Log in

ادبیات کودک و نوجوان در مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی

Published on September 2nd, 2023 | Last updated on April 28th, 2024 by | Category: Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos | No Comments on ادبیات کودک و نوجوان در مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی | 146 Views | Reading Time: 7 minutes

آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان در مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی LELB Society با معرفی برترین آثار ادبی جهان و ایران ویژه کودکان و نوجوانان، شامل صدها داستان کوتاه در دو نسخه فارسی و انگلیسی

ویدیوی این مقاله درباره ادبیات کودک و نوجوان

ادبیات کودک و نوجوان چیست؟

Reading Out Practice in Farsi with Correction at LELB Society - Learn Persian Online
آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان در آکادمی دوزبانه فارسی و انگلیسی

هر فرآیند آموزشی با ادبیات آغاز می شود. ادبیات دسترسی به دانش و اطلاعات مورد نیاز برای زندگی عملی را فراهم می آورد. اما، ادبیات کودک و نوجوان فقط جنبه آموزشی ندارد. بهتر است بگوئیم که ادبیات کودکان، هنر در هم آمیختن واقعیت و تخیل است. ادبیات کودک، زندگی عملی و رویاها را از طریق کلمات به هم پیوند می دهد. در نهایت، تحقق آرزوهای کودکانه و غیر ممکن ها را ممکن می کند.

ادبیات کودک و نوجوان در همه مراحل یادگیری کارکردی و شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان حضور فعال دارد. کودکان و نوجوانان با بکارگیری حواس پنج گانه خود به شکل پویا دانش و زبان را یاد می گیرند.

تولد ادبیات کودک و نوجوان

Learn Farsi online story smart child at LELB Society
تولد ادبیات کودک و نوجوان در جهان

مفهوم ادبیات کودک در نیمه اول قرن بیستم شکل گرفته است. ادبیات کودک در دنیای امروز به عنوان ابزاری مهم برای رشد زبان و خلاقیت در کودکان و نوجوانان پذیرفته شده است. ادبیات کودک و نوجوان هر نوع نوشته ی داستانی و غیر داستانی، علمی و غیر علمی، واقعی و تخیلی را شامل می شود.

ادبیات کودک و نوجوان برای یادگیری مفاهیم مختلف دنیای اطراف ما نظیر رنگ ها، فصل ها، حیوانات بکار گرفته می شود. کودکان و نوجوانان با تعامل و ارتباط با وقایع و شخصیت های افسانه ای و داستانی، همه حواس پنجگانه خود را در یادگیری بکار می برند. برای همین، یادگیری به شکل ناخودآگاه با اشتیاق و لذت اتفاق می افتد.

آموزش زبان انگلیسی با داستان کوتاه و نسخه انگلیسی مناسب برای پرورش کودک دوزبانه
داستان های جذاب و آموزنده در دو زبان فارسی و انگلیسی ویژه ادبیات کودک و نوجوان

داستان هایی قدیمی نظیر شنل قرمزی، زیبا و هیولا، جوجه اردک زشت، شازده کوچولو، ماجراهای پینوکیو، داستان پیتر خرگوشه، راپونزل، سیندرلا و … هنوز هم مورد علاقه کودکان و نوجوانان هستند. برای اینکه، احساس های مختلف کودکانه مثل شادی، هیجان، ترس و ناراحتی را در هم آمیخته اند. در واقع، جذابیت داستان ها و افسانه ها به دلیل ارتباط دنیای واقعی با دنیای درونی و احساسی کودکان می باشد.

اهمیت ادبیات کودک و نوجوان

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی به همراه پادکست و ویدیو برای آموزش زبان انگلیسی
بیش از صد داستان فارسی به همراه ویدیو و نسخه انگلیسی مناسب برای رشد و پرورش کودک دوزبانه مسلط به فارسی و انگلیسی

ادبیات کودکانه، اهمیت زیادی در رشد فکری و پرورش مهارت های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان دارد. آموزش کودکان و نوجوانان و پاسخگویی به نیازهای شناختی و عاطفی آنان در بستر ادبیات کودک و نوجوان به راحتی انجام می گیرد. ارتباط با کودکان و نوجوانان از طریق داستان، شعر و نمایش به طور ناخودآگاه می تواند توانایی های بالقوه کودکان را فعال نماید.

