Log in

بهترین مستند برای یادگیری زبان انگلیسی +70 مستند با متن

Last updated on February 25, 2023 by with 79 Views and Reading Time: 5 minutes

آیا می خواهید زبان انگلیسی خود را با بهترین مستندهای انگلیسی تقویت کنید؟ چگونه دیدن فیلم مستند برای یادگیری زبان انگلیسی می تواند مفید باشد؟ می خواهید شما را با بیش از 70 مستند برتر انگلیسی با متن و واژگان انگلیسی مرتبط شان آشنا کنیم؟ چطور فیلم های مستند انگلیسی در یادگیری واژگان انگلیسی تاثیر می گذارند؟  چگونه با مستندهای انگلیسی، همه مهارت های زبانی یعنی شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن انگلیسی  خود را بطور همزمان تقویت کنید؟ اینها سوال هایی هستند که زبان آموزان ESL از ما پرسیدند. در این مقاله به همه این سوال ها پاسخ داده و شما را با بیش از 70 مستند برتر انگلیسی با متن و واژگان آشنا می کنیم.

دیدن ویدئوی بهترین مستند برای یادگیری زبان انگلیسی

در ویدئوی زیر می توانید با مهمترین عناوین مرتبط با تقویت زبان انگلیسی از طریق دیدن فیلم های مستند انگلیسی آشنا شده و پاسخ پرسش هایتان را در این زمینه بیابید.

چرا یادگیری زبان انگلیسی با مستند مفید می باشد؟

یکی از دلایل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم های مستند، بکارگیری حواس پنجگانه در یادگیری می باشد. تصویرهای رنگی در فیلم ها و مستندهای انگلیسی توجه بیننده را بیشتر به خود جلب می نماید. علاوه بر آن، گوش دادن دقیق و توجه به جزئیات، مهارت شنیدن انگلیسی را به بهترین شکل تقویت می کند. شنیدن واژگان با تلفظ صحیح و یادگیری واژگان مرتبط با موضوع در یادگیری آسان و ماندگار واژگان انگلیسی تاثیر خیلی زیادی دارد.

بهترین فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی

انتخاب مستند انگلیسی خوب نیز، برای یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. شما بهترین فیلم های مستند انگلیسی را می توانید در National GeographicBBC EarthDiscovery Channel ببینید. علاوه بر آنها، شما در آکادمی LELB Society به بیش از 70 مستند برتر انگلیسی همراه با متن و تمرین های مرتبط دسترسی دارید. این 70 مستند برتر با موضوع های جالب از میان هزاران ویدئو برای یادگیری آکادمیک زبان انگلیسی انتخاب شده اند.

Good English documentaries to learn English with including 70 best English documentaries
بهترین فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی

تیم آموزش زبان انگلیسی LELB Society به افزودن درس های مستند جدید بر اساس نیاز زبان آموزان در مجموعه بسیار عالی Good English Documentaries خود ادامه می دهد. بنابراین، همیشه درس های جدید با موضوع های جالب برای یادگیری آکادمیک زبان انگلیسی در دسترس زبان آموزان ما قرار دارد.

یک منبع عالی و طبقه بندی شده از فیلم های مستند انگلیسی

ما در سایت LELB Society با استفاده از سیستم tag، کار را برای زبان آموزان خود آسان نموده ایم. بدین ترتیب، شما می توانید به شکل طبقه بندی شده و موضوعی، بهترین فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی را بیابید. نمونه ای از موضوع های اصلی و جالب را در زیر برایتان می آوریم که با کلیک بر روی هر کدام می توانید درس های مرتبط با آن واژگان انگلیسی را ببینید.

  1. animals
  2. architecture
  3. art
  4. astronomy
  5. business
  6. food
  7. education
  8. medicine
  9. money
  10. music
  11. psychology
  12. space
  13. technology

همه موضوع های بالا، از جمله موارد مهم برای زبان آموزان ESL هستند. مستندهای انگلیسی که در سایت LELB Society می بینید از جمله منابع بسیار خوب آمادگی برای آزمون های استاندارد انگلیسی از جمله آیلتس و تافل می باشند. زبان آموزان و داوطلبان آزمون های انگلیسی از طریق این مستندهای خوب انگلیسی با متن می توانند واژگان پیشرفته، آکادمیک و علمی را به راحتی یاد بگیرند.

