Log in

بهترین نرم افزار آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

Last updated on February 6, 2023 by with 130 Views and Reading Time: 10 minutes

آیا به دنبال نرم افزار آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان هستید؟ آیا یک نرم افزار مناسب می تواند جای کتاب آموزش زبان فارسی را بگیرد؟ یک نرم افزار ایده آل برای یادگیری زبان فارسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله، به سه پرسش بالا به شکل مفصل می پردازیم.

ویدیوی این مقاله با موضوع نرم افزار آموزش زبان فارسی

نرم افزار چیست؟

Technology 1100 Words You Need Week 1 Day 2
نرم افزار آموزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزاری که در این مقاله به آن می پردازیم، به گروه نرم افزارهای کاربری تعلق دارد. نرم افزارهای کاربری به کاربر کمک می کند تا یک سری فعالیت های خاص را انجام دهد که با انجام دادن این امور، کاربر می تواند مهارت خاصی را کسب کند. نرم افزارهای کاربری معمولا بر اساس پایگاه داده یا database کار می کنند. در نرم افزارهای کاربری از جمله نرم افزارهای آموزشی، رابط کاربری و طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نرم افزار آموزش زبان فارسی یا کتاب آموزش زبان فارسی؟

خیلی از فارسی آموزان ما از ما می پرسند که بهترین روش آموزش زبان فارسی کدام است؟ آیا کتاب آموزش زبان فارسی همه نیازهای فارسی آموزان را برآورده می کند؟ از چه نرم افزاری برای یادگیری زبان فارسی می شود استفاده کرد، و خیلی پرسش های مشابه دیگر. در این قسمت از مقاله، دو روش آموزش زبان فارسی با کتاب و نرم افزار را با هم مقایسه می کنیم.

کتابها چند رسانه ای نیستند

کتاب آموزش زبان فارسی معمولا چند رسانه ای نیست. یعنی معمولا در بیشتر کتابهای یادگیری زبان فارسی، از فایل صوتی و ویدیویی استفاده نمی شود. این در حالی است که برای تقویت مهارت شنیداری، دسترسی به فایل های صوتی، ویدیویی و پادکست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه، موضوع چند رسانه ای یا multimedia بودن در نرم افزارهای آموزش زبان به خوبی در نظر گرفته می شود.

استفاده از فایل صوتی و ویدیویی در نرم افزار آموزش زبان فارسی چند رسانه ای

به عنوان مثال، در مدرسه فارسی LELB Society، تمامی 400 درس فارسی برای غیر فارسی زبانان بر اساس روش یادگیری معکوس، از پیش تدریس شده اند و به همراه فایل صوتی و ویدیویی می باشند. در نتیجه، در نرم افزار آموزش زبان فارسی ما، فارسی آموزان می توانند هرچند بار که لازم باشد، فایل های صوتی و ویدیویی که در داخل درسها قرار گرفته اند را پخش کنند و به آنها گوش دهند.

به روز رسانی نرم افزارهای آموزشی

برخلاف کتابهای درسی که معمولا در طول زمان تغییر نمی کنند، به روز رسانی، یکی از ویژگی های بارز نرم افزارهای آموزش زبان می باشد. به موجب این به روز رسانی، نرم افزارهای آموزشی می توانند خیلی بهتر از کتابهای درسی، نیازهای به روز فارسی آموزان را برطرف نمایند. یکی از دلایل اهمیت به روز رسانه منابع آموزش زبان فارسی این است که زبان دایما در حال تغییر است.

Ameliorate 1100 words you need to know week 43 day 1 at LELB Society for GRE, TOEFL & IELTS
به روز رسانی منابع آموزشی در نرم افزار آموزش زبان فارسی به شکل روزانه

هرچند این تغییرات خیلی برجسته و ملموس نیستند، به هر حال، این تغییرات در هر زبان زنده به شکل گسترده وجود دارد. به عنوان مثال، تغییرات زبانی برای دو نسل پست سر هم، کاملا محسوس می باشد. بنابر این اهمیت دارد که فارسی آموزان از منابع آموزشی به روز استفاده کنند که معمولا از طریق استفاده از یک نرم افزار آموزشی کامل و مناسب، امکان پذیر می باشد.

آکادمی دوزبانه LELB Society که یک مدرسه فارسی آنلاین نیز می باشد، در اصل به عنوان یک نرم افزار آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان به حساب می آید. در مدرسه فارسی و انگلیسی ما، تمامی منابع آموزشی زبان فارسی و انگلیسی به شکل روزانه و با دقت بسیار بالا، به روز رسانی می شوند. تیم تولید محتوای آموزشی سایت ما، با تجربه بیش از هفت سال تلاش شبانه روزی، مطالب موجود در سایت به عنوان یک نرم افزار آموزشی را روزانه بهبود می بخشد و کاملتر می سازد.

