Log in

فواید یادگیری معکوس و غیر همزمان در قالب عضویت ماهانه

Last updated on January 14, 2023 by | 44 Views | Reading Time: 12 minutes

در این صفحه، به فواید یادگیری معکوس بر اساس آموزش غیر همزمان که به شکل عضویت ماهانه در آکادمی دوزبانه LELB Society ارائه می شود، می پردازیم. این فواید هم در زمینه آموزش زبان فارسی و هم آموزش زبان انگلیسی در آکادمی ما می باشد.

مکالمه و مکاتبه نامحدود در طول ماه

Asynchronous Conversation in English to Practice Speaking at LELB Society

به جای شرکت در کلاس های آنلاین فارسی و انگلیسی با محدودیت زمانی، شما می توانید با پرداخت عضویت ماهانه که معادل یک کلاس خصوصی یک ساعته می باشد، به مدت یک ماه و به شکل نامحدود، با مدرسین سایت در تماس باشید. یعنی به شکل نامحدود پیام صوتی بگذارید و دریافت کنید. این یعنی داشتن کلاس خصوصی به شکل نامحدود در طول عضویت ماهانه.

استفاده از سامانه گفتگوی آنلاین

Leave voice messages and attach files on live chat

پس اگر تصمیم دارید مهارت های کلامی مانند صحبت کردن و شنیدن را تقویت کنید، عضویت ماهانه که شامل همه فواید یادگیری معکوس است را به شما پیشنهاد می کنیم. همانطوری که در تصویر بالا می بینید، اعضای محترم سایت می توانند پس از ورود به حساب کاربری خود، به شکل نامحدود با مدرسین سایت صحبت کنند که این کار به شکل ارسال و دریافت پیام صوتی در درون فضای سایت بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن دیگری، انجام می گیرد.

تمرین نوشتن در فارسی و انگلیسی

IELTS essay on education with full essay and analysis

یکی دیگر از فواید یادگیری معکوس در LELB Society این است که زبان می تواند به شکل نامحدود و ناهمزمان به تمرین نوشتن در زبان فارسی و انگلیسی بپردازد. این مکاتبه نامحدود بین مدرس و زبان آموز در قالب مقاله نویسی و نگارش پیشرفته و در فرم های کامنت گذاری و انجمن ها شکل می گیرد.

Free IELTS Class on Essay Writing Task 2 with complete essay with IELTS candidates

برای مثال، در دپارتمان انگلیسی سایت، ما تا کنون بیش از 220 مقاله آیلتس که توسط زبان آموزان ما برایمان ارسال شده است را با دقت کامل مورد ارزیابی قرار داده ایم. برای این کار، ما برای متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس، درس یا پستی را در سایت ایجاد می کنیم. در بالای آن درس، موضوع مقاله نوشته می شود و زبان آموز باید با ورود به درس مورد نظر، مقاله خود را به شکل کامنت در پایین آن درس بنویسد.

Practice Handwriting in Farsi at LELB Society for Non-Persian Speakers

زبان آموزان فارسی ما نیز می توانند به خواندن و نوشتن فارسی به شکل نامحدود بپردازند. ما تمام حروف الفبای فارسی را به همراه ویدیو و به دو زبان فارسی و انگلیسی تدریس کرده ایم. همچنین، فارسی آموزان می توانند در طول عضویت ماهانه، از دست نوشته های فارسی خود عکس بگیرند و برای ما ارسال کنند. این کار، یکی از بهترین راه های تمرین دستخط فارسی می باشد.

استفاده نامحدود از انجمن ها و فرم های کامنت گذاری

Leave voice and text comments at LELB Society to learn asynchronously

همانطوری که در بالا اشاره شد، زبان آموزان ما می توانند بدون هیچ محدودیتی، بیش از 4000 درس فارسی و انگلیسی را به شکل خودآموز مطالعه کنند. در داخل بیشتر این درسها، ویدیو یا پادکست وجود دارد. به بیان دیگر، ما از پیش، همه درسها را تدریس کرده ایم و تدریس خود را در قالب ویدیو در داخل درس ارائه کرده ایم.

