Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش زبان فارسی درباره وسایل ارتباط جمعی

آموزش زبان فارسی درباره وسایل ارتباط جمعی

Last updated on September 1, 2022 | 89 Views | Reading Time: 4 minutes

آموزش زبان فارسی درباره تاریخچه وسایل ارتباط جمعی برای غیر فارسی زبانان با استفاده از مطالب علمی و آموزنده مناسب برای آموزش زبان فارسی به بزرگسالان و نوجوانان

ویدیوی درس وسایل ارتباط جمعی

علامت دود برای ارتباط

تاریخچه وسایل ارتباط جمعی به هزاران سال پیش برمی گردد. در آن زمان، مردم با درست کردن آتش بر روی کوه، با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند. آتش روی کوه، دود بزرگی به وجود می آورد که از دور به خوبی دیده می شد.

ساختن راه و جاده

Put the Cart before the Horse 1100 Wrods You need week 17 day 2 with flashcards

با پیشرفت تمدن و شهرنشینی، راه ها و جاده ها ساخته شدند تا شهرها و روستاها را به یکدیگر وصل کنند. در آن زمان که هنوز ماشین اختراع نشده بود، پیک های نامه رسان سوار بر اسب های تیزپا، نامه ها و پیام ها را از شهری به شهر دیگر می بردند. برای مثال، در زمان هخامنشیان، پادشاه ایرانی، داریوش، دستور داد راه ها و جاده های بسیاری در ایران باستان ساخته شود.

کبوتر نامه رسان

The Mouse, The Bird, and the Sausage English fairy tale at LELB Society with flashcards and podcast

کم کم انسان ها یاد گرفتند که از ابزار یا حیوانات برای انجام کارها استفاده کنند. مثلا، برای شخم زدن زمین، از گاو و اسب استفاده می کردند.

پدران ما برای برقراری ارتباط با یکدیگر، از کبوتر نامه رسان استفاده می کردند. برای این کار، نامه یا پیام کوتاهی به پای کبوتر وصل می شد. کبوتر که آموزش دیده بود به جای خاصی فرستاده می شد و نامه یا پیام به دست گیرنده می رسید. سپس، همان کبوتر، پاسخ نامه یا پیام را برای فرستنده پیام، برمی گرداند.

اختراع تلگراف

Transmit | English Flashcard for Transmit - LELB Society

در سال 1844، مورس، برای اولین بار توانست پیامی را از طریق سیم یا کابل الکتریکی به جای بسیار دوری بفرستد. این کار، پیش از این، به شکل نوشتن نامه بر روی کاغذ انجام می شد. متن پیام تلگراف به شکل کُد و از راه سیم های برقی یا الکتریکی فرستاده می شد.

اختراع تلفن

Asynchronous Conversation in English to Practice Speaking at LELB Society

در سال 1876، الکساندر گراهام بل، توانست برای اولین بار، تلفن را اختراع کند. تلفن به مردم کمک کرد تا بتوانند از فاصله بسیار دور با یکدیگر صحبت کنند. تا پیش از این، صحبت کردن فقط وقتی ممکن بود که مردم در کنار یکدیگر و در یک جا بودند.

اختراع تلفن همراه

Free English Media on Social Media

نخستین گوشی تلفن همراه را دو مخترع به نام های جان اف میشل و مارتین کوپر از شرکت موتورلا در سال 1973 اختراع کردند. جالب است که اولین گوشی تلفن همراه حدود دو کیلوگرم وزن داشت و خیلی سنگین و بزرگ بود. تا پیش از این، دستگاه های تلفن، با سیم به یکدیگر وصل می شدند. ولی اختراع گوشی تلفن همراه به مردم کمک کرد تا بتوانند تقریبا از هر کجای دنیا به راحتی و بدون سیم، با یکدیگر صحبت کنند و حرف بزنند.

اختراع اینترنت

Social presence and student interactivity in online social contexts at LELB Society

در سال 1983، انقلاب بزرگی در تاریخچه وسایل ارتباط جمعی پیش آمد و آن اختراع اینترنت بود. اینترنت باعث شد تا کامپیوترها یا رایانه ها به یکدیگر وصل شوند. از آن زمان تا کنون، کاربران اینترنت توانسته اند به راحتی و با سرعت بالا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پست الکترونیکی یا ایمیل

با وجود اینترنت، دیگر نیاز نبود مردم بر روی کاغذ نامه بنویسند، زیرا پست الکترونیکی یا ایمیل، پیام ها را از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر می فرستاد. امروزه، برای فرستادن و دریافت پست الکترونیکی، از کامپیوتر، تبلت و یا تلفن همراه هوشمند استفاده می کنیم.

چت یا گپ دوستانه

chat room LELB Society

با استفاده از اینترنت، ما می توانیم هم به شکل صوتی و هم به شکل تصویری، با دوستان خود از هر کجای دنیا چت کنیم. از این ویژگی، برای تشکیل کلاس های آنلاین نیز استفاده می شود. زیرا دیگر نیاز نیست که حتما به شکل فیزیکی، در کلاس درس حاضر باشیم.


About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3982 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

2 comments on “آموزش زبان فارسی درباره وسایل ارتباط جمعی”

Leave a Comment

4 + eight =