Log in

آموزش زبان فارسی آنلاین و کلاس آنلاین فارسی خصوصی و گروهی

Last updated on January 14, 2023 by with 138 Views and Reading Time: 12 minutes

آموزش زبان فارسی آنلاین به شکل خصوصی و گروهی برای کلیه گروه های سنی و اهداف آموزشی به همراه دسترسی به صدها درس فارسی اوریجینال به همراه ویدیو ایده آل برای غیر فارسی زبانان

چرا آموزش زبان فارسی آنلاین؟

Learn Persian Online at LELB Society with Videos & Podcasts for Non-Persian Speakers

در سالهای اخیر، تعداد زیادی از خانواده های ایرانی، افغانی، تاجیکی و دیگر فارسی زبانان به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند. این خانواده ها علاقه زیادی دارند که فرزندانشان با زبان و ادبیات فارسی آشنا شوند.

ویدیوی این مقاله را ببینید

یکی از مشکلات بارزی که خانواده های مهاجر با آن مواجه هستند، کمبود و یا فقدان منابع مناسب آموزش زبان فارسی و همچنین کلاس آنلاین زبان فارسی به شکل استاندارد می باشد.

از سوی دیگر، پیدایش و شیوع ویروس کرونا و بیماری کوید 19، نگرش تازه ای درباره استفاده از اینترنت و تکنولوژی در بین مردم ایجاد کرده است. این نگرش جدید درباره آموزش زبان فارسی آنلاین نیز جلوه نمایی کرده است.

به بیانی دیگر، در دنیای امروز، حتما لازم نیست برای فراگیری زبان فارسی، از کلاسهای سنتی و فیزیکی استفاده کرد و یا اینکه منحصرا از کتابهای محدود آموزش فارسی به عنوان تنها منبع آموزش زبان فارسی استفاده کرد.

آموزش زبان فارسی آنلاین ویژه کودکان

Learn Persian online for kids with videos for non-Persian speakers

آموزش زبان فارسی ویژه کودکان و نوجوانان از ظرافت خاصی برخوردار است. چراکه فرزندان ایرانیان و دیگر فارسی زبانان مقیم خارج از کشور، برای آینده شغلی نیاز به فراگیری زبان فارسی ندارند. یادگیری زبان فارسی برای این عزیزان غالبا با هدف حفظ و بزرگداشت زبان، فرهنگ و ادبیات فارسی در بین نسل نو و جوان می باشد.

Missing someone in Farsi for Kids at LELB Society with animation and text

در نتیجه، فرایند آموزش زبان فارسی باید بسیار جذاب و مناسب باشد تا نسل جوان فارسی آموز که در خارج از ایران زندگی می کنند، علاقه و انگیزه کافی برای آموزش زبان فارسی آنلاین داشته باشند. ما برای آموزش زبان فارسی آنلاین به کودکان از فعالیتهایی نظیر نقش بازی کردن، آهنگ، شعر، کارتون و انیمیشن، بیان شفاهی داستان و فیلم و سریال استفاده می کنیم.

کلاس آنلاین فارسی به شکل گروهی

List of online classes on English and Persian

تجربه چندین سال تدریس آنلاین زبان فارسی به ما نشان داده است که برای ایجاد انگیزه کافی و رقابت مثبت در بین کودکان و نوجوانان فارسی آموز از سرتاسر دنیا، کلاس گروه فارسی در مقایسه با کلاس خصوصی تاثیر بهتری دارد.

در چنین کلاس گروهی فارسی، پس از ارزیابی و تعیین سطح، فارسی آموزان با اشتیاق بیشتری به فراگیری زبان فارسی می پردازند. همچنین، کلاس آنلاین زبان فارسی بیشتر مشارکتی می شود، و در نتیجه، کمتر خسته کننده می گردد. 

از سوی دیگر، کلاس گروهی برای آموزش زبان فارسی آنلاین برای خانواده ها و والدین گرامی، از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه تر می باشد. کلاس فارسی آنلاین به شکل گروهی این امکان را فراهم می کند تا فارسی آموزان و اساتید دوزبانه فارسی و انگلیسی بتوانند از فعالیت های متنوع آموزشی در کلاس استفاده کنند. فعالیت هایی که در کلاس خصوصی امکان انجام آنها وجود ندارد.