طبقه بندی درسهای فارسی بر اساس موضوع، سن و سطح زبان آموز

امکان طبقه بندی مطالب درسی در کتاب آموزش زبان فارسی بر اساس فاکتورهای سن و سطح زبان آموز خیلی راحت نیست. کتابهای درسی معمولا فقط برای یک گروه سنی یا یک سطح مهارت در استفاده از زبان نوشته و منتشر می شوند. در نقطه مقابل، طبقه بندی دروس در نرم افزارهای آموزشی، بسیار راحت صورت می گیرد.

Archive of Lessons at LELB Society
طبقه بندی مطالب درسی و منابع آموزش زبان فارسی در نرم افزار آموزش زبان فارسی

در نرم افزار آموزش زبان فارسی LELB Society، در بسته های آموزش زبان فارسی، تمامی مطالب درسی، بر اساس سن و سطح مهارت فارسی آموزان، مهارت زبانی، و فاکتورهای دیگر طبقه بندی شده اند. از سوی دیگر، تمامی 4100 درس فارسی و انگلیسی در سایت آموزش زبان فارسی و انگلیسی ما از نظر موضوعی و مفهومی نیز طبقه بندی شده اند. برای آشنایی بیشتر با سیستم طبقه بندی مطالب درسی در سایت ما، می توانید از صفحات بسته های آموزشی و برچسب های پرکاربرد در سایت ما دیدن کنید.

انجمن زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان

سایت آموزش زبان فارسی ما که در واقع یک نرم افزار آموزش زبان فارسی نیز می باشد، این امکان را برای فارسی آموزان ما فراهم کرده است تا بدون هیچ محدودیت زمانی از پشتیبانی اساتید دوزبانه ما بهره مند گردند. کدام کتاب فارسی می تواند فارسی آموزان را به شکل 24 ساعته پشتیبانی کند و به همه پرسش های آنها پاسخ دهد؟

Benefits of asynchronous learning in online education
استفاده از آموزش ناهمزمان و یادگیری معکوس در نرم افزار آموزش زبان فارسی

سایت آموزش زبان فارسی و انگلیسی LELB Society با مدیریت دکتر محمد حسین حریری اصل، پیشگام در آموزش ناهمزمان و یادگیری معکوس می باشد. برای رسیدن به این هدف والا، ما در سایت آموزشی خود، از بهترین انجمن زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان استفاده می کنیم. در انجمن زبان فارسی که جزئی از نرم افزار آموزش زبان فارسی موجود در سایت ما می باشد، فارسی آموزان می توانند با اساتید دوزبانه ما در تماس باشند.

Persian forum to learn Farsi online asynchronously in our online community
انجمن زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان به عنوان بخشی از نرم افزار آموزش زبان فارسی

انجمن زبان فارسی که در سایت ما وجود دارد بر اساس آموزش ناهمزمان می باشد که به موجب آن، فارسی آموزان می توانند به شکل 24 ساعته، با اساتید دوزبانه ما مکالمه و مکاتبه کنند. یعنی فارسی آموزان می توانند پیام های صوتی و متنی خود را با ما به اشتراک بگذارند و به این طریق، مهارت های زبانی صحبت کردن، نوشتن، خواندن و شنیدن را به خوبی و به شکل عملی، تمرین نمایند.

آموزش زبان فارسی به بزرگسالان با استفاده از نرم افزار هوشمند

در سایت آموزش زبان فارسی LELB Society، فارسی آموزان بزرگسال می توانند بدون نیاز به شرکت در کلاس آنلاین زبان فارسی، به شکل خودآموز و غیر همزمان یا asynchronous learning، زبان فارسی را بیاموزند. آموزش زبان فارسی به بزرگسالان با استفاده از نرم افزار آموزش زبان فارسی چندین مزیت ویژه دارد که در پایین، به شکل خلاصه به آنها اشاره می کنیم:

Best Farsi classes for adults with 4000 lessons and videos
آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با استفاده از نرم افزار آموزشی هوشمند
  1. فارسی آموزان بزرگسالان می توانند از انعطاف پذیری زمانی ویژه در روند آموزش ناهمزمان فارسی استفاده کنند، چراکه آموزش محدود به کلاس فارسی در ساعت خاصی نمی باشد.
  2. از آنجایی که آموزش ناهمزمان فارسی بر اساس کلاس در زمان ثابت نیست، هزینه های آموزش ناهمزمان در مقایسه با آموزش کلاس-محور بسیار مقرون به صرفه می باشد. زیرا آموزش زبان فارسی لزوما از طریق شرکت در کلاسهای متعدد صورت نمی گیرد.
  3. آموزش زبان فارسی برای بزرگسالان بسیار زبان آموز-محور می باشد و حس استقلال آموزشی در فارسی آموز را تقویت می کند.

آموزش زبان فارسی به کودکان با نرم افزار آموزشی

اگرچه نرم افزار آموزشی LELB Society برای همه گروه های سنی مناسب می باشد، باید به این نکته توجه داشت که کودکان در امر آموزش، نیاز به تعامل انسان به انسان دارند. به بیان دیگر، نرم افزار و اپلیکیشن آموزشی به تنهایی نمی تواند برای آموزش زبان فارسی به کودکان کافی باشد.