Reply Button LELB Society

چنانچه پس از مطالعه درس و دیدن ویدیوی مربوط به آن، برای شما پرسشی پیش بیاید، می توانید به شکل صوتی و یا متنی، از فرم کامنت گذاری که در پایین هر درس قرار دارد استفاده کنید و پرسش خود را مطرح نمایید. ما بلافاصله به همه پرسش ها با دقت و جزئیات کامل پاسخ خواهیم داد. در حال حاضر، LELB Society بیش از 5100 کامنت یا دیدگاه را ثبت کرده و پاسخ داده است. در صفحه کامنت ها شما می توانید 20 دیدگاه یا کامنت که به تازگی منتشر شده اند را ببینید.

همچنین، ممکن است برای شما پرسشی مطرح شود که مربوط به درسهای موجود در سایت آموزشی ما نباشد. در این صورت، می توانید از انجمن های طبقه بندی شده در سایت استفاده کنید. برای این کار، تنها کافیست از بین انجمن های موجود در سایت، یکی را انتخاب کنید که به پرسش شما مربوط باشد.

Join our forums at LELB Society.

سپس در قسمت Create a new topic، عنوان پرسش خود را بنویسید، و در کادر زردرنگ، متن پرسش خود را بنویسید و آن را برای ما ارسال کنید. ما به همه پرسش های شما در انجمن ها در اسرع وقت و با دقت تمام پاسخ خواهیم داد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات وب سایت آموزشی ما، از صفحه راهنمای سایت به زبان انگلیسی دیدن کنید.

دسترسی به بیش از 4 هزار درس فارسی و انگلیسی

Archive of Lessons at LELB Society

تیم تولید محتوای سایت ما با مدیریت دکتر محمد حسین حریری اصل، از ماه اگوست سال 2015 تا کنون، بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده است. حاصل این تلاش شبانه روزی، تولید بیش از 4000 درس فارسی و انگلیسی با کیفیتی بسیار بالا و پشتیبانی 24 ساعته مدرسین ما می باشد. تمامی این درسها در صفحه بسته های آموزشی، از نظر موضوعی طبقه بندی شده اند.

Tags and Keywords at LELB Society

همچنین، تمامی این 4000 درس فارسی و انگلیسی، بر اساس کلیدواژه یا Tag نیز طبقه بندی شده اند. دکتر محمد حسین حریری اصل از ویژگی برچسب یا کلیدواژه در وردپرس که به آن tagging گفته می شود، به ویژه در بسته آموزش واژگان در متن با تصویر، استفاده بهینه کرده است. به طوری که بیش از 2800 واژه دشوار و آکادمیک از نظر مفهومی با دقت بالا طبقه بندی شده اند. در صفحه برچسب های پرکاربرد سایت، شما می توانید با رایج ترین برچسب های استفاده شده در سایت آشنا شوید.

انعطاف پذیری در زمان آموزش

flexible LELB Society

از دیگر فواید یادگیری معکوس یا flipped learning، انعطاف پذیری زمانی در سیستم آموزش غیر همزمان یا asynchronous learning می باشد. به ویژه افرادی که مشغله کاری دارند و نمی توانند در چهارچوب زمانی خاصی در کلاس شرکت کنند، می توانند از کلاس وارونه و فواید یادگیری معکوس استفاده کنند، زیرا در روش آموزش غیر همزمان، اولویت اصلی آموزش بر شرکت در کلاس آنلاین در زمان خاص نمی باشد.

