Log in

آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه با ویدیو و نسخه فارسی

Published on July 20th, 2023 | Last updated on September 6th, 2023 by | Category: English Short Stories | No Comments on آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه با ویدیو و نسخه فارسی | 240 Views | Reading Time: 8 minutes

آیا به دنبال راهی مناسب برای آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه هستید؟ حتما می دانید که یادگیری زبان انگلیسی با داستان، راهی جذاب و کاربردی به ویژه برای کودکان و نوجوانان می باشد. در این مقاله کوتاه به شما توضیح می دهیم چگونه می توانید با صدها داستان کوتاه انگلیسی به همراه ویدیو و نسخه فارسی، از آموزش زبان انگلیسی لذت ببرید.

ویدیوی این مقاله درباره آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه

چرا آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه راه مناسبی است؟

داستان گویی در فارسی - انجمن آموزش زبان فارسی
آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه، شامل بیش از صد داستان به همراه ویدیو، پادکست و نسخه فارسی

پیش از هر چیز، نخست به این نکته بپردازیم که چرا آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه روش مناسبی می باشد. برخلاف رمان و داستان های طولانی، داستان کوتاه برای مردم قرن بیست و یکم ایده آل تر می باشد. زیرا در دنیای امروز، مردم، به ویژه زبان آموزان، وقت زیادی برای خواندن رمان ندارند.

از سوی دیگر، خواندن داستان کوتاه به زبان انگلیسی قوه تخیل زبان آموز را تقویت می کند زیرا زبان آموز، به ویژه زبان آموز کم سن و سال، خود را در جای شخصیت اصلی داستان کوتاه قرار می دهد. بنابر این، در بسیاری از مواقع، زبان آموز فراموش می کند که در حال آموزش زبان انگلیسی می باشد.

در اصل، آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه که بر اساس برترین افسانه های دنیا از قبیل داستانهای ازوپ یا Aesop’s Fables می باشد، انگیزه فراگیری زبان انگلیسی را تقویت می کند. به این روش، آموزش مبتنی بر محتوا می گویند که به موجب آن، یادگیری زبان دوم تنها محدود به یادگیری لیستی از واژگان و دستور زبان انگلیسی نمی شود. زیرا داستانهای کوتاه، محتوای آموزشی جذاب و مفیدی را برای آموزش زبان انگلیسی فراهم می کنند.

انتخاب دقیق بهترین داستانهای کوتاه انگلیسی

persian story with lion and rabbit for non-Persian kids at LELB Society
استفاده از برترین و مناسب ترین داستان های کوتاه انگلیسی ایده آل برای یادگیری زبان انگلیسی

اگرچه داستانهای کوتاه موجود در زبان انگلیسی بسیار زیاد هستند، با این حال، تیم تولید محتوای آکادمی دوزبانه LELB Society با دقت بالا، برترین آنها را برای زبان آموزان سایت انتخاب کرده است. بیشتر این داستانهای کوتاه، افسانه هایی هستند که شخصیت اصلی آنها از بین حیوانات انتخاب شده است. به عنوان مثال، داستانهای ازوپ و برادران گریم را می توان اشاره کرد.

آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه برای گروه سنی کودکان

داستان فارسی روباه دم بریده با ویدیو برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان
آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان

از آنجایی که بیشتر داستانهای انگلیسی در آکادمی دوزبانه LELB Society از بین قصه ها و افسانه های جذاب و آموزنده با شخصیت هایی از بین حیوانات انتخاب شده اند، کودکان و نوجوانان به راحتی می توانند با این داستانهای کوتاه، ارتباط برقرار کنند. پیام آموزنده موجود در این داستانها عمق بیشتری به فرایند یادگیری زبان انگلیسی می بخشد.

