Log in

آموزش زبان فارسی درباره زندگی زرافه ها با ویدیو و پادکست

آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درباره زندگی زرافه ها به همراه ویدیو یا پادکست آموزشی، نسخه انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه و پرسش و پاسخ برای تمرین خواندن و نوشتن در زبان فارسی

نسخه انگلیسی زندگی زرافه ها

برای خواندن نسخه انگلیسی این درس، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

English Documentary on Giraffes with Transcript & Flashcards

English Documentary on Giraffes with Transcript & Flashcards

ویدیوی درس فارسی درباره زندگی زرافه ها

آشنایی با زندگی زرافه ها

تصور کنید آنقدر قد بلند هستید که می توانید پشت بام ها را ببینید. زرافه ها به همین اندازه بلند هستند. آنها قد بلندترین حیوانات جهان هستند. چیزی که زرافه را تا این اندازه بلند می کند گردن دراز آن است. یک زرافه نر بزرگ تقریباً 20 فوت (6 متر) ارتفاع دارد. ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک ساختمان دو طبقه است.

English Documentary on Giraffes with Transcript & Flashcards at LELB Society
آشنایی با زندگی زرافه ها برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

زرافه ها در قاره آفریقا در دشت هایی به نام ساوانا زندگی می کنند. آنها در جاهایی زندگی می کنند که درخت های زیاد با برگهای فراوان دارد زیرا غذای اصلی زرافه ها برگ درختان است.

زندگی زرافه ها: زرافه ها از برگ درختان تغذیه می کنند

شکل ظاهری زرافه ها

زرافه ها بدنی کوتاه و پاهای بلند و لاغر دارند. پاهای جلویی آنها کمی بلندتر از پاهای پشتی آنها است. نرها معمولا بلندتر از ماده ها هستند. زرافه ها می توانند با سرعت 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) بدوند. این سرعت به اندازه همان سرعتی است که ماشین ها اغلب در خیابان های فرعی حرکت می کنند.

خز کوتاه و ضخیم بدن زرافه ها را می پوشاند. خز آنها دارای لکه های قهوه ای است. برخی از این لکه های قهوه ای مانند سنگ های پله ای به نظر می رسند. خط هایی با رنگ زرد روشن لکه های قهوه ای را جدا می کنند. رنگ و طرح خز آنها به زرافه ها کمک می کند تا با درختان و برگ ها ترکیب شوند. این ترکیب رنگ به زرافه ها کمک می کند تا در طبیعت از دید شیر ها پنهان شوند.

The Lioness and the Vixen at LELB Society from Aesop's Fables with podcast and new words to practice English
زندگی زرافه ها: ترکیب رنگ زرد و قهوه ای روی پوست زرافه ها به آنها کمک می کند تا از دید شیرها و پلنگ ها پنهان باشند

زرافه ها بر روی پشت گردن خود یال دارند. یال خطی از خز بلند در امتداد گردن زرافه ها است. آنها دمی با یک دسته خز بلند در انتهای بدن دارند. زرافه ها از دم خود برای ضربه زدن به مگس ها و سایر حشرات که روی آنها فرود می آیند استفاده می کنند. زرافه ها دو شاخ کوتاه و ضخیم دارند که روی سرشان با پوست پوشانده شده است. شاخ زرافه نر از شاخ زرافه ماده بزرگتر است.

زرافه ها چگونه غذا می خورند؟

زرافه‌ ها گردن خود را بالا می‌ گیرند و برگ‌ های درختان را می جوند. گردن و قد بلند زرافه ها به آنها کمک می کند تا برگ هایی را بخورند که برای حیوانات دیگر بسیار بلند است. زرافه زبان دراز خود را به دور برگ‌ های شاخه دار می‌ پیچد و سپس شاخه ها را به داخل دهان خود می کشد.

زرافه ها حتی می توانند برگ های درختانی که خار یا تیغ دارند را نیز بخورند. زبان و لب های آنها پوشش سختی دارد. این پوشش به زرافه اجازه می دهد تا خارهای تیز که روی برخی درختان رشد می کنند را بجوند و بخورند. زرافه ها دندان های خاصی با شیارهای عمیق دارند. آنها از دندان های خود برای جدا کردن برگ ها از شاخه ها استفاده می کنند.

داستان درخت زیتون و درخت انجیر برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان غیر فارسی زبان به همراه ویدیو و لیست واژگان جدید
آشنایی با زندگی زرافه ها: زرافه ها می توانند حتی برگ های تیغ دار درختان را نیز به راحتی بجوند و بخورند

زرافه های نر و ماده برگ های قسمت های مختلف درختان را می خورند. نرها با گردن دراز خود برگ های نوک درختان را می خورند. زرافه های ماده که کوتاه تر هستند، برگ های شاخه های پایین تر درختان را می خورند.

