Log in

مدیریت زمان انجمن آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان

Last updated on November 23, 2022 by with 32 Views and Reading Time: 14 minutes

LELB Society: A Bilingual Academy of English & Persian Forums Persian Conversation Questions for Speaking مدیریت زمان انجمن آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #110838

      مدیریت زمان به برنامه ریزی و اولویت بندی کارها برای استفاده بهتر از زمان گفته می شود. افراد مختلف، زمان خود را به شکلهای مختلف برنامه ریزی می کنند. مدیریت زمان فواید بسیاری دارد که در اینجا می خواهیم با برخی از آنها آشنا شویم. در این انجمن آموزش زبان فارسی، لطفا بنویسید که آیا شما زمان خود را به شکل روزانه مدیریت می کنید؟ شما برای مدیریت زمان، از چه راه ها و ابزاری استفاده می کنید؟

      اگر درباره فواید مدیریت زمان، تجربه ایی به دست آورده اید، لطفا درباره آن بنویسید تا ما با تجربه شما بیشتر آشنا شویم.

    • #110924
      Samira Ghafari
      Participant

      من اگر کار هایم را زمام بندی بدم میتوانم خیلی بهتر کار هایم را انجام بدهم ولی من زیاد این کار را نمی‌کنم چون که هم آدت ندارم و ممکن است یادم برود. ولی من فکر میکنم کار درستی است

      • #110927

        بله، درسته امیرعلی. با شما موافق هستم. زمانبندی کارهای روزانه و مدیریت زمان به ما کمک می کنه تا کارهای خودمون رو با نظم بهتری انجام بدیم و کیفیت انجام کارها هم بهتر میشه.

        اگه عادت نداری به برنامه ریزی و مدیریت زمان، خیلی مهم نیست، چون می تونی خیلی آسون به این کار عادت کنی. تنها کافی است که هر روز فقط چند دقیقه تلاش کنی که کارهای خودت رو مثلا روی کاغذ بنویسی. حتی می تونی روز اول، با پنج دقیقه، این کار رو شروع کنی. روز دوم، زمان برنامه ریزی رو بیشتر کنی، مثلا ده دقیقه.

        بعدش باید سعی کنی که کارهایی رو که نوشتی انجام بدی و انضباط در کار داشته باشی. اگه کاری که می خواهی انجام بدی، کمی سخت هست، می تونی از دیگران کمک بگیری و بعد از انجام دادن آن کار، به خودت پاداش بدهی تا انگیزه خوبی برای خودت به وجود بیاری.

    • #111542

      فکر می‌ کنم بهترین راه برای استفاده مفید از وقت تان این است که برنامه‌ ای برای روزتان تنظیم کنید تا مطمئن شوید همه چیز را به موقع انجام می‌ دهید. من معمولاً برای روزم برنامه نمی‌ گذارم، اما می‌ خواهم این کار را بیشتر شروع کنم، بنابراین عادت می‌ کنم هر روز این کار را انجام دهم.

      • #111562

        برنامه روزانه افراد موفق، موضوعی مهم در اولویت بندی زمانی در برنامه روزانه می باشد. افراد موفق معمولا کارهای خود را به شکل روزانه برنامه ریزی می کنند.

        استفاده از برنامه روزانه به ما کمک می کند تا کارهای خود را از نظر درجه اهمیت، اولویت بندی کنیم. این کار به ما حس اعتماد به نفس بالایی می دهد. با خط کشیدن بر روی کارهای انجام شده، انگیزه ما بالاتر می رود و عزت نفس بیشتری به دست می آوریم.

        در اینجا باید اضافه کنم که حتما نباید تمام کارها را انجام داد، همین که بیشتر کارها را به موقع انجام دهیم، حس بسیار خوبی برای ما ایجاد می شود.

    • #111544

      برای مدیریت زمان باید برنامه ریزی کنیم. برای اینکار می توانیم از یک دفتر یادداشت استفاده کنیم. در دفتر یادداشت می نویسیم چکار می خواهیم در ان روز بکنیم. من دفتر یادداشت ندارم ولی می خواهم یکی بگیرم

      و در ان برنامه روزم را بنویسم

      • #111567

        استفاده از دفتر یادداشت روزانه برای نظم دادن به کارها بسیار ایده آل است. من خود از این روش بسیار استفاده کرده ام و جواب خیلی خوبی از این تکنیک گرفته ام. حتی به نظر من، این روش از روش های دیجیتالی مثل تقویم گوگل هم مناسب تر است.

        من برای آسایش خیال خود، از یک سررسید سالانه استفاده می کنم. حتی نوشتن کارهای روزانه یکی از راه های پیشرفت در آموزش زبان دوم می باشد. یعنی شما می توانید کارهای خود را به زبان فارسی و یا انگلیسی بنویسید و همینطور بنویسید که چگونه و در چه زمانی می خواهید آن کارها را انجام دهید.

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.