ادبیات کودکانه با زبان خود با کودکان و نوجوانان سخن می گوید. ادبیات کودک و نوجوان به شکل شیرین و جذاب، حس شادی، تخیل و هوش هیجانی را در کودکان و نوجوانان فعال می نماید. بهتر است بگوییم که ادبیات کودکانه با تبدیل رویا به واقعیت، بهترین منبع برای فرایند یاددهی- یادگیری فعال و پویا می باشد.

تفاوت های اساسی ادبیات کودک و نوجوان

The Goose With the Golden Eggs a short story by Aesop to learn English for young children with flashcards and podcast
ادبیات کودک و نوجوان با ادبیات ویژه بزرگسالان چه تفاوت هایی دارد

نحوه نگارش متون ادبی برای کودکان و نوجوانان تفاوت های اساسی با ادبیات معمولی دارد. ادبیات کودک و نوجوان در برقراری ارتباط زبانی و ذهنی با آنها بسیار مهم است. ادبیات کودک و نوجوان در واقع، توانایی دیدن دنیا با چشم و دل کودکانه است. بنابراین، تفاوت های ادبیات کودکان و نوجوانان باید مورد توجه نویسندگان و مترجمان قرار گیرد. مهمترین ویژگی های بارز ادبیات کودکان و نوجوانان در زیر آمده است:

  • استفاده از زبان ساده و قابل فهم برای کودکان
  • استفاده از لحن داستانی و شخصیت های خاص
  • استفاده از عکس، نقاشی و رنگ ها
  • استفاده از جمله های کوتاه و ساده
  • استفاده از کلمه های متناسب سن کودکان و نوجوانان
  • استفاده از شعر، ترانه، ریتم و آهنگ
  • بکارگیری تخیل و تصویر سازی جذاب و سرگرم کننده

بهترین های ادبیات کودک و نوجوان جهان

The Little Mermaid by Hans Christian Anderson at LELB Society with flashcards and podcast
نسخه انگلیسی پری دریایی کوچولو نوشته هانس کریستین آندرسن از شاهکارهای ادبیات کودک و نوجوان

هانس کریستین آندرسن” نویسنده ی معروف دانمارکی، به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان شناخته شده است. داستان های معروف آندرسن از جمله پری دریایی کوچولو، دخترک کبریت ‌فروش، بند انگشتی، جوجه ‌اردک زشت، ملکۀ برفی و لباس جدید امپراتور همواره مورد علاقه کودکان و نوجوانان در سرتاسر دنیا بوده اند.

The Little Match Girl by Hans Christian Andersen as a great English short story to improve your English vocabulary and enjoy liteature with flashcards
دخترک کبریت فروش، اثر دیگری از نویسنده دانمارکی، هانس کریستین آندرسن

داستان های “آلیس در سرزمین عجایب” از کارول نویسنده انگلیسی، “پینوکیو” از کارلو کلودی نویسنده ایتالیایی، “شازده کوچولو” از آنتوان سنت اگزوپری، داستان “پیتر خرگوشه” از بئاتریکس پاتر، “قصه های برادران گریم” و مجموعه داستان های کوتاه “ازوپ” نیز از جمله بهترین های ادبیات کودک و نوجوان جهان هستند.

Old Sultan - English Fairy Tale from Brothers Grimm at LELB Society with podcast and vocabulary flashcards to improve your English
نسخه انگلیسی داستان سلطان پیر، نوشته برادران گریم در آکادمی دوزبانه ما

ادبیات کودک و نوجوان فارسی

جبار باغچه بان“، نخستین نویسنده و ناشر کتاب کودک در ایران می باشد. “باغچه بان” در زمینه آموزش الفبای فارسی، داستان های کودکانه و نمایش نامه نویسی فعالیت گسترده ای داشته است. نمایش نامه های خُرخُر، خانم خزوک، بابا برفی، پیر و ترب از جمله آثار معروف باغچه بان برای کودکان و نوجوانان هستند. همچنین، “مهدی آذر یزدی” با مجموعه “قصه های خوب برای بچه های خوب” به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران شناخته شده است.

