Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش زبان فارسی با زندگینامه آلبرت انیشتین با ویدیو

آموزش زبان فارسی با زندگینامه آلبرت انیشتین با ویدیو

Last updated on March 22, 2023 | 159 Views | Reading Time: 3 minutes

آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درباره زندگینامه آلبرت انیشتین با ویدیو و متن درس برای آموزش زبان فارسی رایگان برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با درس های فارسی متنوع، جذاب و خواندنی

ویدیوی درس آلبرت انیشتین

ویدیوی درس جالب و خواندنی آلبرت انیشتین را در زیر ببینید. واژگان فارسی مربوط به درس را یاد بگیرید. به پرسش های درس در کامنت جواب دهید. در مدرسه فارسی LELB Society بیش از 400 درس برای آموزش زبان فارسی رایگان برای غیر فارسی زبانان با ویدیوی آموزشی تدوین و گردآوری شده است.

آلبرت انیشتین را می شناسید؟

فرو رفتگی ها در فضا، بسته ماده و انرژی همانند داستان علمی- تخیلی به نظر می رسیدند. اما، آلبرت انیشتین با نظریه نسبیت نشان داد که آن ها واقعی هستند. دانشمندان دیگر، یافته های انیشتین را بررسی و تایید کردند. آلبرت انیشتین علم فیزیک را متحول کرد. انیشتین در پیدایش عصر اتمی تاثیر زیادی داشت.

Albert-Einstein
زندگینامه آلبرت انیشتین برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با درس های جالب و خواندنی

آلبرت انیشتین در کجا به دنیا آمده است؟

آلبرت انیشتین در 14 مارس 1879 در اولم (Ulm) آلمان به دنیا آمده است. آلبرت در 12 سالگی به تنهایی هندسه را خواند. مدرسه برای انیشتین خسته کننده بود. آلبرت انیشتین در بیشتر کلاس ها غیبت می کرد. او درس خواندن به تنهایی را دوست داشت. اما، انیشتین در سال 1900 از کالج در مقطع دکترا فارغ التحصیل شد.

انیشتین از سال 1902 تا 1907 به عنوان منشی در اداره ثبت اختراع در زوریخ سوئیس کار می کرد. این شغل، زمان زیادی برای فکر کردن به او می داد. آلبرت انیشتین، موقع خستگی به سراغ نواختن ویولن می رفت.

Eminent 1100 Words You Need Week 1 Day 1
آلبرت انیشتین جایزه نوبل فیزیک سال 1921 را گرفت

آلبرت انیشتین به چه چیزهایی فکر می کرد؟

  • آلبرت انیشتین به قوانین موجود در جهان فکر می کرد. برای مثال، او علت حرکت ذرات کوچک به اطراف در مایعات را با نام حرکت براونی توضیح داد. آلبرت گفت که برخورد ذرات توسط تکه های کوچک ماده به نام اتم انجام می گیرد. اتم ها برای دیده شدن بسیار کوچک هستند.
  • انیشتین درباره نور و الکتریسیته فکر می کرد. انیشتین، تابش نور به فلز و تولید جریان الکتریسیته را اثر فوتوالکتریک نامید. او توضیح داد که نور از بسته های کوچک انرژی به نام فوتون ساخته شده است. برخورد فوتون ها به فلز باعث حرکت ذراتی به نام الکترون و ایجاد الکتریسیته می شود. در نتیجه، آلبرت معمای اثر فوتوالکتریک را حل نمود. در سال 1921، انیشتین به خاطر این کشف، مشهورترین جایزه علمی یعنی جایزه نوبل را دریافت کرد.
  • انیشتین درباره زمان هم می اندیشید. به نظر انیشتین زمان همیشه با سرعت یکسان در جریان نبوده و حرکت بر زمان تأثیر می گذارد. او این ایده را نظریه نسبیت خاص نامید.
English question on time of death for discussion at LELB Society for IELTS & TOEFL
نظریه نسبیت خاص آلبرت انیشتین
  • انیشتین توضیح جدیدی برای گرانش ارائه کرد. او در نظریه نسبیت عام خود گفت که گرانش از منحنی ها یا فرورفتگی ها در فضا ناشی می شود. اجسام در فضا همانند توپ بولینگ در تشک فرورفتگی ایجاد می کنند.

