Log in

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی 100 داستان با فایل صوتی

Last updated on October 15th, 2023 by | Category: English Short Stories | 74 Views | Reading Time: 8 minutes

آیا دنبال داستان انگلیسی با ترجمه فارسی هستید؟ آیا قصد دارید زبان انگلیسی را با استفاده از برترین داستان های انگلیسی به همراه ویدیو و فایل صوتی تقویت کنید؟ اگر جواب شما به این پرسش ها، بله است، ما این مقاله را برای شما نوشته ایم. در این مقاله به شما می آموزیم از کدام داستانهای انگلیسی برای آموزش زبان استفاده کنید، و همچنین از چه روشی برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی با استفاده از داستان بهره بگیرید.

ویدیوی مقاله درباره داستان انگلیسی با ترجمه فارسی

چرا داستان انگلیسی با ترجمه فارسی مفید است؟

تجربه نشان داده است که داستان های کوتاه در مقایسه با رمان های طولانی برای آموزش زبان انگلیسی مناسب تر می باشند. دلیل این موضوع هم بسیار روشن است. ما در عصری زندگی می کنیم که بیشتر مردم مشغله کاری دارند و زمان زیادی برای خواندن رمان ها و داستان های بلند را ندارند.

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی وقتی می تواند برای زبان آموزان مفید باشد که دارای دو ویژگی مهم باشد: یک اینکه از نظر مقدار و طول داستان، مناسب و استاندارد باشد تا زبان آموزان انگلیسی بتوانند داستان را به پایان برسانند. نکته دوم این است که داستان های انتخاب شده برای زبان آموزان انگلیسی باید بتوانند دایره واژگان انگلیسی زبان آموزان را افزایش دهند.

persian story with lion and rabbit for non-Persian kids at LELB Society
داستان های ازوپ با شخصیت های جالب از بین حیوانات و پیام های اخلاقی ارزشمند و تاثیرگذار در دو نسخه فارسی و انگلیسی

به عنوان مثال، در داستان های ازوپ، با شخصیت هایی که بیشتر از بین حیوانات هستند، زبان آموزان انگلیسی می توانند واژگان و لغات انگلیسی مناسبی را در داخل متون واقعی بیاموزند. علاوه بر این، زبان آموزان انگلیسی می توانند، در کنار آموزش زبان انگلیسی، از داستان های آموزنده ازوپ یا ایزوپ، درسهای مفیدی را بیاموزند. درسها و مفاهیم والایی مثل خوشبختی، ثروت، ترس، موفقیت، دوستی و غیره.

آموزش واژگان در بافت و متون واقعی با داستانهای انگلیسی

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به زبان آموز کمک می کند تا واژگان و لغات دشوار و آکادمیک انگلیسی را در بافت و متن بیاموزند. در اینجا، ذکر این نکته بسیار مهم است که یک زبان آموز موفق هرگز واژگان انگلیسی را به شکل لیستی از لغات انگلیسی خارج از بافت نمی آموزد. برعکس، واژگان انگلیسی در داخل بافت فرا گرفته می شوند.

آموزش واژگان آکادمیک انگلیسی در متون و بافت واقعی به همراه تصویر شامل 2820 واژه دشوار و آکادمیک انگلیسی

آموزش واژگان در خارج از بافت در اصل به معنی هدر دادن وقت و انرژی زبان آموز می باشد. چرا که فایده چندانی ندارد. حتی یک زبان آموز موفق باید یک پله فراتر برود و سعی کند تا واژگان را در بافت واقعی بیاموزد. منظور از آموزش واژگان در بافت واقعی یعنی متون و بافت هایی مانند متن فیلم و نمایش نامه، کتابهای غیر درسی، روزنامه، وب سایت، مجله، داستانهای انگلیسی و غیره.

