Log in
Home  »  پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی   »   مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه

مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه

Last updated on September 6, 2023 | 232 Views | Reading Time: 7 minutes

آیا به دنبال یک مدرسه آنلاین فارسی مناسب برای آموزش زبان فارسی به فرزند خود هستید؟ چنانچه مهاجرت کرده اید و می خواهید فرزندتان با زبان فارسی بیگانه نشود و فرهنگ ایرانی خود را حفظ کند، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که فرزند شما چگونه می تواند در مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی ما به صورت آنلاین زبان فارسی و انگلیسی را به شکل جذاب و مفید و در ارتباط با صدها فارسی آموز دیگر بیاموزد.

ویدیوی این مقاله درباره مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

آموزش زبان فارسی برای کودکان خارج از کشور

در مدرسه دوزبانه LELB Society با طراحی و مدیریت دکتر محمد حسین حریری اصل، دکترای آموزش زبان انگلیسی با گرایش تدریس آنلاین زبانهای خارجی، فرزند شما می تواند تجربه آموزشی منحصر به فردی را داشته باشد. با نگاهی به روش تدریس در آکادمی دوزبانه LELB Society که به زبان انگلیسی نوشته شده است، تا اندازه زیادی با سیستم آموزشی ما آشنا خواهید شد.

Gathering of Persian Speaking Children around the World at LELB Society
مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه با هزاران درس به همراه ویدیو

به عنوان مثال، یکی از ویژگی های بارز مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما این است که ما از منابع و کتابهایی که دیگران تهیه کرده اند، استفاده نمی کنیم. چرا که ما در درجه اول، تولیدکننده محتوای دیجیتالی هستیم و تنها از منابع آموزش زبان فارسی که از سال 2015 میلادی تا کنون تولید کرده ایم، در آموزش زبان فارسی استفاده می کنیم. در نتیجه، پس از گذشت تقریبا هشت سال تلاش شبانه روز، مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی LELB Society به یک نرم افزار و سایت آموزش زبان فارسی برجسته در سرتاسر جهان تبدیل شده است.

آموزش خواندن و نوشتن حروف الفبای فارسی

معمولا خانواده هایی که برای یادگیری زبان فارسی برای کودکان خود به ما مراجعه می کنند، بیشتر به دنبال آموزش خواندن و نوشتن حروف الفبای فارسی هستند. چرا که خوشبختانه بیشتر این پدر و مادرها، در خانه با فرزندان خود به زبان فارسی صحبت می کنند. اما متاسفانه وقت کافی برای آموزش خواندن و نوشتن زبان فارسی به فرزندان خود را ندارند. در نتیجه، در این مورد از کمک و تخصص ما در زمینه خواندن و نوشتن حروف الفبای فارسی استفاده می کنند.

Learn Persian alphabet with videos for non-Persian speakers
آموزش خواندن و نوشتن حروف الفبای فارسی به همراه ویدیو در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

با نگاهی به بازخورد فارسی آموزان ما که در انجمن زبان فارسی قرار دارد، با نظر و بازخورد زبان آموزان ما تا اندازه زیادی آشنا می شود. در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی LELB Society، ما برای آموزش خواندن و نوشتن زبان فارسی، بر اساس روش یادگیری معکوس، تمامی حروف الفبای فارسی را از پیش تدریس کرده ایم. فارسی آموزان ما می توانند بسته آموزش الفبای زبان فارسی به همراه ویدیو را بخوانند و ویدیوهای موجود در آن را ببینند.

ما از این بسته آموزشی در کلاس آنلاین فارسی برای کودکان و نوجوانان استفاده می کنیم. لازم به ذکر است که در پایان هر درس فارسی، فرم ارسال دیدگاه و کامنت وجود دارد. فارسی آموزان ما می توانند برای تمرین نوشتن فارسی، از این فرم های کامنت گذاری و انجمن زبان فارسی موجود در نرم افزار آموزش زبان فارسی ما استفاده کنند. با نگاهی به 20 کامنت که به تازگی از طرف زبان آموزان ما منتشر شده است، متوجه خواهید شد که یادگیری زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان در مدرسه آنلاین فارسی ما هرگز محدود به کلاس آنلاین فارسی نمی باشد.