آموزش مبتنی بر محتوا از طریق مستند انگلیسی

روش آموزش مبتنی بر محتوا (content-based instruction or CBI)، یکی از بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی است که در آکادمی LELB Society بطور متفاوت بکار گرفته شده است. در رویکرد آموزش مبتنی بر محتوا یا CBI، ذهن و فکر زبان آموزان به شکل فعال درگیر یادگیری زبان می شود. در نتیجه زبان آموزان با انگیزه و اشتیاق در پروسه ی یادگیری زبان خارجی مشارکت نموده و از آن لذت می برند. استفاده از فیلم های مستند انگلیسی خوب با موضوع های جالب، چالشی و تامل برانگیز در بکارگیری آموزش مبتنی بر محتوا بسیار اهمیت دارد. 

English Documentary on Plesiosaurs with transcript and video to learn English academically
بیش از 70 مستند برای یادگیری زبان انگلیسی به شکل کاربردی با واژگان و اصطلات علمی

فیلم های کوتاه و مستندهای انگلیسی خوب برای یادگیری زبان عملی و کاربردی بسیار عالی هستند. زبان آموزان در حین دیدن مستند انگلیسی به طور طبیعی در فرایند یادگیری زبان درگیر می شوند. یادگیری واژگان انگلیسی از طریق شنیدن، دیدن و خواندن واژگان در متن مربوط به مستند به شکل فعال و اکتیو اتفاق می افتد. در نتیجه، به خاطر سپاری لغات آکادمیک و پیشرفته را بدون حفظ کردن آنها ممکن می نماید. از سوی دیگر، با استفاده از تمرین های مرتبط که در انجمن های مختلف انگلیسی در سایت برای زبان آموزان طراحی شده امکان تمرین عملی و کاربردی هم برای زبان آموزان ما فراهم می شود.

بهترین روش های استفاده از مستند برای یادگیری زبان انگلیسی

مزیت چند رسانه ای بودن درس های مستند انگلیسی برای یادگیری زبان در LELB Society موجب شده که زبان آموزان ما از یادگیری زبان خسته نشوند. بکار گرفتن فیلم های کوتاه، داستان ها و مستندهای انگلیسی خوب از طریق آموزش مبتنی بر محتوا یادگیری زبان را آسان و لذت بخش می نماید.

فیلم های مستند انگلیسی با موضوع های جالب، امکان بحث، گفتگو و مکالمه انگلیسی کاملا ایده آل را در کلاس آنلاین انگلیسی فراهم می نماید. اما، تفاوت آکادمی LELB Society با سایر مراکز آموزشی، امکان تعامل غیرهمزمان زبان آموزان با مدرسین، تیم آموزش انگلیسی و سایر زبان آموزان می باشد.

Join our forums at LELB Society.
انجمن های مختلف زبان انگلیسی برای تمرین و تقویت همه مهارت های زبانی

در آکادمی LELB Society، زبان آموزان با پرسش و پاسخ از طریق کامنت گذاری در درس ها می توانند آموخته های خود را به شکل عملی و کاربردی بکار بگیرند. علاوه بر آن، زبان آموزان با انجام فعالیت های مختلف آموزشی در انجمن های زبان انگلیسی در یادگیری مشارکت نموده و مهارت های زبانی خود را تقویت می نمایند.

تقویت همه مهارت های زبانی بطور همزمان با فیلم های مستند انگلیسی

در دنیای امروزی، استفاده از روش های سنتی و کتابی آموزش زبان خارجی منسوخ شده است. برای اینکه در روش های سنتی و آموزشگاهی، امکان تقویت همه مهارت های زبانی بطور همزمان فراهم نمی باشد. حفظ کردن لغات، به خاطرسپاری ساختارهای مکالمه انگلیسی و خواندن کتاب های متنی، هیچ کدام نمی توانند پاسخگویی نیازهای آموزشی زبان انگلیسی باشند.

