Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   داستان فارسی پند پدر برای آموزش زبان فارسی

داستان فارسی پند پدر برای آموزش زبان فارسی

داستان فارسی پند پدر به فرزندان برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان و یادگیری واژگان فارسی در متن به همراه ویدیو و پادکست. این داستان فارسی به شما کمک می کند تا با تلفظ درست واژگان فارسی و تمرین روخوانی فارسی آشنا شوید.

نسخه انگلیسی داستان فارسی پند پدر

برای خواندن نسخه انگلیسی داستان فارسی پند پدر، اینجا را کلیک کنید.

ویدیوی داستان فارسی پند پدر

داستان فارسی پند پدر

روزی، روزگاری در یک خانواده، پدر دانایی بود که چندین پسر داشت. پسرها، تا وقتی که کودک و خردسال بودند، خیلی خوب باهم بازی می کردند. ولی وقتی بزرگتر شدند، نمی توانستند به خوبی کنار هم باشند. پدر هر روز پسرهایش را می دید که باهم دعوا می کنند.

argument LELB Society

پدر خیلی تلاش کرد که با صحبت های خود، پسرهایش را نصیحت کند که باهم دوست و برادر باشند. اما فایده نداشت و پسرهایش متوجه نتیجه کارهای خود نبودند. برای همین پدر تصمیم می گیرد که یک درس عملی به پسرهایش بدهد.

یک روز صبح پدر از پسرهایش می خواهد که برای او یک دسته چوب بیاورند. بعد دسته چوب را به نوبت در کف دست هر کدام از پسرها گذاشت.

Kindle GRE Vocabulary Flashcard at LELB Society

پدر از فرزندانش خواست که دسته چوب را بشکنند ولی هیچ کدام موفق نشدند که دسته چوب را بشکنند.

Learn Farsi online story smart child at LELB Society

بار دیگر، پدر در دست هر کدام از پسرها فقط یک عدد چوب گذاشت و از آنها خواست که چوب را بشکنند. همه آن ها به راحتی، یک چوب را شکستند و منتظر پاسخ پدرشان بودند.

Childhood Years An English question for discussion at LELB Society with flashcards and selected reading passage

پدر تک تک چوب ها را یک جا جمع کرد و بار دیگر استقامت دسته چوب را به آن ها نشان داد. بعد به پسرانش گفت: شما هم اگر مثل این دسته چوب، هم پیمان و همدل باشید، قدرت زیادی داشته و کسی نمی تواند شما را شکست دهد.

unite LELB Society

برعکس، اگر بخواهید سر هر موضوعی با هم مخالفت و دعوا کنید، بعد از مدتی از هم جدا می شوید. در نتیجه، چون تنها هستید، به راحتی در زندگی شکست می خورید.


About Hajar Aziz Zanjani

Hajar Aziz Zanjani is a professional Persian / Farsi teacher and full-time content developer in Farsi at LELB Society. She has published hundreds of original Persian lessons, created hundreds of Persian podcasts, and taught so many Persian students all around the globe. She's got an MBA degree and is an SEO expert. Study our guest posting guidelines for authors.

View All 218 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

2 comments on “داستان فارسی پند پدر برای آموزش زبان فارسی”

  1. پند پدر این بود که برادر ها باید با هم همکاری داشته باشند تا کسی نتواند آن ها را شکست بدهد

    • بله، داستان فارسی پند پدر بسیار معروف است. در این داستان، پدر از فرزندان خود می خواهد تا مانند یک دسته چوب، محکم باشند تا هیچ کس نتواند آنها را شکست دهد. در حالی که اگر از هم جدا باشند، به راحتی می توانند شکست بخورند همانطوری که به راحتی می توان یک تکه چوب را شکاند و خرد کرد.

Leave a Comment