Log in

آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی با موضوع جوجه کباب

Published on September 16th, 2023 | Last updated on September 17th, 2023 by | Category: Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos | No Comments on آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی با موضوع جوجه کباب | 146 Views | Reading Time: 4 minutes

آشنایی با فرهنگ و زبان ایرانی با موضوع جوجه کباب به همراه ویدیو نوشته سپیده قربانلو مناسب برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

ویدیوی این پست با موضوع جوجه کباب ایرانی

کباب ایرانی

همان طور که می دانید، در فرهنگ های متفاوت، انواع مختلف غذا وجود دارد. جوجه کباب، یکی از این غذاهای خاص ایرانی محسوب می‌شود. کباب در تاریخ و فرهنگ ایران از زمان های دور جایگاه مخصوصی در مهمانی های ایرانی داشته است و دارد.

تاریخچه جوجه کباب

Foods and Meals in Farsi
آموزش زبان فارسی و آشنایی با فرهنگ ایرانی درباره غذاهای سنتی ایران از جمله جوجه کباب

در زمان های گذشته، به جای استفاده از سیخ‌های فلزی برای تهیه کباب از ترکه‌های نازک استفاده می‌کردند. این روش، به تازگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کبابی که امروزه در ایران پخته می‌شود در زمان ناصرالدین شاه قاجار به وجود آمده است. کباب علاوه بر اینکه در ایران یک غذای محبوب و لذیذ به شمار می‌رود، در کشورهای دیگر نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

انواع کباب ها

یکی از انواع کباب، جوجه کباب می‌باشد. مایه مخصوص جوجه کباب در کشورهای مختلف به شکل‌های متفاوتی تهیه می‌شود. برای مثال در کشورهای آمریکایی از سس باربیکیو برای خوشمزه شدن کباب استفاده می‌کنند. در ایران جوجه کباب بیشتر با موادی مانند زعفران، کره، ماست و انواع ادویه‌جات آماده می‌شود.

برای مزه دار کردن جوجه کباب، تکه های مرغ را برای چند ساعت در پیاز، زعفران و یا سیر رنده شده، قرار می دهند. به خاطر اینکه در درست کردن جوجه کباب از روغن استفاده نمی شود، کباب ایرانی به عنوان یک غذای سالم به شمار می آید. بعضی ایرانی ها، جوجه کباب را با استخوان، و برخی دیگر، بدون استخوان ترجیح می دهند که به ذائقه آنها بستگی دارد.

همچنین کباب می تواند در سه حالت آبدار، نیم‌پز و یا کاملا پخته تهیه شود که به مدت قرار گرفتن گوشت بر روی زغال سرخ در منقل یا آتشدان بستگی دارد. برای سرخ نگاه داشتن زغال و ایجاد گرمای کافی، از بادبزن استفاده می شود. بعضی وقت ها، در کنار کباب، سیب زمینی و یا بلال نیز بر روی زغال سرخ، کباب می شود. بر اساس فرهنگ ایرانی، ممکن است دیده شود پس از استفاده از زغال برای درست کردن کباب، در پایان، اسفند یا اسپند نیز بر روی زغال دود شود.

جوجه کباب در سفره ایرانی

Practical Persian about Food with common expressions by Farshid Aziz at LELB Society
آموزش زبان فارسی با موضوع غذا و رفتن به رستوران

جوجه کباب یکی از غذاهای رایج و پر استفاده در سفره‌ های ایرانی است. جوجه کباب در مهمانی‌ها، پیک نیک‌ها و مراسم‌ رسمی مورد استقبال همه می باشد. جوجه کباب طعم بی‌نظیری دارد. علاوه بر آن، زمان پخت و آماده سازی مواد آن هم بسیار کم بوده و به آسانی آماده می‌شود. این غذای لذیذ از معروف‌ترین غذاهای ایرانی و از دسته کباب‌های سنتی ایران است.

به تازگی، جوجه کباب به عنوان بهترین غذای تهیه شده از مرغ در جهان شناخته شده است. انرژی مواد خوراکی جوجه کباب ۲۴۰ کالری است. کوبیده، کباب بناب، کباب برگ و چنجه نیز غذاهای شبیه جوجه کباب هستند.

درست کردن کباب در دل طبیعت

مردم ایران علاقه زیادی به طبیعت دارند و به این دلیل، معمولا در دل طبیعت، دیده می شود که ایرانیان به درست کردن جوجه کباب مشغول می شوند. به عنوان مثال، در ایام نوروز و به ویژه در روز سیزده بدر، مردم ایران بر روی زغال، جوجه کباب و یا انواع دیگری از کباب را درست می کنند. این کباب معمولا با نان سنگک داغ یا برنج که به آن پلو نیز گفته می شود، خورده می شود.

going to the Restaurant in Farsi
آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی درباره کباب و انواع آن

مردم ایران بر روی کباب، سماق می پاشند تا مزه بهتری به خود بگیرد. در کنار کباب، از سبزی های خوشبو مانند ریحان و پیاز نیز استفاده می شود. همچنین، از مرکباتی مانند نارنج و لیمو ترش نیز برای خوشمزه تر کردن کباب استفاده می شود.

نوشیدنی در کنار کباب

از قدیم، مردم ایران دوست داشتند که به همراه کباب، دوغ ایرانی بنوشند که از ترکیب ماست، آب، کمی نمک و سبزی های خوشبو ساخته می شود. خوردن چای زغالی بعد از جوجه کباب نیز، به ویژه در داخل طبیعت، بسیار می چسبد. دوغ یک نوشیدنی اصیل ایرانی است که برای بدن بسیار مفید می باشد. نوشیدن دوغ ایرانی خیلی بهتر و سالم تر از نوشابه های صنعتی با شکر فراوان است.

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

twenty − one =