Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش زبان فارسی درباره برادران رایت با ویدیوی آموزشی

آموزش زبان فارسی درباره برادران رایت با ویدیوی آموزشی

Last updated on October 15, 2023 | 171 Views | Reading Time: 3 minutes

آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با درس برادران رایت با ویدیوی آموزشی با بکارگیری بهترین روش آموزش زبان فارسی برای همه از مقدماتی تا پیشرفته در مدرسه فارسی LELB Society پیشگام در آموزش آنلاین زبان فارسی با بهترین منابع آموزش فارسی و درس های فارسی رایگان با ویدیو و پادکست آموزشی

ویدیوی درس برادران رایت

شما در ویدیوی زیر درس برادران رایت را می بینید. شما می توانید با واژگان و اصطلاحات جدید فارسی در متن درس آشنا شوید. در پایان، به سوال ها در کامنت جواب دهید. شما می توانید برای دیدن سایر درس های فارسی از بسته آموزش زبان فارسی استفاده نمایید.

شهرت برادران رایت

پروازی که تنها 12 ثانیه طول کشید. اما این 12 ثانیه تغییر بزرگی ایجاد کرد. در 17 دسامبر 1903 دو برادر به نام های ویلبر و اورویل رایت اولین پرواز شگفت انگیز با هواپیما را انجام دادند.

Wanderlust definition in real context with illustrations
اولین پرواز برادران رایت تنها 12 ثانیه طول کشید

زندگی برادران رایت

ویلبر رایت متولد سال 1867 و برادرش اورویل متولد سال 1871 هستند. هیچ کدام از برادران رایت (Wilber, Orville Wright) از دبیرستان فارغ التحصیل نشدند. با وجود این، رایت های جوان به کارهای مکانیکی علاقمند بودند. آن ها خودشان، ریاضی و مهندسی را یاد گرفتند. این دو برادر رایت در سال 1892، یک مغازه در دیتون افتتاح کردند. آن ها در مغازه شان دوچرخه‌های مختلفی می ساختند.

چه چیزی باعث علاقه برادران رایت به پرواز شد؟

رایت ها به کارهای مخترع آلمانی اتو لیلینتال در مورد طراحی و پرواز با گلایدر علاقمند شدند. لیلینتال در سال 1896 در یک تصادف با گلایدر درگذشت. برادران تصمیم گرفتند یک ماشین پرنده بسازند. آن ها گلایدرهای بزرگ را ساخته و آزمایش کردند.

English Vocabulary about Traveling
برادران رایت برای ساختن ماشین پرنده مصمم بودند

ساختن گلایدر با کنترل پرواز

برادران رایت گلایدر‌هایی با کنترل‌ ساختند که امکان چرخاندن انتهای بال‌ها را داشتند. در نتیجه، گلایدر رایت ها با تنظیم جهت پرواز پایدارتر بود. رایت ها در سال 1900، گلایدر بزرگی با بال های 17 فوت (5 متر) طراحی کردند. این گلایدر به قدری بزرگ بود که یک نفر را حمل کرد.

آنها پروازهای خود را در نزدیکی شهر کیتی هاوک در سواحل کارولینای شمالی آزمایش کردند. این مکان، بدلیل بادهای پیوسته از اقیانوس برای به هوا بردن گلایدر مناسب بود. به علاوه، گلایدر روی تپه های شنی سقوط می کرد که ایمن تر از برخورد با درختان یا زمین های سفت بود. به این ترتیب، ویلبر برای چند ثانیه با گلایدر پرواز کرد.

بعد از آن در سال 1901، رایت ها یک گلایدر چوبی با بال های قوسی ساختند. آن ها گلایدر خود را بر روی تپه های شنی بزرگتر در Kill Devil Hills آزمایش کردند. این گلایدر با بال های قوسی، پایداری بیشتری داشت. همچنین دارای کنترل های دستی برای کنترل حرکات بالا و پایین بر روی دم بود.

رایت ها به تلاش خود برای طراحی گلایدر با ثبات و کنترل بیشتر ادامه دادند. آن ها یک سکان متحرک به پشت گلایدر برای کمک به هدایت اضافه کردند. آزمایش های آن ها بسیار موفقیت آمیز بود. برای همین، برادران رایت مصمم شدند یک ماشین پرنده با موتور بسازند.

ساخت اولین موتور پرواز توسط برادران رایت

برادران رایت اولین موتور چهار سیلندری را برای هواپیمای خود ساختند. هواپیمای آن ها 750 پوند (340 کیلوگرم) وزن داشت. بال های آن به طول 40 فوت (12 متر) بود. آن ها ملخ هواپیما را نیز طراحی کردند.

Abroad | English Flashcard for Abroad - LELB Society
طراحی اولین موتور هواپیما توسط برادران رایت

در 17 دسامبر 1903، اورویل اولین پرواز موفقیت آمیز را با 12 ثانیه پرواز انجام داد. ویلبر نیز در آخرین پرواز 59 ثانیه در هوا ماند و 852 فوت (260 متر) را طی کرد!

رایت ها چگونه پرواز را متداول کردند؟

رایت ها به تکمیل هواپیمای خود ادامه دادند. آن ها ماشین های خلبانی را با موتورهای قویتر آزمایش کردند. این هواپیماها پروازهای طولانی تر و چرخش های تندتری داشتند.

رایت ها در سال 1909، شرکت خود را برای ساخت هواپیما تشکیل دادند. در آن زمان آنها هواپیمای پایدار برای یک پرواز 20 مایلی (32 کیلومتری) تولید کرده بودند. سفارش هواپیما از کشورهای سراسر جهان برایشان ارسال می شد.