هزینه مناسب آموزش غیر همزمان

Pricing table at LELB Society

از دیگر فواید یادگیری معکوس، هزینه بسیار مناسب آموزش خودآموز فارسی و انگلیسی می باشد. در واقع، هزینه عضویت ماهانه و بهره مندی از کلیه خدمات سایت به مدت یک ماه، تنها برابر است با هزینه یک کلاس خصوصی یک ساعته. در صورتی که سیستم آموزش خودآموز ما به زبان آموزان ما کمک می کند که با پرداخت هزینه عضویت ماهانه، در اصل، به مدت یک ماه و بدون هیچ محدودیت زمانی، کلاس خصوصی داشته باشند.

استفاده از ارزیابی پورتفولیو

Student portfolio assessment at LELB Society

زبان آموزان ما که با سیستم آموزش غیر همزمان در LELB Society تحصیل می کنند، به شکل روزانه مورد ارزیابی قرار می گیرند. تمامی فعالیت های آموزشی، درسهای مشخص شده، کامنت های زبان آموز در فرم های کامنت گذاری و انجمن ها، فایل های صوتی و مقاله های زبان آموز، در صفحه پروفایل زبان آموز ثبت و ارزیابی می شود.

به این روش، ارزیابی پورتفولیو یا portfolio assessment گفته می شود. در آکادمی دوزبانه LELB Society، ما برای هر یک از زبان آموزان فارسی یا انگلیسی خود، با کسب اجازه از آنها، پروفایلی در انجمن ارزیابی پورتفولیو ایجاد می کنیم. این پروفایل، به شکل روزانه، توسط زبان آموز و مدرس، به روز می شود. در پایان ماه، کلیه فعالیت های آموزشی زبان آموز به شکل مکتوب در صفحه پورتفولیوی او، قابل بررسی و ارزیابی می باشد.

همچنین، زبان آموز می تواند در مورد فعالیت های آموزشی و درسهای مشخص شده، با مدرس مذاکره کند که به این نوع ارتباط بین دانشجو و استاد، برنامه درسی قابل مذاکره یا negotiated curriculum گفته می شود.

تقویت استقلال یادگیرنده

یکی دیگر از فواید یادگیری معکوس که در سایت ما به آن پرداخته می شود، ایجاد و تقویت حس استقلال و خودمختاری در زبان آموز می باشد که به آن learner autonomy می گویند. برخلاف سیستم آموزشی کلاس محور که در آن، احتمال وابستگی دانشجو به استاد زیاد می شود، در آموزش غیر همزمان، این وابستگی کاذب به حد اقل می رسد.

در سیستم آموزش غیر همزمان LELB Society، زبان آموزان فارسی و انگلیسی ما به شکل خودجوش و مستقل، مطالعه خود در سایت آموزشی ما را برنامه ریزی می کنند، و درصورت لزوم، از منابع خارجی پیشنهاد شده برای عمق بیشتر مطالعه استفاده می کنند. زبان آموزان مستقل ما محتوای تدریس شده در قالب ویدیو را تماشا می کنند و در صورت داشتن هر گونه سوالی، با مدرس خود به شکل نامحدود مکالمه و مکاتبه می کنند.

Benefits of asynchronous learning in online education

به طور خلاصه باید گفت که از فواید یادگیری معکوس در LELB Society افزایش تفکر انتقادی و خودآگاهی زبان آموز نسبت به فرایند آموزش زبان دوم می باشد. به طوری که، پس از مدتی، زبان آموز، نقش کاملا فعالی در روند یادگیری و انجام مسئولیت های آموزشی ایفا می کند.

افزایش انگیزه در زبان آموز

inspire English Flashcard

از فواید یادگیری معکوس و ارزیابی پورتفولیو در آکادمی دوزبانه LELB Society افزایش انگیزه درونی یا intrinsic motivation در زبان آموز می باشد. دلیل افزایش انگیزه درونی در زبان آموز، ماندگاری فعالیت های آموزشی زبان آموز در فضای آموزشی ما می باشد.