بنابر این، زبان آموزان کودک و نوجوان در مدرسه دوزبانه ما می توانند در کنار آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه، با مفاهیم و ارزش های اخلاقی ارزشمندی که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم نیز آشنا شوند:

  1. education
  2. friendship
  3. happiness
  4. honesty
  5. morality

پرورش کودک دوزبانه با داستانهای انگلیسی و نسخه فارسی

Raise a bilingual child who knows Persian and English equally well about animals
آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه، ویدیوی آموزشی و نسخه فارسی مناسب برای پرورش کودک دوزبانه

همه داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی در مدرسه دوزبانه LELB Society به همراه نسخه فارسی و ویدیوی تدریس شده می باشند. به بیان دیگر، در هر دو نسخه فارسی و انگلیسی داستان های کوتاه، ویدیو یا پادکست وجود دارد که در آنها، ما این داستانها را از پیش تدریس و روخوانی کرده ایم. وجود دو نسخه فارسی و انگلیسی از برترین داستانهای کوتاه منبع ارزشمندی برای پرورش کودک دوزبانه ایجاد کرده است.

Learn Persian with Stories at LELB Society - Story of Elephant and Ant
آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه با استفاده از فعالیت آموزشی بیان شفاهی داستان

یکی از فعالیت های آموزشی که در ارتباط با داستانهای کوتاه استفاده می شود، بیان شفاهی داستان است. این فعالیت آموزشی به این گونه است که لینک داستان انتخاب شده پیش از کلاس آنلاین و از طریق سامانه گفتگوی آنلاین، در اختیار زبان آموز قرار می گیرد و به اشتراک گذاشته می شود. این سامانه گفتگوی آنلاین تنها برای زبان آموزان سایت قابل دسترس می باشد.

زبان آموز فرصت کافی برای خواندن داستان و دیدن تصاویر و ویدیوی داخل داستان پیش از کلاس آنلاین را دارد. سپس در کلاس آنلاین فارسی یا انگلیسی، از زبان آموز خواسته می شود تا داستان را به زبان خود تعریف کند. در نهایت، درباره وقایع داستان، شخصیت ها و پیام آموزشی آن در کلاس آنلاین با زبان آموز صحبت می کنیم.

آموزش واژگان انگلیسی با داستان کوتاه

Learn English vocabulary with pictures and in real context including 2820+ academic vocabulary
آموزش واژگان انگلیسی با تصویر و در بافت و متون واقعی از جمله داستانهای کوتاه به همراه نسخه فارسی

یکی از برجسته ترین افتخارات و دستاوردهای علمی آکادمی دوزبانه LELB Society، آموزش واژگان در متن با تصویر می باشد. منظور از متون واقعی یا real context متونی هستند که برخلاف کتابهای درسی، منحصرا برای زبان آموز نوشته نشده اند. بنابر این، سبک نگارش متون واقعی، طبیعی تر و کاربردی تر می باشد. یکی از بهترین نمونه های متون واقعی، داستانهای کوتاه هستند.

دکتر محمد حسین حریری اصل، مدیر و طراح وب سایت آکادمی دوزبانه LELB Society، بیش از 2800 واژه آکادمیک در سطح پیشرفته زبان انگلیسی را به همراه فلش کارت تصویری و در متون واقعی تدریس کرده است. این 2800 واژه تصویری، شامل بسته های آموزشی زیر جهت افزایش دایره لغات می باشد:

  1. بسته آموزشی کتاب 504 واژه ضروری
  2. بسته آموزشی کتاب 1100 واژه ضروری
  3. بسته آموزشی کتاب 601 واژه ضروری
  4. بسته آموزشی واژگان جی آر ای GRE

چنانچه هر یک از این 2800 واژه در بسته آموزشی داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی استفاده شده باشند، به شکل لینک دیده می شوند تا زبان آموز بتواند با کلیک کردن بر روی آنها، واژگان دشوار و آکادمیک زبان انگلیسی را با تصویر و در متون واقعی بیاموزد.

برای استفاده از مجموعه داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی و فارسی، نخست باید به زبان آموزان آکادمی دوزبانه LELB Society بپیوندید. پس از ورود به حساب کاربری خود، شما می توانید همه خدمات آموزشی ما از جمله هزاران درس انگلیسی و فارسی به همراه ویدیو و پشتیبانی همیشگی را به شکل رایگان تست کنید.

آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه به شکل خودآموز

Learn Persian Online Story fox and grapes at LELB Society with podcast and full text
آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه به شکل خودآموز با پشتیبانی 24 ساعته اساتید دوزبانه

در آکادمی دوزبانه LELB Society، به جز صدها داستان کوتاه به زبان انگلیسی به همراه نسخه فارسی، هزاران درس دیگر در دو زبان فارسی و انگلیسی نیز وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با منابع آموزش زبان فارسی و انگلیسی، از صفحه بسته های آموزشی دیدن کنید. همه درسهای فارسی و انگلیسی در سایت ما به همراه ویدیو، پادکست و فرم ارسال دیدگاه هستند. در نتیجه، زبان آموزان می توانند به شکل مستقل، خودآموز و ناهمزمان بر اساس asynchronous learning، به یادگیری زبان انگلیسی و فارسی بپردازند.

در آکادمی دوزبانه LELB Society، در حال حاضر، یعنی ماه جولای سال 2023، بیش 6.000 کامنت وجود دارد که در پایین درسها قرار گرفته اند. وجود این تعداد کامنت بیانگر این است که زبان آموزان ما به شکل فعال و بر اساس آموزش خودآموز، به آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه می پردازند و در صورت داشتن هر گونه سوالی، از فرم های کامنت گذاری و انجمن های طبقه بندی شده استفاده می کنند.

آموزش چند رسانه ای زبان انگلیسی با داستان کوتاه

آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه بر اساس آموزش چند رسانه ای

در آکادمی دوزبانه LELB Society، آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه به شکل چند رسانه ای یا multimedia انجام می گیرد. به بیان ساده تر، زبان آموزان ما تنها به متن داستانها دسترسی ندارند. بلکه هر یک از داستانهای کوتاه ما شامل بخشهای زیر می باشد. این نکته ثابت می کند که آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه در آکادمی دوزبانه LELB Society به مراتب خیلی مناسب تر از روشهای کتاب-محور و محدود به کتاب می باشد.

  1. متن داستان کوتاه
  2. تصاویر جالب و گویا برای فهم بهتر داستان
  3. ویدیو و پادکست که در آن، متن داستان روخوانی شده و واژگان و اصطلاحات داستان توسط اساتید دوزبانه تدریس شده است
  4. لیستی از واژگان، اصطلاحات و ضرب المثل های جدید که در داستان استفاده شده است
  5. لینک های داخل متن داستان برای تعریف کردن و توضیح دادن واژگان و اصطلاحات دشوار داستان با فلش کارت تصویری
  6. نسخه فارسی داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی با همه بخشهایی که در نسخه انگلیسی وجود دارد
  7. لیستی از داستانهای کوتاه دیگر که از نظر پیام آموزشی و محتوای داستان، مشابه و یکسان هستند
  8. لیستی از پرسش ها درباره وقایع و پیام آموزشی داستان برای درک بهتر مفاهیم و محتوای داستان
  9. فرم ارسال دیدگاه یا کامنت، هم به شکل متنی و هم به شکل صوتی، برای پرسش و پاسخ درباره وقایع و مفاهیم داستان
  10. لیستی از برچسب ها یا تگ ها که از نظر معنایی و مفهومی، داستانهای مشابه را طبقه بندی می کند
  11. نویسنده یا مترجم داستان کوتاه و یا منبعی که داستان کوتاه از آنجا تهیه شده است
  12. سامانه گفتگوی آنلاین برای پشتیبانی 24 ساعته از زبان آموزان به شکل متنی و صوتی و پاسخگویی به سوالهای آنها درباره داستانها
  13. امکان استفاده از انجمن های طبقه بندی شده برای پاسخگویی به سوال های زبان آموزان درباره داستانهای کوتاه

تمرین نوشتن در انگلیسی با داستان کوتاه

Writing Practice on Workaholism
تمرین نگارش پیشرفته در زبان انگلیسی با استفاده از داستان کوتاه

همانطوری که در بالا اشاره شد، هر کدام از داستانهای کوتاه در مدرسه دوزبانه LELB Society دارای فرم ارسال دیدگاه یا کامنت هستند. در نتیجه، شما می توانید با عضویت ماهانه در سایت ما، درباره هر یک از داستانها، کامنت بگذارید و یا خلاصه داستان را به زبان خود بنویسید. آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه از طریق شرکت در انجمن های طبقه بندی شده نیز امکان پذیر است.