به این ترتیب، انیشتین نشان داد که ایده های نو از فکر کردن به شکل دیگر به وجود می آیند. انیشتین تغییر زیادی در علم فیزیک ایجاد کرد. قبل از او، بیشتر نظریه های فیزیک بر اساس آزمایش و مشاهده نتایج داده می شد.

آلبرت انیشتین و انرژی اتمی

انیشتین با معادله معروف خود نشان داد که ماده و انرژی یک چیز هستند. بر همین اساس، ماده و انرژی به همدیگر تبدیل می شوند. قانون تبدیل ماده و انرژی به یکدیگر در پیدایش انرژِی هسته ای و بمب اتمی تاثیر داشت.

شهرت آلبرت انیشتین

نظریه های متفاوت انیشتین او را به شهرت رساند. تعداد کمی از افراد نظریه های انیشتین را در زمان او می فهمیدند. انیشتین، استاد دانشگاه و مدیر یک موسسه در برلین بود. او بعد از به قدرت رسیدن نازی ها در آلمان، آن جا را ترک کرد. انیشتین بقیه عمر خود را در ایالات متحده گذراند. انیشتین در 18 آوریل 1955 در نیوجرسی درگذشت.

Practice Reading & Listening on Dark Universe at LELB Society with flashcards and podcast for IELTS & TOEFL
فهمیدن نظریه های آلبرت انیشتین در زمان خود او برای بیشتر افراد سخت بود

آخرین ایده عالی و جالب انیشتین این بود که هر نیرویی در طبیعت، قسمتی از یک نیروی اصلی می باشد. فیزیکدان ها هنوز در مورد این نظریه کار می کنند.

واژگان و اصطلاحات فارسی

  • متحول کردن: تغییر زیادی دادن
  • پیدایش: به وجود آمدن
  • شهرت: معروف شدن، شناخته شدن
  • غیبت کردن: غایب شدن، در کلاس حاضر نشدن
  • ایده: نظریه، فکر نو
  • همانند: مثل
  • مشاهده کردن: دیدن
  • درگذشت: از دنیا رفت

به پرسش های زیر پاسخ دهید

  1. انیشتین در دوران مدرسه چطور دانش آموزی بود؟
  2. فرق انیشتین با بقیه دانشمندان فیزیک چه بود؟
  3. انیشتین چه موفقیت هایی را بدست آورده است؟
  4. چه چیزی در زندگینامه انیشتین برای شما جالب بود؟


About Hajar Aziz Zanjani

Hajar Aziz Zanjani is a professional Persian / Farsi teacher and full-time content developer in Farsi at LELB Society. She has published hundreds of original Persian lessons, created hundreds of Persian podcasts, and taught so many Persian students all around the globe. She's got an MBA degree and is an SEO expert. Study our guest posting guidelines for authors.

View All 225 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

4 comments on “آموزش زبان فارسی با زندگینامه آلبرت انیشتین با ویدیو”

    • بله، آلبرت انیشتین با دانش زیاد و تفکر خلاق خود، توانست علم فیزیک را متحول کند. حتی در حال حاضر نیز، برخی فیزیک دانان بر روی نظریه ها و تئوری های آلبرت انیشتین در حال تحقیق و پژوهش هستند.

      Reply
    • دلیل غیبت آلبرت انیشتین در برخی از کلاسهای مدرسه این بود که او ترجیح می داد به شکل انفرادی و به تنهایی مطالعه کند و درس بخواند. به همین دلیل، در برخی از کلاسها حاضر نمی شد.

      Reply

Leave a Comment

10 − 9 =