این فعالیت ها از قبیل هزاران کامنت هوشمندانه به همراه پاسخ در ارتباط با درسها و ویدیوها در فرم های کامنت گذاری و انجمن ها، مقالات منتشر شده زبان آموز، فایل های صوتی ضبط شده زبان آموز و غیره می باشند که همگی در پروفایل شخصی و حساب کاربری زبان آموز ثبت می شوند. در نتیجه، پس از مدتی، زبان آموز نسبت به فضای آموزشی یا social context احساس تعلق یا sense of belonging به دست می آورد.

استفاده از محتوای آموزشی مفید و جذاب

Content-based instruction in language learning

یکی دیگر از فواید یادگیری معکوس در سایت آموزشی ما استفاده از مطالب و محتوای درسی می باشد که برای زبان آموز و زندگی او در هزاره سوم جذابیت داشته باشد و مفید باشد. به این استفاده خاص از محتوای آموزشی، آموزش مبتنی بر محتوا یا content-based instruction می گویند.

Content-based Instruction in online education at LELB Society

آموزش مبتنی بر محتوای جذاب و مفید یکی از پایه های اصلی آموزش غیر همزمان و یادگیری معکوس می باشد. چنانچه محتوای آموزشی برای زبان آموز در سیستم خودآموز جذابیت نداشته باشد، به راحتی و پس از مدت کوتاهی از ادامه تحصیل در فضای آموزشی آنلاین پرهیز می کند. تیم تولید محتوای سایت ما، برای جلوگیری از این اتفاق بد، از محتوای آموزشی جذاب و مفیدی مانند مستندهای جذاب و علمی انگلیسی به همراه متن، داستانهای کوتاه انگلیسی و قصه های فارسی، وبینارهای ضبط شده در سایت، سخنرانی های انگلیسی توسط مدیر سایت و زبان آموزان، یادگیری واژگان در متون واقعی با تصویر، و سایر بسته های آموزشی جذاب و مفید استفاده کرده است.

پرورش کودک دوزبانه

Raise a bilingual child who knows Persian and English equally well about animals

به منظور رشد و پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی، تیم تولید محتوای ما، با مدیریت دکتر محمد حسین حریری اصل، بسیاری از مستندها و داستان های جذاب و آموزنده انگلیسی را به فارسی روان و ساده مناسب برای فارسی آموزان کودک ترجمه، تهیه و تدوین کرده است. تمامی درسهای فارسی موجود در سایت، از پیش تدریس شده و دارای ویدیو می باشند.

Raise a bilingual child who knows Persian and English about going to the doctor

به این شکل، کودک شما می تواند درسی را به زبان انگلیسی و یا فارسی بخواند و ویدیوی آن را ببیند. سپس نسخه انگلیسی و یا فارسی همان درس را نیز مطالعه کند و ویدیوی آن را نیز ببیند. پس از خواندن درسها و دیدن ویدیوها به هر اندازه که لازم باشد، کودک شما می تواند با مدرسین دوزبانه آکادمی LELB Society به شکل نامحدود، مکالمه و مکاتبه کند.

ایجاد حس حضور اجتماعی در زبان آموز

Social presence and student interactivity in online social contexts at LELB Society

چنین زبان آموزی، یادگیری خود را در گرو یادگیری دیگران و به شکل تعاملی یا مشارکتی Collaborative flipped learning می بیند که به این تجربه آموزشی، interdependency or social autonomy یا وابستگی متقابل می گویند. تمامی موارد فوق الذکر، از قبیل حس تعلق به فضای آموزشی، وابستگی متقابل به سایر زبان آموزان و همچنین، احساس رضایت تحصیلی، از مصادیق ایجاد حس حضور اجتماعی یا social presence در زبان آموز می باشد.