بدیهی است که به همه کامنت های شما با دقت و سرعت بالا پاسخ داده خواهد شد. همچنین، همه اشتباه های گرامری که در کامنت شما دیده شود، اصلاح می گردد تا شما بتوانید بر اساس روش آزمون و خطا و به شکل کاملا کاربردی، با استفاده از تمرین نوشتن درباره داستانهای کوتاه، دانش زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید.

تمرین داستان گویی به زبان انگلیسی و فارسی

Storytelling in English to practice writing in a creative and interactive way
تمرین داستان گویی به زبان انگلیسی و فارسی از طریق شرکت در انجمن های طبقه بندی شده

در آکادمی دوزبانه LELB Society، آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه تنها محدود به خواندن داستان نمی باشد. زبان آموزان آکادمی دوزبانه LELB Society می توانند با شرکت کردن در دو انجمن که در زیر می بینید، در فعالیت آموزشی داستان گویی یا قصه گویی در دو زبان انگلیسی و فارسی مشارکت کنند. فعالیت آموزشی داستان گویی شامل خلاصه نویسی داستان و کامل کردن داستان های ناتمام می باشد.

  1. Storytelling in English to Practice Writing
  2. داستان گویی در فارسی – انجمن آموزش زبان فارسی

تازه ترین داستان های کوتاه انگلیسی با ویدیو و نسخه فارسی

در زیر، لیستی از تازه ترین داستان های کوتاه انگلیسی در آکادمی دوزبانه LELB Society را به شما نشان می دهیم. تمامی این داستانهای کوتاه به همراه ویدیو، پادکست و نسخه فارسی می باشند.

  • The Swollen Fox by Aesop for English Students
    The Swollen Fox by Aesop for English students with a video, list of English vocabulary and some questions for discussion The Swollen Fox is now in the public domain available on Gutenberg Project. Video of the Swollen Fox Watch this video on YouTube. The Swollen Fox A hungry fox found in a hollow oak tree…
  • The Quack Frog by Aesop for ESL Students
    The Quack Frog by Aesop for ESL students with a podcast and vocabulary practice in real context The Quack Frog is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Quack Frog Watch this video on YouTube. The Quack Frog Once upon a time, a frog came forth from his home in…
  • Little Thumbelina by Hans Christian Andersen for ESL Students
    Little Thumbelina by Hans Christian Andersen with a podcast and list of vocabulary practice for young learners and ESL students Little Thumbelina is now in the public domain available on Gutenberg Project. Persian version of Little Thumbelina Click on the link below to read the Persian version of Little Thumbelina: داستان بند انگشتی برای آموزش…
  • The Boy Bathing by Aesop for ESL Students
    The Boy Bathing by Aesop for ESL students based on the English Immersion Program with a podcast and vocabulary practice in real context The Boy Bathing is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Boy Bathing Watch this video on YouTube. The Boy Bathing A boy was bathing in a…
  • The Ass in the Lion’s Skin by Aesop for ESL Students
    The Ass in the Lion’s Skin by Aesop for ESL students based on the English Immersion Program with a podcast and vocabulary practice in real context The Ass in the Lion’s Skin is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Ass in the Lion’s Skin Watch this video on YouTube.…
  • The Owl and the Birds by Aesop for ESL Students
    The Owl and the Birds by Aesop for ESL students with a podcast and vocabulary practice in real context based on the English Immersion Program The Owl and the Birds is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Owl and the Birds Watch this video on YouTube. The Owl and…
  • The Lamp by Aesop for ESL Students + New Words
    The Lamp by Aesop for ESL students with a podcast, list of new words and vocabulary in real context, and some questions for discussion The Lamp by Aesop is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Lamp by Aesop Watch this video on YouTube. The Lamp by Aesop A lamp,…
  • The Thieves and the Cock by Aesop for ESL Students
    The Thieves and the Cock by Aesop for ESL students with a podcast, vocabulary practice in real context, and a Persian version to raise bilingual children The Thieves and the Cock is now in the public domain available on Gutenberg Project. Podcast of the Thieves and the Cock Watch this video on YouTube. The Thieves…

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

sixteen − two =