Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش زبان فارسی درباره زندگی توماس ادیسون با ویدیو

آموزش زبان فارسی درباره زندگی توماس ادیسون با ویدیو

آموزش زبان فارسی درباره زندگی توماس ادیسون به همراه ویدیو و پادکست مناسب برای آموزش واژگان و اصطلاحات فارسی در بافت و متون واقعی برای نوجوانان و بزرگسالان فارسی آموز

ویدیوی درس آموزش زبان فارسی درباره زندگی توماس ادیسون

زندگینامه توماس ادیسون

innovative LELB Society
آشنایی با زندگی توماس ادیسون برای آموزش زبان فارسی

تا اواخر دهه 1800، بیشتر مردم بلافاصله پس از غروب آفتاب به رختخواب می رفتند. در آن زمان، مردم برای روشنایی از شمع و چراغ نفتی یا گازی استفاده می کردند. مخترع آمریکایی، توماس ادیسون، با اختراع اولین لامپ واقعی، شیوه زندگی مردم را تغییر داد. لامپ تنها یکی از بیش از هزار اختراع ایجاد شده توسط یکی از بزرگترین مخترعان تمام دوران بود.

زندگی و شغل توماس ادیسون

توماس آلوا ادیسون در سال 1847 در میلان، اوهایو به دنیا آمد و در پورت هورون، میشیگان بزرگ شد. او فقط سه ماه به مدرسه رفت. مادرش خواندن، نوشتن و حساب را به او آموخت. در سال 1862، ادیسون جان پسری را که بر روی ریل قطار بود، نجات داد. پدر پسر، اپراتور دستگاه تلگراف بود که پیام های رمزگذاری شده را از طریق سیم ارسال می کرد. برای تشکر، پدر آن پسر، به ادیسون یاد داد که چگونه با تلگراف کار کند. سپس ادیسون کارایی تلگراف را بهبود بخشید. او از اختراعات خود درآمد کسب کرد.

آزمایشگاه تحقیقات

Engender GRE Vocabulary Flashcard for Engender
تلاش و پشتکار ادیسون در موفقیت او نقش بسیار مهمی داشت

در سال 1876، ادیسون اولین آزمایشگاه تحقیقات صنعتی را در منلو پارک، نیوجرسی راه اندازی کرد. در آن زمان، ادیسون تا حدی ناشنوا بود. او خیلی زحمت کشید و بسیار تلاش کرد. او در آزمایشگاه خود زندگی می کرد و با اختراع هایی که ثبت کرد، ثروتمند شد. او دو بار ازدواج کرد و شش فرزند داشت. اما او آنقدر کار می کرد که زمان زیادی برای گذراندن با خانواده خود نداشت.

اختراعات بزرگ توماس ادیسون

Reading Practice on creativity with flashcards to practice reading and vocabulary for IELTS & TOEFL
اختراعات بزرگ توماس ادیسون شامل لامپ رشته ای، نیروگاه برق، گرامافون و غیره

بزرگترین اختراعات ادیسون شامل تلفن بهبود یافته، گرامافون، دوربین فیلمبرداری و باتری های ذخیره سازی الکتریسیته بودند. با این حال، ادیسون را بیشتر به خاطر اختراع لامپی که برای مدت طولانی روشن ماند، به یاد می آورند.

در دهه 1870، بسیاری از مخترعان در تلاش بودند تا یک لامپ کاربردی بسازند. ادیسون صدها طرح را امتحان کرد. سرانجام او از یک رشته نخ نازک از جنس کربن برای روشن کردن لامپ استفاده کرد. یک جرقه الکتریکی باعث درخشش رشته نخ در داخل یک لوله شیشه ای شد. لامپ رشته ای ادیسون موفقیت بزرگی بود. این لامپ می توانست بیش از 40 ساعت به طور پیوسته بسوزد و روشنایی ایجاد کند.

Luminous GRE Vocabulary Flashcard at LELB Society
آموزش زبان فارسی با زندگینامه افراد موفق و مخترعین

ادیسون می خواست مردم در خانه هایشان لامپ و چراغ برقی داشته باشند. بنابراین او اولین نیروگاه برق را نیز اختراع کرد و ساخت.

مردم ادیسون را دوست داشتند زیرا او مردی منطقی و واقع بین بود. جمله مورد علاقه او این بود: “نبوغ فقط یک درصد الهام و 99 درصد عرق ریزی و تلاش است.”

واژگان و اصطلاحات جدید

  1. بلافاصله: فورا، خیلی زود
  2. مخترع: کسی که اختراعی را انجام می دهد یا چیزی که قبلا وجود نداشته است را برای اولین بار ایجاد می کند
  3. شیوه: سبک، روش
  4. حساب: ریاضیات
  5. اپراتور: کسی که مسئول راه انداختن و کار کردن با دستگاه خاصی است
  6. کسب کردن: به دست آوردن
  7. کاربردی: چیزی که به خوبی کار کند
  8. به طور پیوسته: بدون وقفه
  9. منطقی: عاقل
  10. نبوغ: توانایی، کامیابی و موفقیت

به پرسش های زیر پاسخ دهید.

  1. به نظر شما، رمز موفقیت ادیسون چه بود؟
  2. چرا در زمان های قدیم، مردم معمولا بعد از غروب خورشید، می خوابیدند؟
  3. آیا فرق بین اختراع و اکتشاف را می دانید؟
  4. ادیسون چگونه توانست ثروتمند شود؟
  5. بزرگترین اختراعات ادیسون را نام ببرید.

About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3975 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

Leave a Comment