Log in

آموزش زبان فارسی درباره زندگی مورچه ها برای کودکان

آموزش زبان فارسی درباره زندگی مورچه ها برای کودکان به همراه ویدیو و لیست واژگان جدید و پرسش و پاسخ

ویدیوی درس فارسی درباره زندگی مورچه ها برای کودکان

زندگی مورچه ها برای کودکان

Learn Persian with stories at LELB Society with the story of the ants and the grasshopper with podcast for children and teenagers to learn Farsi online
آشنایی با زندگی مورچه ها برای کودکان به همراه ویدیو و پرسش و پاسخ

مورچه ها در گروه هایی به نام کلنی زندگی می کنند. هر مورچه در یک کلنی کار خاصی برای انجام دادن دارد. زندگی مورچه ها بسیار شگفت انگیز و جالب است.

کارهایی که مورچه ها انجام می دهند

در هر کلنی سه نوع مورچه وجود دارد: مورچه کارگر، مورچه ملکه و مورچه نر. هر نوع مورچه کار متفاوتی انجام می دهد. مورچه های کارگر در زیر زمین تونل می کنند، مورچه های جوان را پرورش می دهند، غذا جمع آوری می کنند، لانه را می سازند و تمیز می کنند.

کار اصلی مورچه ملکه تخم گذاری است. بدن مورچه ملکه بزرگ تر از مورچه های دیگر است و دو بال بزرگ نیز دارد. هر لانه مورچه، یک مورچه ملکه دارد که مهم ترین مورچه به شمار می آید.

لانه مورچه ها کجاست؟

بیشتر کارهای مورچه ها در کلنی آنها و در داخل لانه انجام می شود. بسیاری از گونه های مورچه ها لانه های خود را در زیر زمین و در خاک می سازند. برخی از گونه های مورچه ها تپه هایی از خاک را روی زمین می سازند.

Learn Persian with Stories at LELB Society - Story of Elephant and Ant
داستان فارسی مورچه و فیل برای آموزش زبان فارسی به کودکان با داستان

گونه های دیگر از گیاهان برای ساختن لانه استفاده می کنند. برخی از مورچه ها در قسمت های توخالی گیاه یا فضاهای بین سنگ ها لانه می سازند. تعداد کمی از مورچه ها لانه همیشگی ندارند.

مورچه ها چه شکلی هستند؟

مورچه ها حشرات کوچکی هستند. مورچه ها مانند همه حشرات شش پا دارند. کوچکترین گونه مورچه 0.03 اینچ (0.7 میلی متر) طول دارد و به این دلیل، دیدن آنها سخت است! بزرگترین گونه مورچه تقریباً 1 اینچ (3 سانتی متر) طول دارد.

مورچه ها کمر بسیار باریکی دارند. کمر باریک به مورچه اجازه می‌ دهد وقتی در تونل‌های زیرزمینی می‌چرخد، به راحتی خم شود. مورچه های نر و مورچه های ملکه بال دارند. کارگران بسیاری از گونه های مورچه ها نیش دارند که برای مبارزه با دشمنان از آن استفاده می کنند.

آیا مورچه ها می توانند ببینند و بشنوند؟

بیشتر مورچه ها دو چشم مرکب دارند. چشم های مرکب بخش های زیادی به نام عدسی دارند که به حشرات کمک می کنند خوب ببینند. مورچه های دیگر سه چشم ساده دارند که هر کدام یک عدسی دارد. برخی از مورچه ها که در زیر زمین زندگی می کنند نابینا هستند.

the life of bees to learn Persian online
آشنایی با زندگی زنبور عسل برای آموزش زبان فارسی

مورچه ها گوش ندارند. اما آنها می توانند لرزش های صوتی را احساس کنند. برخی از مورچه ها با ضربه زدن بر روی زمین ارتباط برقرار می کنند. آنها همچنین با لمس کردن یکدیگر با شاخک های خود ارتباط برقرار می کنند.

