Log in

آموزش آنلاین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان – کلاس آنلاین فارسی

Last updated on July 25, 2023 by with 1891 Views and Reading Time: 22 minutes

آموزش آنلاین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان ویژه فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا افراد غیر فارسی زبان که قصد یادگیری زبان و ادبیات فارسی را دارند.

 از آنجائی که اغلب والدین محترم ساکن خارج از ایران، فرصت آموزش زبان فارسی به فرزندان خود را نداشته و فرزندان در محیط غیر فارسی زبان رشد می کنند، ما می توانیم فرزندان آنها را در یادگیری زبان فارسی یاری دهیم. کلاس های آموزشی متناسب با سن و سطح زبان آموزان در چهار سطح مقدماتی، ابتدایی، متوسط و پیشرفته طراحی شده است که توسط اساتید مجرب تدریس می شود.

تَوانا بُوَد هر که دانا بُوَد      زِ دانش دل پیر بُرنا بُوَد

آموزش آنلاین زبان فارسی به فرزندان ایرانیان ساکن خارج از کشور و همچنین افراد غیر فارسی زبان، در آکادمی آنلاین LELB Society با رویکردی خلاق از طریق فعالیت­های ارتباطی و نیز استفاده از مطالب اصیل و آموزنده صورت می گیرد. برای مثال، در آموزش فارسی به کودکان در سطح مقدماتی و ابتدایی از فعالیت­های ارتباطی نظیر بازی، داستان و شعر برای آموزش استفاده می شود تا از طریق برقراری ارتباط با مفاهیم، زبان فارسی را یاد گرفته و علاوه بر آن به وسیله طراحی فعالیت هایی نظیر داستان گویی، آواز، تصویر سازی، اجرای نقش در بازی و غیره خلاقیت، رویکرد فکری و نیک اندیشیدن کودکان تقویت گردد.

بسته کامل آموزش آنلاین زبان فارسی برای فارسی آموزان ما

نمونه کلاس های آنلاین زبان فارسی

فارسی آموزان لیست شده در پایین، به ما این اجازه را داده اند تا نمونه کلاس های زبان فارسی آنها را در قالب Portfolio یا نمونه کار، با ذکر نام آنها، در وب سایت منتشر کنیم. استفاده از روش Portfolio به فارسی آموزان ما این امکان را می دهد تا آنها بتوانند در طول فرآیند آموزش زبان فارسی، از چگونگی پیشرفت آموزشی خود مطلع شوند و امکان خود ارزیابی یا self-evaluation را داشته باشند.

فعالیت های کلاسی در آموزش آنلاین زبان فارسی

در کلاس های آنلاین آموزش فارسی ما، بنا به درخواست فارسی آموزان گرامی، سطح زبان فارسی، سن و غیره، از فعالیت های آموزشی زیر استفاده می شود:

آشنایی با روش تدریس زبان فارسی

برخلاف کلاس های سنتی متکی بر کتاب، در آموزش آنلاین امکان و فرصت استفاده از منابع آموزشی چند رسانه ای به صورت متن، فیلم، فایل صوتی و … برای آموزش فراهم می باشد. فارسی آموزان قبل از کلاس فرصت خواندن و شنیدن متون فارسی، ویدیو و پادکست های آموزشی را داشته و در کلاس بر روی محتوای مربوط به آنها بحث و گفتگو می شود. علاوه بر این، مدرس و فارسی آموزان در بخش کامنت گذاری از طریق پرسش و پاسخ، تمرین خواندن و نوشتن فارسی و یادگیری دستور زبان فارسی، در ساختار جملات باهم در تعامل می باشند.

تازه ترین درس های فارسی با ویدیو برای فارسی آموزان ما

ایده آل برای فارسی آموزانی که امکان شرکت در کلاس آنلاین همزمان (Synchronous) را ندارند

دسترسی رایگان به صدها درس فارسی با ویدیو و فرم کامنت گذاری برای طرح پرسش از مدرس زبان فارسی

امکان مکاتبه و مکالمه نامحدود با مدرس فارسی از طریق فرم کامنت گذاری متنی و صوتی در پایین هر درس

مبتنی بر روش خودآموز (Autonomous Learning) و مناسب برای سطح متوسط به بالا (غیر کودکان)

مقرون به صرفه: هزینه عضویت ماهانه (غیر همزمان) = هزینه فقط یک کلاس خصوصی (همزمان) یک ساعته

آموزش غیر همزمان زبان فارسی

آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اغلب به كلاسهای درسی در محیط هـای غیر زبانی محدود می شود، بنابراین اغلب با تفاوتهای گفتاری یا زبان محاوره ای آشنایی ندارند. علاوه بر آن، درکلاس های حضوری از مواد آموزشی شنیداری و دیداری به ندرت استفاده می شود. در حالی که در کلاس های آنلاین آموزش زبان فارسی آکادمی LELB Society بدلیل تدریس توسط مدرسین فارسی زبان و نیتیو، و نیز استفاده از محتوای آموزشی به صورت متن، فیلم، فایل صوتی و … قبل از کلاس، زبان آموزان با هر دو شکل گفتاری و شنیداری زبان فارسی آشنا می شوند.