این متون و بافت های واقعی، لزوما برای زبان آموزان نوشته نشده اند. در نتیجه، نسبت به دیکشنری یا فرهنگ لغت و کتابهای درسی دیگر، طبیعی تر هستند و از اعتبار بیشتری برخوردار می باشند. در آکادمی دوزبانه LELB Society، بسته آموزشی واژگان انگلیسی در بافت واقعی ما شامل بیش از 2820 واژه انگلیسی آکادمیک به همراه تصویر می باشد. این بسته آموزشی شامل زیرمجموعه های زیر می باشد:

  1. کتاب 504 واژه ضروری انگلیسی
  2. کتاب 1100 واژه ضروری انگلیسی که باید بدانید
  3. کتاب 601 واژه انگلیسی که باید بدانید
  4. 500 فلشکارت آزمون جی آر ای در بافت واقعی
Learn vocabulary with images in real context
آموزش واژگان انگلیسی در بافت واقعی به همراه تصویر برای به خاطر سپردن عمیقتر و طولانی تر واژگان دشوار و انتزاعی

زبان آموزان آکادمی دوزبانه LELB Society این امکان بی نظیر را دارند که تمامی 2820 واژه آکادمیک انگلیسی را در بافت واقعی و به همراه تصویر بیاموزند. همانطوری که در بالا گفته شد، این واژگان، در متن داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به کار رفته شده. بنابراین، داستانهای انگلیسی موجود در سایت ما همگی به همراه تصویر و به شکل چندرسانه ایی یا multimedia می باشند.

تمرین شنیداری با داستانهای انگلیسی

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی در آکادمی دوزبانه LELB Society به زبان آموزان ما کمک می کند تا مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنند. تمرین مهارت شنیداری از طریق داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به دو شکل صورت می گیرد. در درجه اول، همه داستان های انگلیسی و فارسی موجود در سایت به همراه پادکست و ویدیو می باشند. یعنی شما می توانید فایل صوتی یا ویدیویی داستانها را نیز پخش کنید و به آنها گوش دهید.

Practice-listening-by-selecting-any-text-and-listening-to-it-at-LELB-Society
استفاده از برترین نرم افزار متن به گفتار برای تقویت مهارت شنیداری با امکان انتخاب هر متن و شنیدن به متن انتخاب شده

از طرفی دیگر، زبان آموزان و اعضای محترم سایت ما می توانند با انتخاب هر متن، به متن انتخاب شده گوش دهند. ما در آکادمی دوزبانه LELB Society از برترین نرم افزار متن به گفتار یا text-to-speech استفاده کرده ایم. همانطوری که در تصویر بالا می بینید، در آکادمی ما، داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به شکل گویا می باشد و به شکل هوشمند با زبان آموز ارتباط برقرار می کند.

فعالیت آموزشی داستان گویی در انگلیسی و فارسی

یکی از فعالیت های برجسته در آکادمی ما بیان شفاهی داستان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی می باشد. از آنجایی که آکادمی ما دوزبانه است، زبان آموزان انگلیسی و فارسی ما می توانند داستان های انگلیسی به همراه نسخه فارسی آنها را بخوانند و ویدیوی آنها را نیز ببینند. ویدیو یا پادکست داستانها در داخل آنها قرار داده شده است.

داستان گویی در فارسی - انجمن آموزش زبان فارسی
بیان شفاهی داستان و داستان گویی با بیش از صد داستان فارسی و انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه

بیان شفاهی داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به زبان آموز کمک می کند تا مهارت صحبت کردن را تقویت کند و از دایره واژگان انگلیسی که می داند، به شکل فعال استفاده کند. از طرفی دیگر، در سایت آموزش زبان ما، انجمن آموزش زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد. این انجمن ها امکان آموزش غیر همزمان و یادگیری معکوس را فراهم می سازد.