Interactivity and social presence in online education Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl's PhD Thesis

لازم به ذکر است که حس حضور اجتماعی، موضوع پایان نامه دکترای دکتر محمد حسین حریری اصل، موسس، طراح سایت و مدیر آکادمی دوزبانه LELB Society می باشد. در آکادمی دوزبانه ما و با تجربه تخصصی آموزش زبان دوم به شکل آنلاین از سال 2010 تا کنون، رضایت تحصیلی شما با انگیزه بالا در آموزش زبان فارسی و انگلیسی و یا پرورش کودک دوزبانه کاملا تضمین می شود.

یکپارچگی چهار مهارت زبانی

Study at LELB Society, a bilingual academy of English and Persian

از دیگر فواید یادگیری معکوس در وب سایت آموزشی ما یکپارچگی هر چهار مهارت زبانی یا skills integration می باشد. برای روشن تر شدن این موضوع، از یکی از فعالیت های اصلی در آکادمی LELB Society صحبت می کنیم. دکتر محمد حسین حریری اصل این فعالیت آموزشی را مهندسی کرده و آن را میز گرد یا Round Table نامیده است.

round table activity at LELB Society

فعالیت آموزشی round table دربرگیرنده همه فواید یادگیری معکوس می باشد. در این روش، در ابتدا، مدرس درسی را برای کلاس بعدی انتخاب می کند و لینک آن درس را به زبان آموزان می دهد. درس انتخاب شده دارای متن برای خواندن و درک مطلب می باشد. در نتیجه، مهارت خواندن زبان آموز تقویت می شود.

Practice-listening-by-selecting-any-text-and-listening-to-it-at-LELB-Society

همچنین، در سایت ما از برترین نرم افزار متن به گفتار یا text-to-speech استقاده شده است. این نرم افزار، به اعضای محترم سایت پس از ورود به حساب کاربری خود، این امکان را می دهد تا (همانطوری که در تصویر بالا می بینید) هر متنی را انخاب کنند و به متن انتخاب شده به شکل صوتی گوش دهند. همچنین، متن انتخاب شده، دارای ویدیو یا پادکست می باشد که برای زبان آموزان ما قابل اجرا یا Play شدن است. پس بدین ترتیب، مهارت شنیدن زبان آموزان تقویت می شود.

Collaborative flipped learning through CALL to account for social presence in online English classes

سپس زبان آموزان در ارتباط با موضوع درس و پیش از کلاس آنلاین همزمان، پرسش و یا دیدگاهی را در فرم کامنت گذاری مطرح می کنند. همچنین، آنها باید به یکی از دیدگاه های موجود در فرم کامنت گذاری پاسخ یا Reply دهند. دکتر محمد حسین حریری اصل به این فعالیت مشارکتی بر اساس یادگیری معکوس، آموزش مشارکتی معکوس یا collaborative flipped learning می گوید.

Reply Button LELB Society
Round table in collaborative flipped learning

همانطوری که در تصویر بالا می بینید، آموزش مشارکتی معکوس و فعالیت آموزشی میز گرد، فرصت بسیار مناسبی برای زبان آموزان در جهت تمرین نوشتن و نگارش فراهم می کند. در نهایت، زبان آموزان به شکل همزمان و یا غیر همزمان، درباره میز گردی که خود فراهم نموده اند، از طریق ارسال و دریافت پیام صوتی، مکالمه می کنند و مهارت صحبت کردن را تمرین می کنند.

امکان تحصیل برای زبان آموزان مبتدی

intermediate LELB Society

یکی دیگر از فواید یادگیری معکوس، کمرنگ شدن اهمیت آزمون تعیین سطح زبان آموز می باشد. همانطوری که در بالا اشاره شد، در سیستم آموزش معکوس و یا کلاس وارونه، دانشجو استقلال آموزشی والایی به دست می آورد. بر اساس این استقلال یا learner autonomy، گروه بندی زبان آموزان از نظر سطح زبانی، کار چندان واجبی نمی باشد. زیرا چنانچه زبان آموزی احساس کند که ضعیف است، می تواند بیشتر از سایرین تلاش و مطالعه کند تا سطح زبانی یا proficiency level خود را بهبود بخشد.