خانواده زرافه ها

زرافه ها در گروه هایی به نام گله با هم زندگی می کنند. معمولاً در یک گله حدود ده زرافه وجود دارد. گله ها رهبر ندارند. یک زرافه می تواند یک گله را ترک کند و به گله دیگر بپیوندد. گاهی نرهای جوان دور هم جمع می شوند تا گله تازه ای را درست کنند. گاهی اوقات زرافه های ماده با گوساله (بچه زرافه ها) برای جستجوی غذا دور هم جمع می شوند.

زرافه ها معمولا در آرامش زندگی می کنند ولی گاهی نرها با یکدیگر می جنگند. آنها ابتدا گردن خود را به دور یکدیگر می پیچند. سپس شاخ هایشان را به هم می کوبند. آنها معمولاً به یکدیگر آسیب نمی رسانند. بازنده فقط از محل جنگ دور می شود.

گوساله ها نسبت به زرافه های بالغ دشمنان بیشتری دارند. شیرها، پلنگ ها و کفتارها گوساله های زیادی را شکار می کنند و می خورند. زرافه هایی که به بلوغ می رسند حدود 25 سال عمر می کنند.

English Documentary on Lions with Transcript & Flashcards at LELB Society
زندگی زرافه ها: شیرها دشمن اصلی زرافه ها هستند و به بچه زرافه ها حمله می کنند

آیا زرافه ها در خطر هستند؟

تا حدود 100 سال پیش، گله های بزرگی از زرافه ها در آفریقا وجود داشت. شکارچیان بسیاری از حیوانات را کشتند. مردم زیستگاه زرافه ها یعنی جایی که زرافه ها در آنجا زندگی می کنند را ویران کردند. امروزه زرافه های کمتری زنده هستند، اما خوشبختانه در خطر انقراض یا نابودی نیستند. امروزه از زرافه ها محافظت می شود. زرافه های زیادی در پارک های ملی زندگی می کنند. گله های بزرگ زرافه با بیش از 100 عضو هنوز در پارک ملی سرنگتی تانزانیا یافت می شود.

پرسش و پاسخ

به پرسش های زیر در بخش کامنت گذاری پاسخ دهید.

  1. به نظر شما، جالب ترین چیز درباره زندگی زرافه ها چیست؟
  2. اگر نکته جدیدی درباره زندگی زرافه ها می دانید که در این درس نوشته نشده است، آن نکته جدید را در بخش کامنت گذاری بنویسید.
  3. رنگ خاص زرافه ها با لکه های قهوه ای و پس زمینه زرد چه کمکی به زرافه ها می کند؟
  4. چرا گوساله ها یا بچه زرافه ها بیشتر از زرافه های بزرگسال شکار می شوند؟

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

6 comments on “آموزش زبان فارسی درباره زندگی زرافه ها با ویدیو و پادکست”

    • بله، زرافه ها با اینکه قد خیلی بلندی دارند، می توانند خیلی سریع بدوند. شاید جالب باشد بدانید که قلب زرافه ها هم خیلی نیرومند است. دلیل آن هم این است که قلب زرافه باید آنقدر نیرومند و قوی باشد تا بتواند خون را با فشار زیاد از گردن دراز زرافه به سمت مغز این حیوان پمپاژ کند

      Reply
  1. ۱- من فکر می کنم جالبترین چیز درمورد زرافه ها یاین است که قد آنها خیلی بلند است و لب و دندانهای خیلی قوی دارند و می توانند خار هم بخورند.

    ۲- .من چیز دیگری در مورد زرافه نمی دانم

    ۳- .به آنها کمک می کند برای اینکه میتوانند در میان درخت ها قایم شوند

    ۴- .برای اینکه ضعیفتر و کوچکتر هستند

    Reply
    • بله، زرافه ها زندگی جالبی دارند. زرافه ها قد بلندی دارند. بچه زرافه ها بیشتر توسط شیر و پلنگ شکار می شوند. برای اینکه، کوچکتر هستند،

      Reply
  2. 1- برای من خیلی جالب بود که زرافه ها می توانند به سرعت ماشین بدوند زیرا فکر می کردم به دلیل بزرگی آنها سریع نیستند

    2- می دانستم که امکان ندارد دو زرافه دقیقاً لکه های مشابهی داشته باشند

    3- رنگ خاص زرافه به آنها کمک می کند از شکارچیان زنده بمانند زیرا رنگ آنها باعث می شود در ساوانا های آفریقایی که در آنها زندگی می کنند قایم شوند

    4- بچه زرافه ها به احتمال زیاد خورده می شوند زیرا آنها از زرافه ها کوچکتر هستند

    Reply
    • خیلی خوب بود. من هم نمی دانستم که دو زرافه نمی توانی پیدا کنی که لکه های مشابه داشته باشند.

      Reply

Leave a Comment

20 − 8 =