Log in

5 تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا در موفقیت کسب و کار

Last updated on November 11th, 2022 by | Category: Website Management Tips & Services | 71 Views | Reading Time: 3 minutes

با شناخت تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا، شما می توانید بهترین استراتژی را برای موفقیت کسب و کار خود انتخاب نمایید. در دنیای امروزی، که همواره در حال تغییر و به روز رسانی اطلاعات است، شناخت نیاز مشتریان یکی از دغدغه های اصلی هر کسب و کاری می باشد. بنابراین، شناخت روش های بازاریابی برای موفقیت و پیشرفت در کسب و کار اهمیت ویژه ای دارد.

بازاریابی درونگرا (Inbound marketing) چیست؟

با شناخت انواع روشهای بازاریابی می توان تصمیم گرفت که کدام نوع بازاریابی برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند. در دنیای پرتحول اینترنت، بسیاری از مفاهیم جدید برای توسعه کسب و کار شکل گرفته که بازاریابی درونگرا یکی از آنها می باشد.

برایان هالیگان (Brian Halligan) و دارمش شا (Dharmesh Shah) بنیانگذاران HubSpot، اولین کسانی هستند که متوجه شدند یک پارادایم بازاریابی جدید برای عصر اینترنت مورد نیاز است. آنها بازاریابی درونگرا را به عنوان استراتژی جدید بازاریابی معرفی کردند که هدف آن یافتن مشتریان بالقوه از طریق محتوای مرتبط و مفید و همچنین ایجاد رابطه قوی با آنها می باشد. در بازاریابی درونگرا، تعامل و ارتباط با مشتری یا مخاطب از طرف خود او آغاز می شود.

در بازاریابی درونگرا، فعالیتهای کسب و کار شما، به گونه ای است که مشتری بر اساس نیاز و علایق خود، به سمت شما می آید. در واقع، ارتباط مشتری با کسب و کار یا برند شما از طرف خود مشتری آغا ز می شود. بنابراین، مشتری معتقد است که بر اساس نیاز و خواسته اش، خود او شما را پیدا کرده، نه اینکه شما بر اساس تبلیغات یا ارسال پیامک او را وادار به آشنایی با خدمات خود کرده باشید.

بازاریابی برونگرا (Outbound marketing) چیست؟

مفهوم بازاریابی برونگرا بر خلاف بازاریابی درونگرا، مفهوم جدیدی نبوده و سالهای زیادی است که اغلب کسب و کارها به شکل سنتی از آن استفاده می کنند. در این روش بازاریابی، کسب و کار از طریق تبلیغات با مشتری ارتباط برقرار نموده و برند خودش را معرفی می کند. بنابراین، گفتگو و تعامل با مشتری با مخاطب از سمت عرضه کننده کالا یا خدمات آغاز می شود.

روش های سنتی بازاریابی از جمله تبلیغات تلویزیونی، ایمیل تبلیغاتی، ارسال پیامک، تراکت و بیلبورد تبلیغاتی، تبلیغات در مجله یا روزنامه جزو بازاریابی برونگرا هستند که از سوی شرکت ها و بدون درخواست مشتری انجام می شود. در این نوع از بازاریابی، مشتری در حین انجام کاری با پیام تبلیغاتی شما مواجه می شود که گاهی مزاحم نیز می باشد.

5 تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

فواید آموزش غیر همزمان در مقایسه با آموزش همزمان در آموزش آنلاین

1- بازاریابی برونگرا، نوعی بازاریابی وقفه ای است که شما به سراغ مشتری رفته و محصول، کالا یا خدمات را از طریق ارسال پیام یا تبلیغ به مشتری معرفی می نمایید.

2- بازاریابی درونگرا برخلاف برونگرا، نوعی بازاریابی جاذبه ای است که شما محتوای مفید برای مخاطبان خود ایجاد نموده و خود مشتری در صورت نیاز از طریق جستجو، شما را پیدا می کند.

3- در بازاریابی درونگرا شما با مشتریان واقعی سر و کار دارید. شما با تولید محتوای مناسب مشتریانی را به سمت خود می آورید که به دنبال خدمات شما هستند.

4- در بازاریابی درونگرا، مشتریان خدمات شما را دریافت کرده و به شکل طبیعی تبدیل به مشتریان وفادار می شوند.

5- برخلاف بازاریابی برونگرا که مخاطبین را از طریق تبلیغات مختلف رسانه ای به سمت خود فرا می خواند، در بازاریابی درونگرا، مشتریان براساس خواسته و نیاز خودشان به سراغ کسب و کار شما می آیند.