آموزش زبان فارسی آنلاین با داستان

Learn Persian Online Story fox and grapes at LELB Society with podcast and full text

یکی از فعالیت های آموزشی مناسب برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان استفاده از داستان های فارسی می باشد. در آکادمی دوزبانه LELB Society، صدها داستان ساده و آموزنده فارسی به همراه نسخه انگلیسی آن وجود دارد.

داستان های فارسی موجود در سایت، همگی ساده نویسی شده و بسیار آموزنده و جذاب می باشند. تیم تولید محتوای آکادمی دوزبانه LELB Society به شکل اوریجینال اقدام به ترجمه، بازنویسی و ساده نویسی داستان های فارسی نموده است. تمامی این داستان ها به اضافه نسخه انگلیسی آنها، از پیش تدریس شده و دارای ویدیو می باشند.

ما برای تهیه بسته آموزشی داستان های فارسی، از داستان های ازوپ، برادران گریم، کلیله و دمنه، داستان های شاهنامه فردوسی، مولانا و دیگر مشاهیر بزرگ ایران و جهان به زبان ساده استفاده کرده ایم.

زبان ساده و پیام اخلاقی والای موجود در داستان های فارسی سایت باعث شده است که کودکان و نوجوانان فارسی آموز ما در کلاس های آنلاین فارسی برای تمرین روخوانی متون فارسی از متن ساده داستانها استفاده کنند. همچنین، برای تمرین صحبت کردن و مکالمه فارسی نیز، درباره پیام اخلاقی داستانها در سر کلاس فارسی با فارسی آموزان گفتگو می کنیم.

آموزش زبان فارسی آنلاین ویژه بزرگسالان

New Lessons Every Day for the Members-min

صرف نظر از سطح آموزشی فارسی آموزان، آموزش زبان فارسی به بزرگسالان نسبت به کودکان و نوجوانان، تفاوت های ویژه ای دارد. در فرایند آموزش زبان فارسی به بزرگسالان، بیشتر به نیازهای فارسی آموز به شکل تخصصی توجه می شود.

از اینرو، برگزاری جلسه مشاوره و تعیین سطح در آموزش فارسی به بزرگسالان از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین، فارسی آموزان بزرگسال می توانند به شکل مستقل و خودآموز از بسته آموزش خودآموز زبان فارسی موجود در سایت استفاده کنند. در ادامه، اطلاعات بیشتری در مورد آموزش خودآموز زبان فارسی به شما ارائه خواهد شد.

آموزش دستور زبان فارسی

Function of RA in Transitive Sentences in Farsi - Persian Grammar at LELB Society

یکی از نیازهای فارسی آموزان بزرگسال که در سایر گروه های سنی زیاد ملموس نیست، آموزش دستور زبان فارسی می باشد. این کار هم می تواند به شکل اختصاصی انجام شود و هم در ترکیب با مقاله نویسی و انجام مکاتبات بازرگانی در زبان فارسی صورت بگیرد.

در آموزش دستور زبان فارسی، از نکات مهمی مانند صرف فعل فارسی، انواع زمان ها در زبان فارسی و جمله سازی و ساختار جمله در زبان فارسی استفاده می شود. همچنین، یادگیری گرامر فارسی می تواند به شکل ناهمزمان و خودآموز برای فارسی آموزان بزرگسال انجام گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، بسته های آموزش زبان فارسی را مطالعه نمایید.

آموزش خودآموز زبان فارسی

Archive of Lessons at LELB Society

همانطوری که در بالا اشاره شده، آموزش زبان فارسی آنلاین در سایت ما هرگز به کلاسهای آنلاین فارسی محدود نمی شود. به دلیل ارائه منابع کامل آموزش زبان فارسی، اعضای سایت می توانند به شکل خودآموز و مستقل، به آموزش زبان فارسی بپردازند.

در آکادمی دوزبانه LELB Society، صدها درس فارسی طبقه بندی شده به همراه ویدیو و فرم کامنت گذاری متنی و صوتی وجود دارد. تمامی درسهای فارسی موجود، از پیش تدریس شده اند که بر اساس روش flipped learning و asynchronous learning می باشد.