در انجمن داستان گویی در فارسی و انگلیسی در سایت ما، ما به زبان آموزان خود داستانهای ناتمامی را ارائه می دهیم. زبان آموزان باید با استفاده از خلاقیت، منطق و دایره واژگان خود، داستانهای پایان باز را به شکل مشارکتی و گروهی به پایان برسانند. در واقع، زبان آموزان انگلیسی و فارسی که در این فعالیت گروهی شرکت می کنند، باید پیش از نوشتن ادامه داستان، حوادث داستان در قالب نوشته های زبان آموزان دیگر را بخوانند و با خلاقیت خود، داستان را کامل کنند.

Reply Button LELB Society
اصلاح اشتباه های موجود در داستان انگلیسی با ترجمه فارسی در قالب پاسخ که از دیدگاه اصلی حاشیه می گیرد و قابل تشخیص می باشد

در این فعالیت آموزشی، اساتید دوزبانه سایت ما و همچنین دیگر زبان آموزان اشتباه های موجود در متن داستان را در قالب پاسخ یا Reply اصلاح می کنند. در آکادمی ما، نظرات اصلی موجود در فرم ارسال دیدگاه و انجمن ها نسبت به پاسخ ها به راحتی از هم قابل تشخیص هستند، چرا که پاسخ ها با حاشیه قابل تشخیص از دیدگاه های اصلی نوشته می شوند.

داستان های کوتاه فارسی با ترجمه انگلیسی

همانطوری که در بالا اشاره شد، آکادمی LELB Society، دوزبانه می باشد و ما در دو زبان انگلیسی و فارسی خدمات آموزشی ارائه می دهیم. در واقع، داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به این معناست که برای تمامی داستانهای انگلیسی، نسخه فارسی نیز وجود دارد. بسته آموزشی داستانهای فارسی با ترجمه انگلیسی به ویژه برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان تهیه و تدوین شده است.

Best Persian short stories to learn Farsi at LELB Society
بهترین داستانهای فارسی با ترجمه انگلیسی به همراه ویدیو برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

وجود دو نسخه فارسی و انگلیسی از صدها داستان برتر دنیا این امکان را برای زبان آموزان ما فراهم می کند تا آموزش زبان با داستان را بر اساس ادبیات تطبیقی تجربه کنند و از آن لذت ببرند. لازم به ذکر است که فرمت و ساختار داستانها در دو نسخه فارسی و انگلیسی یکسان می باشد. به بیان دیگر، تمامی ویژگی های موجود در داستان انگلیسی با ترجمه فارسی در نسخه فارسی داستانهای انگلیسی نیز موجود می باشد.

پرورش کودک دوزبانه با داستان انگلیسی با ترجمه فارسی

همانطوری که در بالا اشاره شد، در آکادمی دوزبانه LELB Society، برای هر یک از داستانهای انگلیسی، نسخه فارسی نیز وجود دارد و تیم تولید محتوای سایت ما، تمامی داستانهای انگلیسی را به فارسی روان ترجمه و ساده نویسی کرده است. در نتیجه، دو نسخه موجود از داستانهای فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو منابع بی نظیری برای پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی فراهم می کند.

Raise a bilingual child who knows Persian and English equally well about animals
استفاده از داستانهای فارسی و انگلیسی برای پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی در کلاسهای آنلاین و به شکل آموزش غیر همزمان و خودآموز

کودک شما می تواند با واژگان و اصطلاحات فارسی و انگلیسی و همچنین ضرب المثل های فارسی در قالب داستانهای جذاب و آموزنده آشنا شود و داستانها را به زبان خود در کلاسهای آنلاین ما بازگو کند که به این فعالیت، بیان شفاهی داستان گفته می شود. علاوه بر منابع دوزبانه سایت آموزش زبان ما، تمامی اساتید آکادمی ما نیز دوزبانه و مسلط به زبانهای فارسی و انگلیسی می باشند.

همچنین، آموزش در آکادمی دوزبانه LELB Society هرگز محدود به کلاس درس نمی باشد و فرزند شما می تواند قبل و بعد از کلاس، به هزاران درس فارسی و انگلیسی دسترسی داشته باشد و از پشتیبانی 24 ساعته اساتید دوزبانه ما بر اساس آموزش غیر همزمان بهره مند گردد.