یادگیری زبان فارسی برای کودکان با داستان

داستان گویی در فارسی - انجمن آموزش زبان فارسی
یادگیری زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان با صدها داستان ساده به همراه ویدیو و نسخه انگلیسی

پس از آشنایی با حروف الفبای فارسی، برای تمرین روخوانی متون فارسی، ما از بیش از 100 داستان فارسی برای کودکان و نوجوانان به همراه نسخه انگلیسی آنها استفاده می کنیم. تمامی این داستانها توسط تیم تولید محتوای ما ترجمه و ساده نویسی شده اند. فرزند شما می تواند نسخه انگلیسی این داستانها را نیز بخواند. فارسی آموزان ما می توانند از این داستانهای فارسی برای بیان شفاهی داستان در سر کلاس استفاده کنند. یعنی این داستانها را به زبان خود در کلاس آنلاین فارسی تعریف می کنند و درباره پیام آموزشی داستان با یکدیگر صحبت می کنند.

یادگیری زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان با مطالب علمی

آموزش زبان فارسی درباره زندگی گالیله به همراه ویدیو
آموزش زبان فارسی درباره زندگینامه دانشمندان و مخترعین بزرگ مانند گالیله، نیوتن، ماری کوری، توماس ادیسون، فلورانس نایتینگل و غیره

در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما، تنوع مطالب درسی بسیار مهم می باشد. آموزش زبان فارسی با داستان به تنهایی نمی تواند برای همیشه نظر همه فارسی آموزان را جلب کند. بنابر این، تیم تولید محتوای مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما، درسهای فارسی و انگلیسی با موضوع های علمی و آموزنده برای زبان آموزان تهیه کرده است. این درسهای علمی نیز همگی دارای ویدیو، پادکست و فرم کامنت گذاری متنی و صوتی می باشند.

یکی از اهداف آموزشی ما این است که بر اساس روش آموزش مبتنی بر محتوا، در زبان آموزان فارسی و انگلیسی آکادمی دوزبانه خود، انگیزه و اشتیاق کافی برای ادامه یادگیری زبان دوم را ایجاد کنیم. به گونه ای که زبان آموزان فارسی و انگلیسی ما در کنار آموزش زبان فارسی و انگلیسی، مطالب مفید و آموزنده دیگری را نیز بیاموزند و آنها را در زندگی شخصی خود به کار گیرند.

دستاوردهای آموزشی مدرسه دوزبانه ما

LELB Society Review in 2022 including our top achievements and success journal
دستاوردهای منحصر به فرد آموزشی در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما

آکادمی دوزبانه LELB Society تنها محدود به جمعی از مدرسین فارسی نمی باشد. در حال حاضر، یعنی ماه آوریل سال 2023، ما توانسته ایم بیش از 4100 درس فارسی و انگلیسی به همراه 5700 کامنت را تولید کرده و در اختیار زبان آموزان فارسی و انگلیسی خود قرار دهیم. کانال یوتیوب LELB Society با 3370 مشترک فعال، بیش از هزار ویدیوی آموزشی دارد. همچنین، در انجمن زبان فارسی و انگلیسی موجود در سایت ما، حدود 600 پرسش و پاسخ مطرح شده است که نمایانگر فعال بودن انجمن ها یا Forum های سایت ما می باشد.

ارزیابی پورتفولیو برای سنجش آموزش زبان فارسی

Student portfolio assessment at LELB Society
استفاده از روش ارزیابی پورتفولیو برای نظارت بر روند پیشرفت تحصیلی فارسی آموزان توسط والدین آنها

چنانچه بخواهید از روند پیشرفت تحصیلی فرزند خود باخبر شوید، می توانید از روش ارزیابی پورتفولیو یا portfolio assessment استفاده کنید. در روش ارزیابی پورتفولیو، تمامی درسهای مشخص شده، تکالیف خواسته شده و سایر فعالیت های آموزشی قابل مشاهده می باشد. در نتیجه، شما می توانید نظارت و ارزیابی مناسبی بر عملکرد آموزشی فرزند خود داشته باشید.

پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی

Raise a bilingual child who knows Persian and English equally well about animals
پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی با هزاران درس و ویدیو و پشتیبانی همیشگی اساتید دوزبانه

از آنجایی که درسهای فارسی ما به همراه نسخه انگلیسی و ویدیو هستند، در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما، فرزند شما می تواند به یک کودک دوزبانه مسلط به انگلیسی و فارسی تبدیل شود. علاوه بر این، تمامی اساتید و مدرسین آکادمی دوزبانه LELB Society مسلط به دو زبان فارسی و انگلیسی هستند. بنابر این فرزند شما می تواند هم در کلاس آنلاین فارسی و هم در فاصله بین کلاسها و از طریق آموزش ناهمزمان یا asynchronous learning، از پشتیبانی 24 ساعته اساتید دوزبانه ما بهره مند گردد.

نحوه ثبت نام در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

آموزش زبان فارسی برای خارجی ها در مدرسه فارسی LELB Society از پایه تا پیشرفته
نحوه ثبت نام در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

آموزش زبان فارسی و انگلیسی در آکادمی دوزبانه LELB Society بسیار آسان و بدون پیچیدگی می باشد. تنها کافیست برای ثبت نام در کلاس آنلاین فارسی که به شکل خصوصی و یا گروهی می باشد، با ما تماس بگیرید. جلسه اول به همراه مشاوره و تعیین سطح، کاملا رایگان می باشد. در این جلسه مشاوره، پس از تعیین سطح زبان فارسی، اهداف آموزشی شما مشخص می گردد و به تناسب آن، برنامه آموزشی مناسب برای شما مشخص می گردد. سپس از بین اساتید دوزبانه ما، استادی که برای شما مناسب باشد، انتخاب می گردد و ساعت و روز کلاس مشخص می شود.

آموزش ناهمزمان در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

Benefits of asynchronous learning in online education
آموزش ناهمزمان فارسی و انگلیسی با هزاران درس به همراه ویدیو و پشتیبانی اساتید دوزبانه

همانطوری که در بالا به آن اشاره شد، آموزش زبان دوم در آکادمی دوزبانه LELB Society هرگز محدود به کلاس آنلاین نمی شود. یادگیری ناهمزمان یا غیر همزمان زبان دوم معمولا برای کودکان توصیه نمی شود. زیرا کودکان کم سن و سال برای یادگیری زبان دوم به تعامل و مشارکت گروهی نیاز دارند. در نتیجه، برای آموزش زبان فارسی به کودکان، ما از ترکیب آموزش همزمان در کلاس آنلاین و آموزش ناهمزمان به شکل مکالمه و مکاتبه با اساتید دوزبانه و سایر فارسی آموزان استفاده می کنیم.

از سوی دیگر، برای آموزش زبان فارسی به بزرگسالان، آموزش ناهمزمان یا asynchronous learning پیشنهاد ویژه ما می باشد. این روش با ترکیب ارزیابی پورتفولیو که در بالا به آن اشاره شد، از دو جهت بسیار ایده آل می باشد:

  1. فارسی آموزان بزرگسال از انعطاف پذیری بیشتری برای یادگیری زبان فارسی برخوردار می شوند. زیرا آموزش زبان فارسی محدود به ساعت خاصی نمی باشد.
  2. آموزش ناهمزمان فارسی در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما بسیار مقرون به صرفه می باشد. زیرا زبان آموزان فارسی و انگلیسی ما تنها با پرداخت هزینه یک کلاس خصوصی یک ساعته، می توانند به مدت یک ماه از خدمات آموزشی ما بدون هیچ محدودیتی بهره مند گردند. البته باید اضافه کرد که آموزش ناهمزمان و خودآموز نیز مانند آموزش همزمان در کلاس آنلاین، به همراه تست رایگان پیش از ثبت نام می باشد.

About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3982 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

3 + 1 =