Log in

14 انجمن زبان فارسی برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

Last updated on January 14th, 2023 by | Category: Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos | 182 Views | Reading Time: 7 minutes

انجمن زبان فارسی برای آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان بعنوان بهترین روش آموزش زبان فارسی در مدرسه فارسی LELB Society از طریق تعامل و برقراری ارتباط با فارسی زبانان نیتیو و تقویت مهارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن فارسی با تمرین های متنوع

انجمن زبان فارسی چیست؟

انجمن، یک تالار گفتگو بر روی یک وب سایت بعنوان یک جامعه، دانشگاه، آکادمی یا موسسه است که امکان تعامل و برقراری ارتباط بین افراد در سرتاسر دنیا را برقرار می کند. انجمن علمی در دانشگاه ها، معمولا توسط اعضای هیئت علمی برای فعالیت های علمی و اجتماعی دانشجویان پایه گذاری می شوند. انجمن زبان فارسی در مدرسه فارسی LELB Society، نیز با هدف تعامل و ارتباط فارسی آموزان با یکدیگر و مدرسین برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بنا نهاده شده است.

Persian Chatroom to Learn Farsi at LELB Society

فارسی آموزان از طریق انجمن زبان فارسی ما، می توانند پیام متنی و صوتی را به شکل غیر همزمان به اشتراک بگذارند. انجمن زبان فارسی، امکان یادگیری فعال از طریق تعامل و حضور اجتماعی در محیط آنلاین زبان فارسی را برای فارسی آموزان ما فراهم می کند. ارتباط فارسی آموزان با یکدیگر و مدرسین فارسی نیتیو از طریق فورم یا انجمن فارسی یکی از امکانات منحصر به فرد آکادمی LELB Society برای آموزش آنلاین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان می باشد.

ویدئوی انجمن آموزش زبان فارسی LELB Society

ویدئوی زیر را برای آشنایی با انجمن زبان فارسی LELB Society ببینید تا با فواید و مزیت های فراهم آمده از طریق فورم های مختلف در مدرسه فارسی آنلاین ما آشنا شوید. ارائه خدمات آموزشی متنوع از طریق کانال های متفاوت برای بکارگیری بهترین روش آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مهمترین هدف آکادمی دوزبانه LELB Society می باشد.

چرا از انجمن زبان فارسی برای آموزش فارسی استفاده می کنیم؟

در مدرسه فارسی LELB Society، آموزش زبان فارسی فقط محدود به ساعت کلاس آنلاین نمی شود. استفاده از انجمن زبان فارسی، یک روش منحصر به فرد و عالی برای یادگیری مشارکتی ناهمزمان زبان فارسی است.

Persian Forum to Ask Questions at LELB Society

حضور در انجمن زبان فارسی طبقه بندی شده با موضوع های متنوع این امکان را برای فارسی آموزان ما فراهم می کند که سوال ها و پاسخ های خود را با یکدیگر و مدرسین فارسی تبادل کنند. بنابراین، فارسی آموزان می توانند از یکدیگر بیاموزند و آموزش فقط توسط معلم انجام نمی گیرد.

برقرای ارتباط، تعامل و تبادل نظرات از طریق انجمن فارسی امکان حضور اجتماعی را برای فارسی آموزان فراهم می کند که در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه این افراد در محیط غیر فارسی زبان زندگی می کنند که امکان بکارگیری آموخته های زبان فارسی برایشان بسیار کم است.

مهمتر از همه اینکه، تعامل و تبادل نظر در انجمن زبان فارسی به بهترین شکل می تواند یادگیری مشارکتی و فعال زبان فارسی را برای فارسی آموزان فراهم کند که اشتیاق و انگیزه آن ها را برای یادگیری فارسی افزایش می دهد.

انجمن زبان فارسی برای آموزش غیرهمزمان فارسی

اگر می خواهید به شکل آنلاین زبان فارسی را یاد بگیرید، می توانید در انجمن فارسی آنلاین ما شرکت کنید. مشارکت و تبادل نظر در انجمن فارسی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری آنلاین فارسی به صورت ناهمزمان است.

انجمن‌ فارسی طبقه‌بندی شده LELB Society، این فرصت استثنایی را برای فارسی آموزان ما فراهم می‌کند تا با فعالیت های متنوع از جمله تکمیل داستان‌های ناتمام، پرسیدن سوال های فارسی نامحدود، پاسخ به سوال های چالش برانگیز به زبان فارسی، بحث و گفتگو درباره موضوعات علمی بتوانند مهارت نوشتن و صحبت کردن فارسی را تقویت کنند.

یادگیری مشارکتی و فعال که از طریق آموزش غیرهمزمان زبان فارسی و ارائه پاسخ و نظر در انجمن زبان فارسی فراهم می آید، بهترین روش برای بکارگیری آموخته های زبان فارسی می باشد.

