Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   داستان شیر و چوپان برای آموزش فارسی به کودکان

داستان شیر و چوپان برای آموزش فارسی به کودکان

داستان شیر و چوپان برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان غیر فارسی زبان بر اساس داستانهای جذاب و آموزنده ازوپ به همراه ویدیو و تمرین واژگان در متن با ترجمه سرکار خانم هاجر عزیز زنجانی

نسخه انگلیسی داستان شیر و چوپان

برای خواندن نسخه انگلیسی داستان شیر و چوپان، اینجا را کلیک کنید.

ویدیوی داستان شیر و چوپان

داستان شیر و چوپان

روزی، روزگاری شیری در جنگل راه می رفت که ناگهان تیغی در دستش فرو رفت. شیر از درد دستش نمی توانست قدم بردارد و ناله می کرد.

the lion and the mouse the lion was sleeping LELB Society

چوپانی که در آن نزدیکی بود، صدای غرش ناراحت شیر را شنید. همه گوسفندها با سر وصدا به این طرف و آن طرف می دویدند. شیر به سمت چوپان رفت و بالای سر چوپان با ناراحتی غرش کرد. سپس دست زخمی خود را بلند کرد.

The Shepherd Boy at LELB Society with podcast and new words to learn English from Aesop's Fables

چوپان که از ترس به زمین افتاده بود، شیر را خیره نگاه می کرد. تا اینکه بعد از مدتی، به ناراحتی شیر توجه کرد و فهمید که شیر از او کمک می خواهد.

چوپان با مهربانی از جایش بلند شد و به دنبال دلیل ناراحتی شیر گشت. چوپان تیغ را در دست شیر پیدا کرد و آن را بیرون کشید. شیر از درد دستش راحت شد و به جنگل برگشت.

چندین سال گذشت تا این که چوپان را به اشتباه به جرمی متهم کردند و در زندان انداختند. چوپان نتوانست بی گناهی خودش را ثابت کند. پادشاه دستور داد که چوپان را در قفس شیر بزرگ بیندازند. همه فکر می کردند که کار چوپان تمام شده و شیر او را تکه و پاره خواهد کرد.

English Documentary on Lions with Transcript & Flashcards at LELB Society

شیر با غرش بلند به چوپان نزدیک شد، ولی وقتی بدن چوپان را لمس کرد، چوپان را شناخت و کنار کشید. شیر نه تنها، هیچ آسیبی به چوپان نرساند بلکه، جلوی چوپان نشست و دستش را بلند کرد. شیر با این کار به چوپان نشان داد که او همان شیری است که تیغ را از دستش بیرون آورده بود.

همه از دیدن این صحنه تعجب کردند و پادشاه دستور داد که چوپان را از قفس بیرون بیاورند و پیش او ببرند.

پادشاه از چوپان پرسید که چطور این شیر به تو حمله نکرد؟

چوپان در پاسخ پادشاه، داستان شیر و خودش را تعریف کرد. پادشاه بعد از شنیدن ماجرا، وقتی شجاعت و درستکاری چوپان و قدردانی شیر را بعد از سال ها دید، دستور داد که شیر را به جنگل برگردانند و چوپان را هم آزاد کنند.

به این پرسش ها پاسخ دهید.

1- شما از این داستان چه چیزی فهمیدید؟

2- کدام کلمات در این درس برای شما جدید بودند؟

3- شیر چطور از چوپان بخاطر کمکش قدردانی کرد؟

4- چرا چوپان را در قفس شیر انداختند؟


About Hajar Aziz Zanjani

Hajar Aziz Zanjani is a professional Persian / Farsi teacher and full-time content developer in Farsi at LELB Society. She has published hundreds of original Persian lessons, created hundreds of Persian podcasts, and taught so many Persian students all around the globe. She's got an MBA degree and is an SEO expert. Study our guest posting guidelines for authors.

View All 218 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

4 comments on “داستان شیر و چوپان برای آموزش فارسی به کودکان”

  1. در این داستان چوپان به شیر کمک کرد و تیغ را از دستش در آورد در مقابل شیر هم به چوپان حمله نکرد و او را نخورد

    • کاملا درسته. داستان شیر و چوپان به ما می آموزد که کمک کردن به دیگران کار بسیار خوبی است و ما نتیجه کار خوب خود یعنی کمک کردن را حتما خواهیم دید. در این داستان، چوپان حتی فکر این را هم نمی کرد که شیر بتواند در قفس، به او لطف بکند و او را نخورد.

  2. ۱.همیشه اول باید درست فکر کنیم بعد تصمیم بگیریم.
    ۲-تیغ ، زندان ، تعجب کردن ، شجاعت ، لمس کردن ، پادشاه
    ۳-.کناره چوپان نشست و دستش را بالا برد
    ۴-.چوپهان را دار قفشیر انداختند تا و را بخورد

Leave a Comment