بازاریابی درونگرا چگونه کار می کند؟

براساس گفته HubSpot، سه مرحله برای بازاریابی درونگرا به شرح زیر وجود دارد:

  1. جذب مشتری: شما از طریق تولید محتوای مناسب، مشتریان بالقوه را به سمت شرکت یا برند خود جذب می کنید.
  2. متعهد کردن: افراد با محتوای شما درگیر شده و متقاعد به استفاده از کالا یا خدمات شما شده و به مشتری تبدیل می شوند.
  3. ایجاد اشتیاق: این مشتریان بعد از استفاده از کالا یا خدمات شما و دریافت نتایج مطلوب به سفیران شما تبدیل می شوند. این مشتریان، نه تنها خودشان از روند استفاده از کالای شما ادامه می دهند بلکه، آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند.
3 مرحله بازاریابی درونگرا برای رشد کسب و کار و برندسازی با طراحی سایت تخصصی در LELB Society
موفقیت در کسب و کار با بازاریابی درونگرا از طریق طراحی سایت حرفه ای

بازاریابی درونگرا شبیه یک قیف بازاریابی است، با این تفاوت که در مرحله آخر متوقف نشده و در عوض مرحله پایانی می تواند مرحله اول را به حرکت درآورد و بعد مرحله دوم تکرار می شود. این سه مرحله، به شکل چرخه ای تکرار می شوند. بنابراین، بازاریابی درونگرا با این مراحل مثل یک چرخ گرداننده، همواره در حال حرکت بوده و پیشرفت کسب و کار را مدوام و همیشگی می نماید.

اجرای بازاریابی درونگرا برای کسب و کار یا برند خود

در توضیحات بالا، شما با بازاریابی درونگرا به شکل مفهومی و تئوری آشنا شدید. اما، چگونه می توان این نوع بازاریابی را برای شرکت یا کسب و کار خود بکار گرفت؟ چگونه یازاریابی درونگرا در واقعیت و به شکل عملی می تواند برای موفقیت کسب و کار استفاده شود؟

Professional Website Development & Design Service for Successful Online Business at LELB Society

بازاریابی درونگرا، اساس استراتژی ما در آکادمی دوزبانه LELB Society می باشد. تیم ما، بخش بزرگی از منابع خود را صرف تولید محتوای مناسب و مفید برای مشتریان خود نموده است. اغلب مشتر یان ما از طریق موتورهای جستجو به سراغ ما می آیند که نشان از موفقیت ما در عصر اینترنت می باشد.

ما با تولید محتوای مناسب، نه تنها مفاهیم مختلف و متنوع از جمله طراحی سایت، بازاریابی دیجیتال، SEO و غیره را به مشتریان آموزش می دهیم بلکه آنها را با خدمات و محصول خود نیز آشنا می کنیم. مانند پستی که شما در حال خواندن آن هستید. تیم طراحی سایت LELB Society، با تجربه عالی در زمینه طراحی سایت حرفه ای، مشاوره دامین، تولید محتوای مناسب، SEO و موفقیت در بازاریابی درونگرا می تواند راه را برای رشد هر کسب و کاری باز نماید.

تاثیر بازاریابی درونگرا در رشد کسب و کار آنلاین

شناخته شدن کسب و کار و برند در دنیای وسیع اینترنت فقط از طریق بکار گرفتن دانش و بازاریابی درونگرا میسر می شود. شما می توانید نمونه ای از تاثیر بازاریابی درونگرا در موفقیت کسب و کار را در سایت ما ببینید.

سایت ما حدود 2.55K بازدیدکننده فقط از طریق جستجو گوگل در یک ماه دارد.

google search console result for LELB Society
نتایج یک ماهه گوگل سرچ کنسول برای LELB Society

علاوه بر آن، کانال یوتوب ما با 3.24K عضو  نیز حدود 2.6K بازدید در یک ماه دارد. این موارد فقط گوشه ای از موفقیت در کسب و کار را نشان می دهد. لازم به ذکر است که ما با وجود عضویتی بودن سایت توانسته ایم به این شکل در امر بازاریابی درونگرا موفق باشیم. رشد و پیشرفت کسب و کار از این طریق همواره ادامه دارد و محدود به یک دوره خاص نمی شود.

Youtube analytics result for LELB Society
نتایج یک ماهه یوتوب آنالتیک برای LELB Society

بازاریابی درونگرا به ما کمک کرده که در یکی از معمول ترین ابزارهای جذب مشتری یعنی SEO در بازار اینترنتی موفق عمل کنیم. ما از این طریق توانسته ایم در بسیاری از موارد، از جمله آموزش آنلاین زبان فارسی، learning vocabulary in context with images و غیره در جستجوی گوگل پیشگام و اول باشیم.

کسب رتبه اول در آموزش آنلاین زبان فارسی برای مدرسه فارسی LELB Society
کسب رتبه اول در آموزش آنلاین زبان فارسی برای مدرسه فارسی LELB Society

بنابراین بیشتر مخاطبین و مشتریان ما خودشان به سراغ ما آمده و خدمات ما را تجربه می کنند. در واقع، رضایت مشتریان، تداوم سفارش آن ها و در نتیجه تکرار چرخه ی گرداننده موجب می شود که برند شما در دنیای وسیع اینترنت نمایان شده و خودش را نشان دهد.