Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان در مدرسه آنلاین فارسی

آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان در مدرسه آنلاین فارسی

Last updated on May 6, 2023 | 215 Views | Reading Time: 6 minutes

آیا به دنبال آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان خارج از کشور هستید؟ آیا قصد دارید فرزندتان با خواندن و نوشتن زبان فارسی به راحتی آشنا شود تا بتواند به یک کودک دوزبانه و یا حتی چند زبانه تبدیل شود؟ در این مقاله به شما توضیح می دهیم فرزند شما چگونه می تواند به شکل شاد و سرگرم کننده و در کنار صدها فارسی آموز دیگر، زبان شیرین فارسی را بخواند و بنویسد.

ویدیوی این مقاله درباره آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان

اهمیت آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان

بیشتر خانواده های فارسی زبان که در کشورهای غیر فارسی زبان زندگی می کنند علاقه مند هستند فرزندشان حروف الفبای فارسی را بشناسد و با خواندن و نوشتن فارسی آشنا شود. معمولا این خانواده ها در خانه با فرزندشان به زبان فارسی صحبت می کنند. بنابر این، دغدغه این خانواده ها بیشتر خواندن و نوشتن زبان فارسی است. از سوی دیگر، ممکن است فرزند شما علاقه یا انگیزه کافی برای یادگیری خواندن و نوشتن زبان فارسی را نداشته باشد.

Learn-Persian-Alphabet-for-Kids-Letter-P-at-LELB-Society
روش درست آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان

در نتیجه، روش درست آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تجربه بیش از هشت سال آموزش زبان فارسی و انگلیسی به شکل آنلاین به ما نشان داده است که روش نادرست آموزش خواندن و نوشتن به کودکان و نوجوانان می تواند موجب افت علاقه در آنها شود و به اصطلاح، کودکان و نوجوانان را از ادامه یادگیری دلزده کند. مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی LELB Society برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، از روشها، فعالیت ها و منابع آموزشی زیر استفاده می کند.

استفاده از شعر، موسیقی و انیمیشن

آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان با آموزش زبان فارسی به بزرگسالان تفاوت های زیادی دارد. یک کودک فارسی آموز ممکن است حوصله اش زودتر سر برود. در نتیجه، مدرس فارسی باید فارسی آموز کم سن و سال را در فرایند یادگیری زبان فارسی سرگرم کند. استفاده از شعر، موسیقی و انیمیشن یا کارتون برای آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان، دامنه توجه یا attention span را در آنها بالاتر می برد.

Persian lessons with animation and transcript for kids at LELB Society
استفاده از شعر، موسیقی و انیمیشن برای آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان

در آکادمی دوزبانه LELB Society با مدیریت دکتر محمد حسین حریری اصل، دکترای آموزش زبان انگلیسی با گرایش آموزش آنلاین زبان فارسی و انگلیسی، بیش از 4200 درس فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو وجود دارد. این درسها به عنوان بهترین منابع آموزش زبان فارسی و انگلیسی، تنها برای زبان آموزان ما قابل دسترس می باشند. در ویدیوهایی که در داخل این درسها قرار دارد، از شعر، موسیقی شاد و انیمیشن برای آموزش بهتر خواندن و نوشتن فارسی به کودکان استفاده شده است.

استفاده از منابع آموزشی ویژه برای تدریس حروف الفبا

Learn Persian Alphabet for Kids Middle A Last A at LELB Society A gheire Aval
استفاده از منابع ویژه آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان به همراه ویدیو

در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی LELB Society، به عنوان یک نرم افزار یا سایت آموزش زبان فارسی و انگلیسی، ما تنها از منابع و درسهای فارسی که تیم تولید محتوای آموزشی ما تهیه و تدوین کرده است، استفاده می کنیم. در نتیجه، در زمینه آموزش حروف الفبای فارسی، اساتید دوزبانه ما احاطه کامل به موضوع تدریس دارند. به همین دلیل، در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما، تمامی درسها و منابع آموزشی تنها برای زبان آموزان ما قابل دسترس هستند.

Learn-Persian-Alphabet-for-Kids-Letter-T-at-LELB-Society
آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان با استفاده از تخته دیجیتالی برای آشنایی آسانتر با روش نوشتن حروف

بسته آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان در آکادمی دوزبانه LELB Society در دو نسخه فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو برای زبان آموزان ما تهیه شده است. در ویدیوی موجود در این درسها، از تخته دیجیتالی استفاده شده است تا چگونگی کشیدن و نوشتن حروف الفبای فارسی به شکل زنده برای غیر فارسی زبانان توضیح داده شود. ما از این روش، در کلاس آنلاین فارسی نیز استفاده می کنیم. لازم به ذکرست که جلسه اول کلاس آنلاین فارسی به همراه مشاوره کاملا رایگان می باشد.

تمرین خواندن و نوشتن فارسی قبل و بعد از کلاس آنلاین فارسی

یکی از تفاوت های بارز مدرسه آنلاین فارسی ما با سایر مراکز آموزشی در این است که با استفاده از روش کلاس وارونه یا آموزش معکوس و همچنین آموزش ناهمزمان یا غیر همزمان، آموزش زبان فارسی هرگز محدود به ساعت کلاس نمی باشد. زبان آموزان فارسی و انگلیسی ما می توانند به شکل ناهمزمان و در طول عضویت ماهانه خود، با اساتید دوزبانه ما و صدها زبان آموز دیگر، به شکل نامحدود مکالمه و مکاتبه کنند. این کار از طریق ارسال و دریافت پیام متنی و صوتی بین اساتید و زبان آموزان انجام می گیرد.