Gathering of Persian Speaking Children around the World at LELB Society
آموزش زبان فارسی به کودکان با استفاده از نرم افزار آموزشی و کلاس آنلاین در کنار یکدیگر

برای برطرف کردن این مشکل، پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار یادگیری زبان فارسی در کنار کلاس فارسی آنلاین به شکل خصوصی یا گروهی با تدریس اساتید دوزبانه می باشد. این یعنی، ترکیبی از آموزش همزمان و ناهمزمان که موجب بالا رفتن کیفیت آموزشی می شود. به عنوان مثال، کودکان فارسی آموز در سایت ما می توانند داستانهای فارسی موجود در نرم افزار آموزشی سایت ما را پیش از کلاس آنلاین بخوانند و در سر کلاس آنلاین، این داستانها را به زبان خود تعریف کنند.

نرم افزار آموزش زبان فارسی با بهترین منابع آموزشی

یک نرم افزار آموزشی ایده آل، باید از نظر مطالب درسی و آموزشی، بسیار غنی و گستره باشد. یعنی علاوه بر داشتن رابط کاربری مناسب، فارسی آموزان باید بتوانند مانند یک کتابخانه هوشمند فارسی، از نرم افزار آموزش زبان فارسی استفاده کنند و از استفاده از آن لذت ببرند. نرم افزار و سایت آموزش زبان فارسی LELB Society در کنار داشتن رابط کاربری مناسب و سرعت بالای سایت، برترین منابع آموزش زبان فارسی را نیز دارا می باشد.

Persian language resources for non-Persian speakers
نرم افزار آموزش زبان فارسی با برترین منابع آموزشی شامل داستان، مطالب علمی، آموزش حروف الفبا و غیره

این منابع، شامل داستانهای فارسی برای کودکان و نوجوانان، آموزش دستور زبان فارسی، آموزش خودآموز زبان فارسی، آموزش حروف الفبای فارسی و ده ها بسته آموزشی دیگر می باشد. تمامی این بسته های آموزشی، از پیش تدریس شده و چند رسانه ای می باشند. یعنی در داخل آنها، ویدیو و پادکست آموزشی وجود دارد. به این روش آموزشی، کلاس وارونه یا یادگیری معکوس گفته می شود.

رابط کاربری در نرم افزار آموزش زبان فارسی

علاوه بر مطالب آموزشی کامل و گستره که روزانه به روز رسانی می شوند، یک نرم افزار کاربری و آموزشی مناسب باید از نظر رابط کاربری نیز، بهینه سازی شده باشد. رابط کاربری یا User Interface به فضای دیجیتالی گفته می شود که در اصل رابط بین کاربران و ساختار وب سایت و پایگاه داده آن می باشد. در واقع، تمامی تعاملات بین کاربران و ابزار دیجیتالی یا وب سایت، در فضای رابط کاربری صورت می گیرد.

Best Comment Box UI practices for a better UX in your website visitors
اهمیت ایجاد و طراحی رابط کاربری مناسب در نرم افزار آموزش زبان فارسی برای ایجاد تجربه کاربری ایده آل

در واقع، فارسی آموزی که از یک نرم افزار آموزشی استفاده می کند و وقت زیادی را با آن می گذراند، باید بتواند تجربه کاربری یا User Experience عالی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، سایت آموزش زبان فارسی LELB Society قابلیت های زیر را در نظر گرفته و تقویت کرده است:

  1. سایت آموزش زبان فارسی ما بر روی سرور اختصاصی یا Virtual Private Server بنا نهاده شده است تا بتواند نیاز صدها زبان آموز فارسی و انگلیسی را تامین کند.
  2. تنظیمات دیدگاه در سایت ما به گونه ایی است که فارسی آموزان می توانند به راحتی پرسش های خود را به شکل گذاشتن پیام صوتی و متنی با ما به اشتراک بگذارند و در کوتاه ترین زمان ممکن، پاسخ خود را به شکل صوتی و متنی دریافت نمایند.
  3. در نرم افزار آموزش زبان فارسی LELB Society، ارزیابی فارسی آموزان بر اساس روش ارزیابی پورتفولیو می باشد که به موجب آن، فارسی آموزان می توانند از روند پیشرفت تحصیلی خود و کلیه فعالیت های آموزشی که انجام داده اند، مطلع گردند.
  4. نرم افزار آموزش زبان فارسی LELB Society بر بستر شبکه تحویل محتوا یا Content Delivery Network بنا نهاده شده است که به موجب آن، مطالب درسی موجود در سایت ما با سرعت و کیفیت یکسان و بسیار بالا برای همه فارسی آموزان از سرتاسر جهان قابل دسترس می باشد.
  5. زبان آموزان فارسی و انگلیسی برای ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود، تنها کافیست با حساب های اجتماعی خود، از جمله گوگل، و فقط با یک کلیک، در سایت آموزش زبان فارسی ما لاگین شوند. همچنین، زبان آموزان جدید می توانند کلیه خدمات آموزشی ما را به شکل رایگان، پیش از ثبت نام، تست نمایند، و در صورت جلب رضایت، یکی از صدها عضو سایت آموزش زبان فارسی ما شوند.