تازه ترین داستان های انگلیسی با ترجمه فارسی

بسته داستان انگلیسی با ترجمه فارسی یا به بیان دیگر، تمامی داستانهای فارسی و انگلیسی در سایت آموزش زبان ما، دارای بخشهای زیر می باشد:

  1. پادکست یا ویدیوی آموزشی که شامل تدریس داستانها می باشد. این پادکست ها یا ویدیوها در داخل داستانها قرار داده شده اند
  2. نسخه فارسی برای مجموعه داستان انگلیسی با ترجمه فارسی با همه بخشهایی که در داستانهای انگلیسی وجود دارد
  3. استفاده از نرم افزار متن به گفتار که در سایت ما نصب شده است و شما می توانید با انتخاب متن داستانها، به شکل صوتی به متن انتخاب شده گوش دهید
  4. آموزش غیر همزمان بر اساس یادگیری معکوس از طریق ارسال پیام های صوتی و متنی در فرم ارسال دیدگاه که در پایین هر داستان وجود دارد. با این روش، زبان آموزان ما می توانند به شکل نامحدود با اساتید دوزبانه ما مکالمه و مکاتبه کنند
  5. لیستی از واژگان و اصطلاحات مورد استفاده در داستانهای فارسی و انگلیسی به همراه معنی آنها برای یادگیری واژگان در متن و بافت واقعی
  6. لیستی از پرسش های مربوط به هر داستان برای پرسش و پاسخ درباره حوادث و پیام های آموزنده در داستانها
  • The Swollen Fox by Aesop for English Students
    The Swollen Fox by Aesop for English students with a video, list of English vocabulary and some questions for discussion The Swollen Fox is now in the public domain available on Gutenberg Project. Video of the Swollen Fox Watch this video on YouTube. The Swollen Fox A hungry fox found in a hollow oak tree…
  • The Quack Frog by Aesop for ESL Students
    The Quack Frog by Aesop for ESL students with a podcast and vocabulary practice in real context The Quack Frog is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Quack Frog Watch this video on YouTube. The Quack Frog Once upon a time, a frog came forth from his home in…
  • Little Thumbelina by Hans Christian Andersen for ESL Students
    Little Thumbelina by Hans Christian Andersen with a podcast and list of vocabulary practice for young learners and ESL students Little Thumbelina is now in the public domain available on Gutenberg Project. Persian version of Little Thumbelina Click on the link below to read the Persian version of Little Thumbelina: داستان بند انگشتی برای آموزش…
  • The Boy Bathing by Aesop for ESL Students
    The Boy Bathing by Aesop for ESL students based on the English Immersion Program with a podcast and vocabulary practice in real context The Boy Bathing is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Boy Bathing Watch this video on YouTube. The Boy Bathing A boy was bathing in a…
  • The Ass in the Lion’s Skin by Aesop for ESL Students
    The Ass in the Lion’s Skin by Aesop for ESL students based on the English Immersion Program with a podcast and vocabulary practice in real context The Ass in the Lion’s Skin is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Ass in the Lion’s Skin Watch this video on YouTube.…
  • The Owl and the Birds by Aesop for ESL Students
    The Owl and the Birds by Aesop for ESL students with a podcast and vocabulary practice in real context based on the English Immersion Program The Owl and the Birds is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Owl and the Birds Watch this video on YouTube. The Owl and…
  • The Lamp by Aesop for ESL Students + New Words
    The Lamp by Aesop for ESL students with a podcast, list of new words and vocabulary in real context, and some questions for discussion The Lamp by Aesop is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Lamp by Aesop Watch this video on YouTube. The Lamp by Aesop A lamp,…
  • The Thieves and the Cock by Aesop for ESL Students
    The Thieves and the Cock by Aesop for ESL students with a podcast, vocabulary practice in real context, and a Persian version to raise bilingual children The Thieves and the Cock is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Thieves and the Cock Watch this video on YouTube. The Thieves…