رمز موفقیت برادران رایت

برادران رایت تحصیلات دانشگاهی نداشتند. با این وجود، آن ها با مطالعه و یاد گیری شخصی به موفقیت های بزرگی دست یافتند. رایت ها با کنجکاوی، نوآوری و تلاش مداوم بدون نا امیدی به موفقیت رسیدند. برادران رایت خستگی ناپذیر بودند. آن ها با اعتماد به نفس به کارشان ادامه می دادند.

IELTS essay on tourism with full essay model and essay question + scoring
کنجکاوی، نوآوری و تلاش مداوم رمز موفقیت برادران رایت

ویلبر در سال 1912 با بیماری حصبه درگذشت. اورویل شرکت را در سال 1915 فروخت. او بیشتر وقتش را صرف تحقیق و مطالعه درباره مکانیک کرد. اورویل قبل از مرگش در سال 1948 جوایز بسیاری را برای کارهایش دریافت کرد.

واژگان و اصطلاحات فارسی

  • شهرت: مشهور شدن، شناخته شدن، معروف شدن
  • افتتاح کردن: باز کردن
  • متداول کردن: رواج دادن، مرسوم کردن
  • سقوط کردن: پایین افتادن
  • صرف کردن: زمان گذاشتن، وقت گذاشتن
  • دریافت کردن: گرفتن
  • مصمم بودن: جدی بودن
  • ثبات: پایدار، دوام

به پرسش های زیر پاسخ دهید

  1. شهرت برادران رایت برای چه بود؟
  2. چه چیزی برادران رایت را به ساختن ماشین پرواز مشتاق کرد؟
  3. دلیل موفقیت رایت ها چه بود؟
  4. اولین پرواز رایت ها چقدر طول کشید؟
  5. به نظر شما تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیت شغلی تاثیر دارد؟

About Hajar Aziz Zanjani

Hajar Aziz Zanjani is a professional Persian / Farsi teacher and full-time content developer in Farsi at LELB Society. She has published hundreds of original Persian lessons, created hundreds of Persian podcasts, and taught so many Persian students all around the globe. She's got an MBA degree and is an SEO expert. Study our guest posting guidelines for authors.

View All 225 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

6 comments on “آموزش زبان فارسی درباره برادران رایت با ویدیوی آموزشی”

  1. 1- برادران رایت به ساخت اولین هواپیما معروف هستند

    2- برادران رایت به دلیل علاقه به مهندسی به هواپیما علاقه داشتند.

    3- برادران به این دلیل موفق شدند که در سنین پایین کار بزرگی انجام دادند

    4- اولین پرواز آنها دوازده ثانیه بود

    5- دانشگاه برای گرفتن شغل بسیار مهم است اما بدون آن نیز می توانید موفق باشید.

    Reply
    • بسیار خوب و کامل به پرسش ها پاسخ دادید. برادران رایت، ویلبر و اورویل، با پشتکار و جدیت خوب، توانستند به موفقیت بزرگی دست یابند. برادران رایت اگرچه تحصیلات دانشگاهی نداشتند، توانستند دانش مهندسی خوبی به دست بیاورند. مثال مهم آن این است که این دو برادر توانستند اولین هواپیما را بسازند.

      Reply
      • 1) شهرت برادران به خاطره اولین هواپیما رو ساختن است
        ۲)اونا می‌خواستند یه گلایدر با کنترلی بسازند و هم علاقه به مهندسی داشتند
        ۳)دلیله پیروز شدن برادران یاد گیری شخصی بود که آنها انجام میدادند
        ۴)اولین پرواز واسه ۱۲ ثانیه بود
        ۵)البته تحصیلات دانشگاهی فرق می‌کند اما مهمترین چیزی اینست که ما خودمون سعی کنیم یاد بگیریم

        Reply
        • بسیار خوشحال هستیم که به جمع فارسی آموزان ما پیوستید. به پرسشها به خوبی و با جزئیات کامل پاسخ داد. اشتباه هایی که در نگارش فارسی انجام دادید، به این ترتیب است:
          به خاطره = به خاطرِ (یعنی باید از کسره استفاده کنید، و نه از ه)
          دلیله پیروز شدن = دلیلِ پیروز شدن که باز هم باید از کسره استفاده کنید
          یاد گیری = یادگیری که چون یک کلمه است، فاصله ای وجود ندارد
          اولین پرواز ۱۲ ثانیه طول کشید
          مهمترین چیزی اینست که = مهمترین چیز اینست که

          Reply
  2. ۱- .انها به خاطر ایده ساختن هواپیما مشهور شدند
    ۲- .آنها مهندسی را خیلی دوست داشتند
    ۳- .انها ایده ساختن هواپیما را داشتند. انها هم خیلی پشتکار داشتند
    ۴- .ان دوازده ثانیه طول کشید
    ۵- .من فکر می کنم که رفتن به دانشگاه در پیدا کردن شغل خیلی مهم است

    Reply
    • بله، دقیقا همینطور است. بسیار خوب به پرسشها پاسخ دادید. به نظر من، این دو برادر، با همکاری و مشورت با یکدیگر، به هم انگیزه کافی را دادند. به نظر من، یکی از رموز موفقیت و پیروزی برادران رایت این بود که آنها با هم و در کنار هم بودند و با کمک یکدیگر توانستند کار به این بزرگی، یعنی ساختن هواپیما را به این خوبی انجام دهند.

      Reply

Leave a Comment

two × two =