Reply Button LELB Society
آموزش حروف الفبای فارسی برای کودکان و نوجوانان بر اساس آموزش ناهمزمان از طریق ارسال و دریافت پیام صوتی و متنی

برای روشنتر شدن این موضوع، توجه شما را به دیدن و بررسی 20 کامنت یا دیدگاه اخیر که به تازگی در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما منتشر شده است، جلب می کنیم. همچنین، فارسی آموزان ما می توانند به شکل نامحدود در انجمن زبان فارسی ما شرکت کنند. تمرین خواندن و نوشتن از طریق انجمن زبان فارسی و فرم های ارسال دیدگاه، روشی کاملا مناسب و کاربردی برای آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان به شکل ناهمزمان می باشد.

Persian forum to learn Farsi online asynchronously in our online community
آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان از طریق شرکت در انجمن زبان فارسی

البته ما به همه کامنت ها در فرمهای ارسال دیدگاه و انجمن زبان فارسی با دقت و سرعت بالا پاسخ می دهیم. به همین دلیل، در حال حاضر، در پایگاه داده نرم افزار آموزش زبان فارسی و انگلیسی ما، تا کنون بیش از 5700 کامنت و 600 پرسش و پاسخ در انجمن زبان فارسی وجود دارد. البته باید اضافه کرد که آموزش ناهمزمان زبان فارسی و انگلیسی تنها مکملی برای کلاسهای آنلاین فارسی و انگلیسی ما هستند، نه اینکه جایگزین کلاسهای آنلاین باشند.

ارسال دستخط فارسی آموز و بررسی آن

Practice Persian Spelling and Handwriting for Kids at LELB Society - Writing Practice in Farsi
بررسی تصویری از دستخط یک فارسی آموز برای آموزش حروف الفبای فارسی و تمرین خواندن و نوشتن به شکل ناهمزمان

یکی دیگر از روشهای تمرین خواندن و نوشتن به ویژه برای فارسی آموزان در سطح مقدماتی، بررسی دستخط آنها می باشد. فارسی آموزان ما می توانند قبل و بعد از کلاس آنلاین، از دستخط خود عکس بگیرند و تصویر آن را برای ما ارسال کنند. برای ارسال تصویر دستخط خود، از سامانه گفتگوی آنلاین که در پایین و سمت راست وب سایت قرار دارد، استفاده کنید. البته این سامانه گفتگوی آنلاین تنها برای اعضای محترم سایت قابل دسترس می باشد.

تمرین روخوانی متون فارسی

Reading Out Practice in Farsi with Correction at LELB Society - Learn Persian Online
تمرین روخوانی متون فارسی به همراه ویدیو برای آشنایی با حروف الفبا و تمرین خواندن و نوشتن

پس از آشنایی با حروف الفبای فارسی، ما از تمرین روخوانی متون فارسی استفاده می کنیم. برای انجام این کار، از صدها داستان کوتاه فارسی که توسط تیم تولید محتوای ما ساده نویسی و ترجمه شده اند، استفاده می کنیم. علاوه بر صدها داستان کوتاه و آموزنده به زبان فارسی، صدها درس فارسی دیگر درباره مطالب علمی و زندگینامه دانشمندان و مخترعین بزرگ نیز به زبان ساده و همراه با ویدیو در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما وجود دارد.

Learn Persian alphabet with videos for non-Persian speakers
تمرین روخوانی متون فارسی و آشنایی با حروف الفبا در مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی

تمرین خلاصه نویسی، جمله سازی، مقاله نویسی و کامل کردن داستان های ناتمام از دیگر فعالیت های آموزشی هستند که برای آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان در آکادمی دوزبانه LELB Society از آنها استفاده می کنیم. همانطوری که در بالا اشاره شد، زبان آموزان جدید می توانند تمامی خدمات آموزشی ما از جمله کلاس آنلاین فارسی و آموزش ناهمزمان و خودآموز فارسی و انگلیسی را به شکل رایگان آزمایش کنند. برای تست رایگان کلیه خدمات آموزشی، با ما تماس بگیرید.

کلاس آموزش حروف الفبای فارسی برای کودکان و نوجوانان

در کلاس آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان و نوجوانان از ساده ترین و پرکاربرد ترین واژگان و جمله های فارسی استفاده می شود. از آنجایی که ما همه درسهای مربوط به حروف الفبای فارسی را از پیش تدریس کرده ایم و ویدیوی آموزشی این درسها در وب سایت ما وجود دارد، پیشرفت کودکان و نوجوانان فارسی آموز در خواندن و نوشتن فارسی بسیار سریع و آسان می باشد. همچنین، ما پیشنهاد می کنیم که کلاسهای آنلاین ما را ریکورد کنید تا امکان دوره کردن حروف الفبای فارسی برای فرزند شما وجود داشته باشد.

دنبال کردن ما بر روی شبکه های اجتماعی

اگر زبان آموز ما هستید و می خواهید از انتشار درسهای جدید فارسی و انگلیسی ما باخبر شوید، می توانید مدرسه آنلاین فارسی و انگلیسی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. از مهمترین این شبکه های اجتماعی، یوتیوب، تلگرام و اینستاگرام می باشد.


About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3982 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

4 + 11 =