برای مشاهده فعالیت‌های بین فارسی‌آموزان و معلمان در انجمن فارسی ما، نیازی به عضویت درآکادمی LELB Society ندارید. اما، برای ارسال نظرها و پاسخ های خود در انجمن فارسی LELB Society، باید عضو ثبت نام شده باشید.

فقدان انجمن زبان فارسی مناسب برای آموزش زبان فارسی

برای زبان های متداول مثل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی می‌توانید انجمن‌ها و اتاق های گفتگوی زیادی را به صورت آنلاین پیدا کنید. اما، پیدا کردن انجمن و اتاق گفتگوی استاندارد فارسی که توسط جامعه بزرگی از فارسی زبانان و معلمین فعال فارسی پشتیبانی شوند، بسیار دشوار است. مدرسه آنلاین فارسی LELB Society، به این نیاز آموزشی در یادگیری فارسی به صورت تعاملی و ناهمزمان به ویژه برای غیر فارسی زبانان پی برده و انجمن زبان فارسی را برای آموزش زبان فارسی پایه گذاری نموده است.

Persian language forum to ask us Farsi questions
انجمن آموزش زبان فارسی به طور اختصاصی برای آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان

بر این اساس، از ابتدای سال 2022، تیم آموزش فارسی ما به صدها موضوع و نظر جدید در انجمن فارسی خود پاسخ داده است. تیم حرفه ای معلم های فارسی و تولید محتوای ما در انجمن LELB Society، به زبان انگلیسی و فارسی تسلط کامل دارند. بنابراین، غیر فارسی زبانان می توانند سوال های فارسی خود را به دو زبان انگلیسی یا فارسی ارسال نموده و پاسخ های مدرسین فارسی را بطور غیر همزمان دریافت نمایند.

کامنت گذاری متنی و صوتی در درس های فارسی

آموزش زبان فارسی در مدرسه آنلاین فارسی LELB Society، براساس آموزش معکوس و یادگیری فعال و اکتیو خود فارسی آموزان بنا نهاده شده است تا یادگیری طبیعی زبان دوم مثل زبان مادری را برای آن ها سریع و آسان نماید.

یکی از فعالیت های مهم که فارسی آموزان در مدرسه فارسی LELB Society انجام می دهند، دیدن درس فارسی قبل از کلاس و پاسخگویی به پرسش ها و تمرین های مربوطه از طریق فرم کامنت گذاری پایان درس ها می باشد.

Leave text comments at the bottom of each lesson
پرسش و پاسخ در درس های فارسی با کامنت گذاری متنی و صوتی

در فرم کامنت گذاری پایان درس ها، فارسی آموزان می توانند سوال های خود را به شکل متنی و صوتی در ارتباط با درس بپرسند. به علاوه، شما می توانید کامنت سایر فارسی آموزان را هم دیده و حتی فارسی آموزان در کلاس گروهی از فرم کامنت گذاری برای پرسش از یکدیگر هم استفاده می کنند.

فایده اصلی فرم کامنت گذاری برای فارسی آموزان مدرسه فارسی LELB Society، این می باشد که بدون محدودیت می توانند تمرین نوشتن انجام دهند. علاوه بر آن، با کیبورد فارسی نیز آشنا شده و مهارت تایپ فارسی آن ها عالی می شود. جالب اینجاست که کودکان و نوجوانان علاقه زیادی برای تمرین های نوشتن فارسی از طریق کامنت گذاری و نیز پاسخگویی در انجمن زبان فارسی دارند.

استفاده از فرم کامنت گذاری در پایان درس ها، امکان پرسش و پاسخ غیرهمزمان و ارتباط با مدرسین فارسی را برای فارسی آموزان فراهم می کند. این ویژگی در آموزش خودآموز زبان فارسی، بسیار برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اهمیت داشته و خیلی برایشان ارزشمند و مفید است.

Reply Button LELB Society
کامنت گذاری متنی و صوتی با پاسخگویی مدرسین

لازم به ذکر است که شما می توانید پرسش و پاسخ از طریق کامنت گذاری در درس ها را ببینید. برخی از درس های فارسی بیش از 100 کامنت دارند که پرسش و پاسخ فارسی آموزان و مدرسین فارسی ما بوده است. این موارد نشانگر این است که، آموزش زبان فارسی در آکادمی LELB Society متوقف نمی شود و همواره در حال تولید منابع و محتوای فارسی و فعالیت های بهتر برای فارسی آموزان خود می باشیم.

