرام مصر

    • #109694

      به نظر من اهرام قدیمی مصر بسیار جالب هستند برای اینکه ساخت این اهرام زیبا بسیار سخت بود اما از آنجایی که برای مردم مهم بود آنها را ساختند و هرم خوفو بلندترین آنها بود. یکی دیگر از چیزهای جالب برای من این است که آنها فکر می کردند که بعد از مرگ یک نفر دوباره زنده می شود، بنابراین نقشه هایی را روی دیوارها کشیدند تا ارواح را در اهرام راهنمایی کنند. آنها همچنین برای ارواح ارزش هایی می دادند.

      • #109702

        کاملا درست گفتی. اهرام مصر با آن شکوه و بزرگی، بیشتر به وسیله بردگان و کارگران مصری ساخته می شدند. در آن زمان، ماشین آلات و ابزار صنعتی مثل امروز وجود نداشت و این موضوع باعث می شد که ساختن اهرام مصر بسیار سخت و طولانی باشد. از سوی دیگه، این اهرام بزرگ و غول پیکر، با دقت و ظرافت خیلی بالایی ساخته می شدند و برای ساختن آنها، از علوم هندسه، ریاضیات و نجوم در مقیاس پیشرفته استفاده می شد.

    • #109698

      چیزی که برای من خیلی جالب بود بزرگی و زیبایی اهرام است و اینکه که آنها فکر می کردند که یک نفر پس از مرگش زنده می شود برای همین روی دیوارهای هرم نقاشی می کردند تا روح ها بدانند کجا بروند.

      • #109700

        این موضوع برای من هم خیلی عجیب و جالب بود که مصریان باستان حتی فکر می کردند که با نقشه راه که بر روی دیوارها می کشیدند، می تونستند ارواح فرعون ها رو پس از مرگ، راهنمایی کنند. در واقع، یکی از دلایل مهم مومیایی کردن هم، اعتقاد به زندگی پس از مرگ در بین مصریان باستان بود.

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.