مورچه ها با چشیدن، بوییدن و لمس کردن متوجه می شوند که چه چیزی در اطرافشان وجود دارد. آنها دو آنتن یا شاخک نازک روی سر خود دارند که به آنها در انجام این کار کمک می کند. هر شاخک شبیه بازوی انسان است که در آرنج خم شده است.

مورچه ها برای یافتن غذا با شاخک های خود بر روی زمین ضربه می زنند. آنها حتی می توانند شاخک های خود را به اطراف حرکت دهند تا بو کنند. بنابر این، یک مورچه همیشه شاخک های خود را به هر طرف حرکت می دهد.

همچنین، مورچه ها از راه بو کردن، با یکدیگر صحبت می کنند. مورچه ها از خود بوی خاصی پخش می کنند تا مورچه های دیگر را از خطر آگاه کنند یا به آنها نشان دهند کجا غذا پیدا کنند. گاهی اوقات می توانید صف های طولانی مورچه ها را ببینید. این مورچه ها به دنبال یک بو هستند!

Best Persian short stories to learn Farsi at LELB Society
آشنایی با زندگی مورچه ها برای کودکان – صف طولانی مورچه ها در حال حرکت

دهان مورچه سه بخش دارد. فک، مهمترین بخش از دهان مورچه است. مورچه ها می توانند فک خود را از این طرف به طرف دیگر حرکت دهند. آنها از آرواره های خود برای کندن زمین، جابجا کردن چیزهای مختلف، جمع آوری غذا، ساختن لانه، جنگیدن و بریدن استفاده می کنند. مورچه ها از فک پایین خود برای جویدن استفاده می کنند. همچنین، آنها از زبان خود برای مکیدن غذای مایع استفاده می کنند.

گونه های مختلف مورچه ها

حدود یازده هزار گونه مورچه وجود دارد. مورچه ها در بیشتر جاهای جهان زندگی می کنند. مورچه های جنگجو در جنگل های آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کنند. دسته های مورچه های جنگجو به دنبال حشرات یا عنکبوت ها هستند. مورچه های دروگر در بیابان ها زندگی می کنند و دانه های گیاهان را می خورند.

Practice reading & listening on rainforests at LELB Society with podcast and flashcards for IELTS by Morteza Mousavi
زیستگاه مورچه های جنگجو در جنگل های بزرگ

مورچه‌ های شته‌ دار از شته‌ ها و حشرات ریز دیگر نگهداری می‌ کنند، همانطور که کشاورزان از گاو نگهداری می‌ کنند. این مورچه ها مانند دامدارانی هستند که از غذای مایعی که از شته های خود می دوشند، تغذیه می کنند. این غذای مایع، عسلک نام دارد.

مورچه های برده ساز، نوزادان گونه های دیگر مورچه ها را می دزدند. نوزادان به عنوان کارگر در لانه مورچه های برده ساز بزرگ می شوند و کارهای مورچه های برده ساز را انجام می دهند.

برخی از مورچه های کارگر، عسلک و سایر مواد غذایی را در بدن خود ذخیره می کنند. این مورچه ها آنقدر بزرگ می شوند که نمی توانند راه بروند! این مورچه های کارگر، غذای همه کلنی را فراهم می کنند.

به پرسش های زیر پاسخ دهید.

  1. اگر چیز بیشتری درباره زندگی مورچه ها می دانید که در این درس نوشته نشده است، آن را در بخش ارسال دیدگاه یا کامنت گذاری که در پایین این صفحه است، بنویسید.
  2. در بین شگفتی های زندگی مورچه ها، چه چیز بیشتر از همه برای شما جالب است؟
  3. به نظر شما، چرا مورچه ها برای محیط زیست مفید هستند؟
  4. از نظم و قانونی که در داخل کلنی مورچه ها هست، چه درسی می توان گرفت؟

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

eleven − 4 =