Round Table روش ویژه آموزش زبان فارسی در مدرسه فارسی LELB Society

روش Round Table توسط موسس آکادمی دوزبانه LELB Society، دکتر محمد حسین حریری اصل، برای آموزش آنلاین زبان فارسی و انگلیسی طراحی و ارائه شده است. این روش نوین آموزشی با بهره گیری از یادگیری معکوس (flipped learning)، آموزش همزمان در کلاس آنلاین فارسی و آموزش غیرهمزمان برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در مدرسه فارسی LELB Society بکار گرفته شده است.

با روش ویژه Round Table آکادمی ما، آموزش فارسی فقط محدود به ساعت کلاس آنلاین نبوده و فارسی آموزان با فعالیت های متنوع از طریق انجمن زبان فارسی و همینطور کامنت گذاری در درسها در یادگیری فارسی درگیر می شوند. در نتیجه، فارسی را به شکل فعال و اکتیو مثل زبان مادری یاد گرفته و از یادگیری فارسی لذت می برند. همه این موارد، بخصوص در آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان ایرانی مقیم خارج از کشور اهمیت زیادی دارد.

Best Comment Box UI practices for a better UX in your website visitors
Round Table برای آموزش زبان فارسی

تمرین نوشتن فارسی در انجمن آموزش زبان فارسی

یکی از فعالیت های مهم در آموزش زبان فارسی، یادگیری گرامر فارسی و بکارگیری کلمات فارسی در جمله سازی می باشد. تمرین نوشتن فارسی به شکل عملی و کاربردی در انجمن آموزش زبان فارسی با فعالیت های مختلف از جمله داستان نویسی، پرسش و پاسخ، بحث و گفتگو، تمرین انشای فارسی با موضوع های جذاب و مورد علاقه فارسی آموزان صورت می گیرد.

در انجمن زبان فارسی، تصحیح نوشته ها و پاسخ گویی به کامنت فارسی آموزان توسط تیم مجرب آموزش فارسی LELB Society با پشتیبانی 24 ساعته انجام می گیرد. به علاوه ارتباط فارسی آموزان با یکدیگر نیز از این طریق میسر بوده و آنها کامنت های یکدیگر را دیده و میخوانند که اشتیاق یادگیری فارسی به ویژه برای کودکان و نوجوانان را بیشتر می نماید.

انجمن آموزش زبان فارسی با ارائه فعالیت های مختلف به فارسی آموزان، امکان یادگیری فعال و حتی خودآموز زبان فارسی را برای آن ها فراهم می کند. آموزش آنلاین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به شکل کاملا متفاوت و با استفاده از بهترین روش آموزش زبان فارسی یعنی یادگیری معکوس و غیرهمزمان، لذت یادگیری فارسی بعلاوه رضایت همه فارسی آموزان مدرسه LELB Society را به همراه داشته است.

داستان نویسی فارسی در انجمن زبان فارسی

ما در مدرسه فارسی LELB Society، یک انجمن ویژه برای داستان نویسی و داستان گویی فارسی برای فارسی آموزان خود اختصاص داده ایم. اختصاص انجمن ویژه برای داستان نویسی فارسی و انگلیسی در آکادمی دوزبانه LELB Society، این امکان را برای زبان آموزان ما فراهم می کند که در تمرین نوشتن فارسی و انگلیسی از فکر و خلاقیت و دایره واژگان خود برای تدوین داستان استفاده نمایند.

Open-ended Storytelling on Abandoned Newborn
داستان نویسی فارسی و انگلیسی در انجمن Story telling

نکته بسیار مهم در فعالیت داستان نویسی زبان فارسی، تعاملی بودن آن است. به این ترتیب که، داستانی که شروع شده توسط زبان آموزان مختلف تکمیل می شود و هرکدام از زبان آموزان باید نوشته های زبان آموزان دیگر را خوانده و با توجه به اتفاقات قبلی، روند داستان را ادامه دهند.

طبقه بندی موضوعی انجمن فارسی با تگ یا برچسب

در آکادمی دوزبانه LELB Society همه درس ها و انجمن ها با استفاده از برچسب یا تگ ها به شکل موضوعی طبقه بندی شده اند. استفاده کاربردی از سیستم تگ (Tagging) نه تنها از ویژگیهای منحصر بفرد سایت آموزش آنلاین ما می باشد بلکه، دسترسی به درس ها و انجمن های گفتگوی مرتبط را برای زبان آموزان راحت نموده و گسترش یادگیری و مطالعه مرتبط را برای افراد فراهم می کند. موارد زیر از محبوب ترین تگ های مورد استفاده در انجمن فارسی هستند:

  1. Animals / حیوانات
  2. Education / تحصیل
  3. Free time / وقت آزاد
  4. Hobbies / سرگرمی
  5. Jobs / شغل ها
  6. Kindness / مهربانی
  7. Lifestyle / سبک زندگی
  8. Persian stories / داستان های فارسی
  9. Studying / مطالعه
  10. Writing practice / انشای فارسی

تعامل غیرهمزمان در انجمن زبان فارسی

مبنای عملی و کاربردی انجمن های گفتگو، تعامل غیرهمزمان زبان آموزان با مدرسین، تیم آموزش فارسی و سایر زبان آموزان می باشد. انجمن زبان فارسی، به شکل کاربردی و عملی این امکان را برای افراد فراهم می کند که از دانش زبان فارسی خود برای گفتگو با دیگران و تعامل غیر همزمان استفاده نمایند. این امکان به ویژه در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان اهمیت بسیار زیادی دارد برای اینکه در محیط غیرفارسی زبان زندگی می کنند.

