Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   داستان فارسی گرگها و سگهای گله با ترجمه انگلیسی و لیست واژگان

داستان فارسی گرگها و سگهای گله با ترجمه انگلیسی و لیست واژگان

داستان فارسی گرگها و سگهای گله برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به همراه نسخه انگلیسی داستان  و ویدیوی آموزشی به عنوان پادکست مناسب برای آموزش فارسی به نوجوانان و بزرگسالان

نسخه انگلیسی داستان فارسی گرگها و سگهای گله

برای خواندن داستان فارسی گرگها و سگهای گله به زبان انگلیسی، اینجا را کلیک کنید.

داستان فارسی گرگها و سگهای گله

در یک روستای سرسبز، چند گرگ گرسنه بودند که به خاطر مراقبت سگهای گله، نمی توانستند به گوسفندان چوپان نزدیک شوند.

روزی از روزها، گرگهای گرسنه ریسک کردند و به سگهای گله نزدیک شدند و به آنها گفتند:

«ما و شما خیلی شبیه هم هستیم. شباهت های ما بیشتر از تفاوت های ما هست. ما برای همدیگر، مانند برادر هستیم. پس بهتر است اختلافات بین خود را کنار بگذاریم و مانند برادر، در صلح و صفا، در کنار یکدیگر زندگی کنیم.»

گرگها در ادامه گفتند:

«تنها تفاوت مهم و برجسته بین ما و شما این است که ما گرگها آزادانه زندگی می کنیم. در حالی که شما سگهای گله، در واقع، برده آدمها، مخصوصا چوپان گله هستید. همان چوپانی که در برابر زحمات و خدمات شما، شما را شلاق می زند و قلاده به دور گردن شما می اندازد.»

گرگها باز به پیام خود ادامه دادند:

«آدمها از شما می خواهند که از گله گوسفندان شان مراقبت کنید. با این وجود، خودشان گوشت لذیذ بره و گوسفند را می خورند و فقط استخوان آنها را جلوی شما می اندازند.»

گرگها پیشنهاد کردند که:

«به همین خاطر، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به این بی عدالتی پایان دهید. به حرف ما گوش کنید و بیایید تا با هم از خوردن گوشت لذیذ گوسفندان گله لذت ببریم و شکم سیری از غذا دربیاوریم!»

سگهای ساده لوح گله، پیشنهاد گرگهای مکار را پذیرفتند و برای پیمان دوستی، به سمت لانه گرگها حرکت کردند. ولی همینکه پا در لانه گرگها گذاشتند، گرگهای گرسنه از هر سو، به آنها حمله کردند و سگهای گله که به دام افتاده بودند را به جای گوسفندان، دریدند و خوردند.

ضرب المثل موجود در داستان

توبه گرگ مرگ است

ضرب المثل توبه گرگ مرگ است به این معناست که به موجود حیله گری مثل گرگ هرگز نمی شود اعتماد کرد، حتی اگر به ظاهر، وانمود کند یا تظاهر کند که تغییر کرده است.

به پرسش های زیر پاسخ دهید.

1- چرا گرگها ریسک کردند و به سمت سگهای گله نزدیک شدند؟

2- چرا سگهای گله، گول گرگها را خوردند؟

3- از این داستان چه درسی می گیرید؟

4- چرا سگهای گله وارد لانه گرگها شدند؟

برای دیدن صدها ویدیوی آموزش زبان فارسی، از کانال یوتیوب ما دیدن کنید.


About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3976 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

8 comments on “داستان فارسی گرگها و سگهای گله با ترجمه انگلیسی و لیست واژگان”

  1. ۱ گرگها ریسک کردند و به سمت سگهای گله نزدیک شدند چون خیلی گرسنه هستند و یه برنامه داشتند

Leave a Comment