Persian conversation class for kids on Nowruz by leaving voice messages asynchronously
آموزش زبان فارسی درباره نوروز و سفره هفت سین

“عباس یمینی شریف” بنیانگذار مجله “کیهان بچه ها” بوده که نگارش کتاب اول و دوم دبستان را بر عهده داشته است. او شعرهای فارسی زیبایی برای کودکان نظیر کتاب خوب، درخت، سفره هفت سین و برف را سروده است. نوشته های پروین دولت آبادی، مصطفی رحماندوست با شعر “صد دانه یاقوت”، قصه های صمد بهرنگی نیز از جمله آثار معروف در ادبیات کودک و نوجوان فارسی هستند.

بهترین های ادبیات کودک و نوجوان در آکادمی دوزبانه ما

آکادمی LELB Society، به عنوان اولین مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی است که در زمینه تدوین دروس آموزش زبان فارسی فعالیت گسترده ای داشته است. به همین دلیل، آکادمی دوزبانه LELB Society در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، رتبه اول دنیا را کسب نموده است. همه درس های فارسی و انگلیسی همراه با ویدئو بر اساس سطح و سن در بسته های متنوع آموزش زبان فارسی طبقه بندی شده اند.

شرایط ثبت نام در مدرسه فارسی آنلاین برای تمامی دوره های سنی و سطح زبانی
مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی آنلاین با هزاران درس طبقه بندی شده به همراه ویدیو و پشتیبانی 24 ساعته اساتید دوزبانه

اغلب فارسی آموزان آکادمی ما مقیم خارج از کشور هستند که در محیط غیر فارسی زبان زندگی می کنند. علاوه بر آن، منابع آموزش زبان فارسی مناسب کودکان و نوجوانان به اندازه کافی موجود نمی باشد. در نتیجه، آکادمی دوزبانه LELB Society اقدام به تدوین درس های فارسی متنوع به ویژه برای غیر فارسی زبانان نموده است. همه درسهای فارسی موجود در سایت ما چند رسانه ای می باشند، یعنی این درسها به همراه ویدیو، پادکست، انجمن زبان فارسی و فرم ارسال دیدگاه هستند.

تیم مجرب مدرسه دوزبانه فارسی و انگلیسی LELB Society مجموعه “آموزش زبان فارسی با داستان” همراه با ویدیو را تدوین نموده است. فارسی آموزان در این مجموعه به صدها داستان جذاب و شنیدنی فارسی از نویسندگان معروف همچون کلیله و دمنه، فردوسی، ازوپ، برادران گریم و غیره دسترسی دارند.

داستانهای فارسی برای کودکان و نوجوانان
آموزش زبان فارسی و انگلیسی با صدها داستان کوتاه در دو نسخه فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو و پشتیبانی همیشگی اساتید دوزبانه به عنوان یکی از بهترین گنجینه ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان

مجموعه داستان های فارسی در LELB Society برای کودکان و نوجوانان ترجمه و ساده نویسی شده اند. علاوه بر آن، نسخه انگلیسی داستان ها نیز با لینک مربوطه در همان درس در دسترس زبان آموزان می باشد.

داستان گویی در فارسی - انجمن آموزش زبان فارسی
آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان با هزاران درس طبقه بندی شده در دو زبان فارسی و انگلیسی از جمله داستانهای کوتاه، زندگی نامه دانشمندان بزرگ و مطالب علمی به زبان ساده

مدرسه دوزبانه LELB Society در زمینه آموزش زبان فارسی به کودکان به شکل پویا همراه با داستان، شعر، آهنگ، بازی و نقاشی پیشگام می باشد. به این دلیل که، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به ویژه کودکان در مدرسه فارسی و انگلیسی ما، غیر کتابی و با فعالیت های متنوع صورت می گیرد. به علاوه، در تدوین همه درس های فارسی به نیازهای کودکان غیر فارسی زبان برای یادگیری با ذوق و شوق آنان توجه زیادی شده است.

Leave a Comment

twelve + 8 =