مکالمه فارسی در انجمن آموزش زبان فارسی

یکی دیگر از روش های ویژه و آکادمیک مدرسه فارسی LELB Society، استفاده از روش آموزش مبتنی بر محتوا (content-based instruction or CBI) می باشد. رویکرد آموزشی مبتنی بر محتوا یا CBI، در ایجاد موضوع های جالب، چالشی و تامل برانگیزدر انجمن آموزش زبان فارسی نیز بکار گرفته شده است.

به طور یقین، موضوع های جالب در انجمن فارسی، امکان بحث، گفتگو و مکالمه فارسی کاملا ایده آل  را در کلاس آنلاین فارسی فراهم می کند. علاوه بر آن، امکان تعامل غیرهمزمان بین زبان آموزان و مدرسین را نیز برای یادگیری موثر زبان فارسی به همراه دارد.

آموزش خودآموز زبان فارسی در انجمن زبان فارسی

آموزش معکوس و یادگیری ناهمزمان، به ویژه فعالیت میزگرد (Round Table) که توسط دکتر محمدحسین حریری اصل، بنیانگذار LELB Society، پیشنهاد و توسعه یافته است، می تواند شما را از کلاس آنلاین فارسی مستقل کند. بنابراین، فارسی آموزان بویژه بزرگسالان به راحتی با عضویت در سایت می توانند از روش خودآموز زبان فارسی بهره ببرند.

برای فارسی آموزان بزرگسال که در سطح مبتدی نباشند ما روش خودآموز زبان فارسی را پیشنهاد می کنیم. با توجه به منابع فارسی و درس های متنوع که در سایت آموزش فارسی ما وجود دارد، یا تکیه بر فعالیت های مختلف از طریق انجمن زبان فارسی، امکان یادگیری زبان فارسی به شکل خودآموز برای افراد وجود دارد.

ما تضمین می کنیم که تمام نیازهای آموزشی شما به زبان فارسی به دلیل موارد زیر به صورت ناهمزمان و بدون کلاس آنلاین نیز می تواند به طور صد درصد برآورده شود:

1- امکان کامنت گذاری متنی و صوتی بدون محدودیت در طول عضویت ماهانه و ارتباط با مدرسین فارسی

2- دسترسی به بیش از 400 درس فارسی غیرکتابی و اورجینال در سایت آموزش فارسی LELB Society با ویدئوی آموزشی و امکان پرسش و پاسخ از طریق کامنت در پایان درس ها

3- امکان مشاوره و راهنمایی برای استفاده از درس های خاص و مورد نیاز خود افراد به طور رایگان قبل از عضویت و ثبت نام قطعی

ارزیابی پورتفولیو در انجمن زبان فارسی برای فارسی آموزان

یک ویژگی مهم در سیستم آموزش فارسی LELB Society که در هیچ موسسه آموزشی دیگر نمی توانید ببینید، استفاده از پورتفولیوی شخصی و به طور جداگانه برای فارسی آموزان است. پورتفولیوی آموزشی به این منظور طراحی شده که فارسی آموزان و همچنین والدین بتوانند روند پیشرفت آموزش فارسی شان را ببینند. علاوه بر آن، خود فارسی آموزان همیشه درس و دوره های گذارنده خود را پیش رو دارند.

Student portfolio assessment at LELB Society
خودارزیابی پورتفولیو در انجمن زبان فارسی

مدرسه فارسی LELB Society، برای اجرای ارزیابی پورتفولیو در آکادمی دوزبانه خود، از یکی از انجمن های گفتگوی خود استفاده نموده که در آن زبان آموزان و معلمان فارسی می توانند به صورت ناهمزمان با یکدیگر تعامل داشته باشند. این تعامل مستمر شامل ارائه مطالب و منابع فارسی محول شده از سوی معلم و وظایف تکمیل شده از سوی فارسی‌آموزان است.

علاوه بر آن، ارزیابی پورتفولیوی در انجمن زبان فارسی امکان خودارزیابی را برای فارسی آموزان و والدین آن ها فراهم می کند که امروزه در متدهای آموزشی بروز دنیا از جمله اصولی ترین روش های ارزیابی یادگیری می باشد.