علاوه بر آن، در کلاس های آموزش آنلاین زبان فارسی آکادمی LELB Society، مهارت های زبانی از جمله گوش دادن، گفتن، خواندن و نوشتن به صورت یکسان و موازی مورد توجه قرار گرفته و همه این مهارت‌ها به کمک تمرین‌های متعدد تقویت می‌شوند.

کلاسهای آنلاین آموزش زبان فارسی آکادمی LELB Society، به شکل خصوصی و گروهی و در زمان مناسب برای زبان آموزان فارسی از هر کجای دنیا برگزار می شود. قابل ذکر است که به منظور جلب اعتماد شما، جلسه اول به همراه تعیین سطح و مشاوره، به شکل کاملا رایگان برگزار می شود.

منابع آموزش زبان فارسی

برخلاف زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی با منابع بی شمار و عالی، برای آموزش زبان فارسی، منابع مناسب به اندازه کافی وجود ندارد. غالبا منابع آموزش زبان فارسی محدود به چند کتاب خاص می شود و تلاش لازم برای تولید محتوای اوریجینال و طبقه بندی شده در این زمینه انجام نمی گیرد. کتاب های موجود هم اکثرا به شکل چند رسانه ای یا Multimedia نمی باشند. در نتیجه، امکان آموزش خودآموز زبان فارسی برای فارسی آموزان تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. برای جبران کمبود منابع آموزش زبان فارسی، تیم آکادمی دوزبانه LELB Society از سال 2015 تا کنون، اقدام به تولید محتوای اوریجینال زبان فارسی و انگلیسی نموده است.

در طول این مدت، صدها درس اوریجینال فارسی به همراه ویدیو برای فارسی آموزان خود تولید و منتشر کرده ایم. همچنین توانسته ایم در زمینه آموزش زبان فارسی به کودکان و بزرگسالان غیر فارسی زبان در سرتاسر دنیا مطرح باشیم. بسته های آموزش زبان فارسی موجود در آکادمی ما، در مقایسه با منابع موجود زبان فارسی، در سرتاسر دنیا کم نظیر می باشد.

مدرسه آنلاین دوزبانه LELB Society در زمینه پرورش کودک دوزبانه پیشگام می باشد. آکادمی ما با مدیریت آقای دکتر محمد حسین حریری اصل، دکترای آموزش زبان انگلیسی، آماده ارائه خدمات آموزشی به فارسی آموزان، به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی خارج از کشور می باشد. آکادمی ما به فارسی آموزان کمک می کند تا آموزش حروف الفبای فارسی و خواندن و نوشتن فارسی برای آنها بسیار آسان و لذت بخش باشد.

آموزش ناهمزمان زبان فارسی

Asynchronous Conversations in Farsi in Audio or Voice Discussion Board at LELB Society for Non-Persian Speakers

منابع کم نظیر زبان فارسی در آکادمی ما امکان آموزش ناهمزمان زبان فارسی را به شکلی ایده آل فراهم کرده است. به بیان ساده تر، برای یادگیری زبان فارسی، حتما لازم نیست که در کلاسهای آنلاین فارسی ما شرکت کنید. شما می توانید درسهای فارسی ما را مطالعه کنید و ویدیوهای موجود در درسها را ببینید. تمامی درسهای فارسی موجود در سایت ما از پیش تدریس شده اند و حاوی ویدیوی آموزشی می باشند. فارسی آموزان ما می توانند به شکل 24 ساعته و بدون هیچ محدودیت زمانی، با اساتید فارسی ما مکالمه و مکاتبه کنند.

به این ترتیب، فارسی آموزان ما می توانند به شکل ناهمزمان یا Asynchronous، همیشه با مدرس فارسی و همکلاسی های خود در تماس باشند. امکان ارسال و دریافت پیام صوتی و متنی در انجمن های فارسی و چت روم فارسی ما باعث شده است که صدها فارسی آموز از سرتاسر دنیا برای یادگیری زبان فارسی از خدمات آموزشی ما استفاده کنند.

طبقه بندی گروه های آموزشی بر اساس سن و سطح یادگیری

برای هر کدام از گروه های آموزشی طرح درس و محتوای آموزشی متفاوت کاربردی و پویا به کار گرفته می شود. گروه های آموزشی برای آموزش آنلاین زبان فارسی در آکادمی LELB Society برای زبان آموزان با برنامه ریزی مشخص معرفی می گردد. برای جلب رضایت زبان آموزان، جلسه اول به همراه مشاوره، تعیین سطح و مشخص کردن برنامه درسی، به شکل کاملا رایگان برگزار می شود.