Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش زبان فارسی درباره اهرام مصر با ویدیو

آموزش زبان فارسی درباره اهرام مصر با ویدیو

آموزش زبان فارسی درباره اهرام مصر و شگفتی های مصر باستان به همراه ویدیو مناسب برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با مطالب علمی و آموزنده. این درس فارسی به شما کمک می کند تا واژگان فارسی را در متون واقعی فرا بگیرید.

ویدیوی درس فارسی اهرام مصر

نسخه انگلیسی درس اهرام مصر

برای خواندن نسخه انگلیسی درس اهرام مصر، اینجا را کلیک کنید.

اهرام مصر چه بودند؟

اهرام مصر آرامگاه یا قبر پادشاهان مصر باستان هستند. به پادشاهان مصر، فرعون می گویند. اهرام، جمع واژه هرم است که به شکل مثلث می باشد.

Reading practice on pyramids of Egypt for young learners

در زیر هرم، آرامگاه فرعون ها قرار دارد. اهرام مصر، یکی از بناهای تاریخی شگفت انگیز در سرتاسر دنیا هستند. یکی از شگفتی های اهرام مصر، اندازه بسیار بزرگ آنها می باشد.

در طول تاریخ، در قاره آمریکا و خاور میانه نیز، آرامگاه به شکل هرم وجود داشته است. ولی اهرام مصر باستان بسیار بزرگ تر و معروف تر هستند. اهرام مصر، بیش از 3500 سال پیش ساخته شده اند. حدود صد هرم در کشور مصر و در ساحل غربی رود نیل هنوز وجود دارند.

مومیایی کردن پادشاهان مصر

Potentate 1100 words you need to know week 46 day 1 at LELB Society for GRE, TOEFL & IELTS

مردم مصر باستان باور داشتند که ارواح مردگان وقتی می توانند به جهان پس از مرگ بروند که بدن سالم بماند. برای سالم نگاه داشتن بدن پس از مرگ، مردم مصر باستان، فرعون ها و افراد مهم را پس از مرگ مومیایی می کردند، یعنی بدن های فرعون ها را خشک می کردند و با پارچه های مخصوصی می پوشاندند. سپس بدن مومیایی شده را در اتاق های مخفی زیر هرم ها دفن می کردند.

Wraith GRE Vocabulary Flashcard at LELB Society

در کنار بدن های مومیایی شده، جواهرات و اشیای با ارزش نیز دفن می شد، زیرا مصریان باستان باور داشتند که اشیای با ارزش، پس از مرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به این دلیل، تابوت بعضی از فرعون ها نیز از طلا ساخته می شد.

Bonanza 601 Words You Need to Know at LELB Society

اهرام مصر، بناهای مقدسی بودند، زیرا مصریان باستان بر این باور بودند که روح فرعون ها از راه اهرام به دنیای پس از مرگ منتقل می شود. به همین دلیل، بر روی دیوار اتاق های اهرام مصر، عکس های زیادی به عنوان نقشه راه، حکاکی شده بود تا ارواح بتوانند راه خود را پیدا کنند.

ساخت اهرام مصر

ساخت اهرام مصر کار بسیار دشواری بود. بزرگ ترین هرم در مصر باستان هرم پادشاه خوفو است که ارتفاع یا بلندی آن حدود 150 متر است، یعنی به بلندی یک ساختمان 50 طبقه! برای ساختن چنین بناهای بزرگی، هزاران کارگر در بیابان های مصر مشغول به کار بودند.

Practice reading & listening on deserts at LELB Society with flashcards for IELTS & TOEFL transcribed by Mortaza Mousavi

این کارگرها مجبور بودند میلیون ها قطعه سنگ بزرگ را از جایی به جای دیگر ببرند. وزن بعضی از این قطعه سنگها حدود 15.000 یا پانزده هزار کیلوگرم بود.

سازندگان اهرام مصر از سطوح یا سطح های شیبدار، قرقره های چوبی، طناب و نیروی بدنی خود برای جابجایی سنگ های بزرگ در ساختن اهرام استفاده می کردند.

شکل ظاهری اهرام مصر

برای ساختن اهرام مصر، بر روی آرامگاه فرعون ها، بلوک یا قالب های چهارگوش خشتی یا سنگی گذاشته می شد. این قالب ها که مانند آجرهای بزرگ بودند، در کنار هم قرار می گرفتند و به تدریج، بالا می رفتند و شکل هرم را تشکیل می دادند.

مساحت هر ردیف بلوک های سنگی، از ردیف پایینی کمتر بود و به این دلیل، ردیف های بالایی در اهرام مصر، به شکل پلکانی، کوچک و کوچک تر می شدند. نخستین یا اولین هرم متعلق / برای پادشاه مصر باستان به نام اسنفرو بود که بیش از 2550 سال پیش از میلاد از دنیا رفت.

riches LELB Society

در داخل اهرام مصر، راهروها، درها و اتاق های مخفی وجود دارد. متاسفانه خیلی از جواهرات و اشیای با ارزش در داخل برخی از اهرام مصر، به سرقت رفته اند / دزدیده شده اند، زیرا دزدان توانسته اند برخی از این راه های مخفی در زیر برخی از اهرام مصر را پیدا کنند.

The Thief and His Mother - English Fairy Tale at LELB Society with podcast and flashcards


About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3972 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

2 comments on “آموزش زبان فارسی درباره اهرام مصر با ویدیو”

  1. طناب و سطح های شیبدار و قرقره های چوبی و نیروی بدن. از هزارام کارگر برای بریدان بلوک های بزرگ استفاده می شود و سپس به آرامی ان بلوك ها بالای هرم بر روی سطح های شیبدار حرکت می دادند۰

Leave a Comment