در صورتی که سطح آموزشی فارسی آموزان، متوسط به بالا باشد، این عزیزان می توانند با پرداخت هزینه ناچیزی که در حدود هزینه یک کلاس خصوصی می باشد، به مدت یک ماه، از هزاران درس موجود در سایت به همراه ویدیو و پشتیبانی 24 ساعته تیم ما بهره مند گردند.

منابع آموزش زبان فارسی آنلاین

منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

همانطوری که در بالا اشاره شد، برخلاف زبان انگلیسی، یافتن منابع آموزش زبان فارسی در دنیای امروز کار آسانی نیست. منابع موجود نیز معمولا محدود به چندین کتاب فارسی می باشند که از مدتها پیش تجدید چاپ شده اند و برای نیازهای امروز غیر فارسی زبانان چندان مناسب نمی باشند.

اگرچه تغییر همواره در ابتدا با مقاومت همراه است، ولی به هر حال، باید تغییر را پذیرفت و خود را با تغییرات سازگار و هماهنگ ساخت. یکی از این تغییرات، استفاده بیش از حد از کتب درسی به عنوان تنها منبع آموزشی می باشد.

آموزش زبان فارسی با کتاب، مشکلاتی را به همراه دارد. به عنوان مثال، کتاب های فارسی، محدود و بسته می باشند. کتابهای فارسی غالبا ویرایش نمی شوند و معمولا چند رسانه ای نیستند. یعنی در داخل آنها، فایل صوتی و ویدیو وجود ندارد.

از طرفی دیگر، اگر فارسی آموزی با مشکل یا سوال مواجه شود، امکان طرح پرسش وجود ندارد. چرا که کتابها معمولا یک طرفه می باشند. برای برطرف کردن این مشکل بزرگ، تیم تولید محتوای LELB Society از ابتدای تولد آن در ماه جولای 2015 تا کنون، به تولید محتوای اوریجینال درسهای انگلیسی و فارسی به همراه ویدیو پرداخته است.

در طول این مدت طولانی، با تلاش شبانه روز، توانسته ایم حدود 4,000 درس فارسی و انگلیسی را در آکادمی دوزبانه خود تهیه و تدوین نماییم. همه این درسها، به ویژه درسهای فارسی به همراه ویدیوی آموزشی می باشند. در نتیجه، ویژگی چند رسانه ای یا multimedia بودن در همه درسها رعایت شده است.

Leave voice and text comments at LELB Society to learn asynchronously

همچنین، منابع آموزش زبان فارسی بر اساس موضوع با یکدیگر لینک شده اند تا فارسی آموز بتواند مطالعات زبان فارسی خود را گسترش دهد. از سوی دیگر، چنانچه سوالی برای فارسی آموز ایجاد شود، او می تواند به شکل ناهمزمان با مدرس فارسی مکاتبه یا مکالمه کند. 

آموزش حروف الفبای زبان فارسی

Learn Persian alphabet with videos for non-Persian speakers

یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه آموزش زبان فارسی آنلاین، آموزش حروف الفبای زبان فارسی می باشد. تمرین خواندن و نوشتن در زبان فارسی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان، بسیار مهم می باشد. فارسی آموزان ما می توانند به همه درسهای حروف الفبای فارسی به همراه ویدیو دسترسی داشته باشند.

آموزش حروف الفبای فارسی برای غیر فارسی زبانان در دو نسخه فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو و پشتیبانی 24 ساعته، تهیه شده است. دروس حروف الفبای فارسی موجود در سایت ما به عنوان کامل ترین و کاربردی ترین بسته آموزشی حروف الفبای فارسی به شمار می آید.

آموزش خواندن و نوشتن فارسی با کمک این بسته آموزشی بسیار آسان و لذت بخش می باشد. چرا که اساتید دوزبانه ما در تدریس حروف الفبای فارسی از تخته سیاه دیجیتالی استفاده کرده اند که برای غیر فارسی زبانان بسیار گویا می باشد.

آخرین درسهای فارسی با ویدیو