در آکادمی دوزبانه LELB Society، روش ویژه Round Table توسط موسس و مدیر آکادمی، دکتر محمد حسین حریری اصل، برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی و فارسی طراحی و ارائه شده است. در این روش نوین آموزشی از یادگیری معکوس (flipped learning)، یادگیری مشارکتی، آموزش همزمان در کلاس آنلاین انگلیسی و آموزش غیرهمزمان از طریق انجمن ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می شود. با استفاده از این روش ها، همه مهارت های زبانی یعنی شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن انگلیسی بطور همزمان و موازی با هم تقویت می شوند.

round table activity at LELB Society
round table activity at LELB Society for learning English

همانطور که در قسمت های قبل هم اشاره شد، هر چهار مهارت زبانی به طور طبیعی و همزمان با فیلم های مستند انگلیسی تقویت می شوند. در نتیجه، فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی می توانند بسیار موثر و کارآمد باشند. درس های متنوع، غیرکتابی و چند رسانه ای در آکادمی LELB Society امکان یادگیری فعال، موثر و چند جانبه ی زبان انگلیسی را برای زبان آموزان فراهم نموده است.

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی از طریق فیلم های مستند انگلیسی

یادگیری واژگان در قالب متن و ساختار جمله، بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی می باشد. برای اینکه، لغات در ارتباط با سایر کلمات و در ساختار جمله یاد گرفته می شوند. بنابراین، یادگیری لغات انگلیسی به شکل حفظی نبوده، بلکه به شکل مفهومی و کاربردی صورت می گیرد.

فیلم های مستند انگلیسی بهترین منبع آموزشی برای واژگان پیشرفته و آکادمیک در مورد علم، فناوری، پزشکی، فضا و موارد مشابه برای زبان آموزان ESL هستند. با توجه به اینکه، بیشتر فیلم های مستند انگلیسی بدون زیرنویس هستند. در نتیجه، یافتن واژگان یا درک آنها برای زبان آموزان ESL به تنهایی مشکل خواهد بود. بنابراین، برای رفع این مشکل برای زبان آموزان، تیم آموزشی آکادمی LELB Society اقدام به گردآوری بهترین فیلم های مستند انگلیسی با متن و واژگان مربوطه نموده است.

شما در آکادمی LELB Society به یک منبع آموزشی غنی از فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح متوسط و پیشرفته دسترسی دارید. همه مستندهای انگلیسی دارای متن مربوطه بوده امکان خواندن متن و یادگیری واژگان در متن برای زبان آموزان به راحتی میسر می باشد.

نحوه یافتن معنی لغات انگلیسی در فیلم های مستند بدون استفاده از دیکشنری

یادگیری لغات در متن با تصویر، یکی از تمایزهای اساسی آکادمی LELB Society می باشد. شما با جستجوی “learn vocabulary with images in context“، آکادمی ما را در رتبه اول موتورهای جستجو می بینید. برای اینکه، از نظر واژگان انگلیسی ما یک منبع عالی شامل بیش از 2800 واژگان آکادمیک و پیشرفته انگلیسی را تدوین و فراهم نموده ایم. این مجموعه واژگان انگلیسی (English vocabulary in context category) آکادمی ما، همگی دارای فلش کارت تصویری، تعریف، متضاد، مترادف و متن مرتبط با واژگان می باشد.

دیکشنری تصویری با بیش از 2800 واژه ضروری و آکادمیک برای آزمون های آیلتس، تافل، جی آر ای و غیره

ویژگی برجسته و کاربردی دیکشنری بی نظیر LELB Society در مستندهای انگلیسی این است که، همه این 2800 واژه در متن مستندهای انگلیسی به شکل برجسته و فعال هستند. بنابراین، زبان آموزان با کلیک بر روی این واژه ها، معنی کلمات را با تصویر، بدون جستجوی دستی در دیکشنری به راحتی می یابند. افتخار ما این است که همه این نوآوری ها در عرصه آموزش زبان انگلیسی توانسته رضایت و موفقیت صد درصد زبان آموزان ما را در سطح پیشرفته و آکادمیک فراهم نماید.

تازه ترین فیلم های مستند برای یادگیری زبان انگلیسی به همراه متن

درس های زیر، جدیدترین فیلم های مستند انگلیسی به همراه متن و درس های مرتبط با موضوع می باشند. امکان خواندن واژگان یا جمله ها در متن انگلیسی از طریق دبل کلیک کردن آن ها نیز وجود دارد.