Augment 1100 words you need to know week 40 day 4 at LELB Society for GRE, TOEFL & IELTS

همچنین، در این راستا، ارزیابی پورتفولیو نیز به زبان آموزان ضعیف از همان ابتدای دوره آموزشی هشدار می دهد که باید تلاش بیشتر بکنند. در صورتی که در روش ارزیابی سنتی که غالبا مبتنی بر آزمون پایان ترم و آن هم به شکل چهارگزینه ایی است، تمام هویت علمی دانشجو در یک ساعت و حتی کمتر و معمولا به شکل ناعادلانه و غیر عملی رقم می خورد.

نحوه عضویت در سایت

Login or register at LELB Society

برای بهره مندی از فواید یادگیری معکوس در وب سایت آموزش زبان ما، نخست به صفحه ورود به حساب کاربری مراجعه کنید. همانطوری که در تصویر زیر می بینید، در سایت ما، برای ثبت نام و ورود به حساب کاربری، ما از نام کاربری و کلمه عبور یا Username & Password به روش سنتی استفاده نمی کنیم.

شما می توانید تنها با یک کلیک، با یکی از حساب های اجتماعی خود نظیر گوگل، به حساب کاربری خود وارد شوید. در صورتی که زبان آموز جدید هستید و برای اولین بار به حساب کاربری خود وارد می شوید، با یک خطا مواجه می شوید. دلیل این خطا این است که برای اولین بار، حساب کاربری شما باید توسط تیم فنی ما فعال گردد. برای فعال کردن حساب کاربری خود برای اولین بار، با ما تماس بگیرید.

تست رایگان خدمات سایت

Free trial for new students at LELB Society

زبان آموزان جدید می توانند به مدت یک شبانه روز یا 24 ساعت پس از فعال شدن حساب کاربری برای اولین بار، تمامی خدمات آکادمی دوزبانه LELB Society که در بالا به آنها اشاره شده است را به شکل کاملا رایگان تست کنند. بدیهیست چنانچه پس از 24 ساعت تست رایگان خدمات، نسبت به ثبت نام برای عضویت ماهانه در سایت اقدام نکنید، حساب کاربری شما به شکل خودکار مسدود یا بلاک Block خواهد شد.

تخفیف های ویژه و عضویت رایگان

برای استفاده از فواید یادگیری معکوس و آموزش غیر همزمان، شما می توانید از تخفیف های ویژه و یا حتی عضویت کاملا رایگان در آکادمی دوزبانه LELB Society بهره مند گردید. به طور خلاصه، با دعوت دوستان خود به عضویت در آکادمی ما، شما می توانید از تخفیف های ویژه برخوردار شوید. همچنین، عضویت در سایت برای بازاریابان، اساتید، نویسندگان و تیم تولید محتوای ما کاملا رایگان می باشد.

شایان ذکر است که تمامی تولیدات علمی شما به عنوان نویسنده در آکادمی ما، به نام خود شما در سطح جهانی منتشر می شود و در پروفایل شخصی خود شما قرار می گیرید. یعنی شما می توانید به مقالات خودتان که در سایت ما منتشر کرده اید، در رزومه کاری خود استناد کنید.

قوانین عضویت ماهانه

  1. در پایان هر ماه، عملکرد زبان آموز بر اساس سیستم ارزیابی پورتفولیو، شرکت در انجمن ها و فرم های کامنت گذاری، مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت داشتن فعالیت آموزشی کافی در آکادمی دوزبانه LELB Society، زبان آموز مجاز به ادامه تحصیل در وب سایت آموزشی ما خواهد بود.
  2. لطفا پیش از ثبت نام برای عضویت ماهانه در آکادمی دوزبانه LELB Society، صفحات مربوط به قوانین سایت، حریم شخصی و سلب مسئولیت یا disclaimers را با دقت مطالعه کنید. این صفحات به زبان انگلیسی نوشته شده اند.