Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان در مدرسه فارسی

آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان در مدرسه فارسی

Published on May 8th, 2023 | Last updated on May 19th, 2023 by | No Comments on آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان در مدرسه فارسی | 303 Views | Reading Time: 6 minutes

آیا به دنبال برنامه آموزشی یا کلاس آنلاین آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان هستید؟ در مدرسه آنلاین فارسی ما فارسی آموزان بزرگسال می توانند هم در کلاس آنلاین فارسی به شکل همزمان و هم از طریق نرم افزار آموزش زبان فارسی ما به شکل ناهمزمان خواندن و نوشتن فارسی را بیاموزند. در این مقاله کوتاه، درباره روش آموزش خواندن و نوشتن زبان فارسی به ویژه برای بزرگسالان غیر فارسی زبان توضیحاتی را ارائه می دهیم. در صورت تمایل، می توانید ویدیوی این مقاله را که در پایین قرار دارد، مشاهده کنید.

ویدیوی این مقاله درباره آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان

آموزش ناهمزمان و خودآموز زبان فارسی برای بزرگسالان

برخلاف کودکان و نوجوانان که برای آموزش زبان فارسی نیاز به تعامل با مدرس فارسی و نظارت والدین دارند، آموزش زبان فارسی به بزرگسالان می تواند به شکل ناهمزمان و خودآموز یا asynchronous learning انجام گیرد. البته هر مرکز آموزشی نمی تواند آموزش ناهمزمان زبان فارسی را ارائه دهد. زیرا برای این کار، منابع آموزش زبان فارسی به شکل گسترده مورد نیاز است. در آکادمی دوزبانه LELB Society، فارسی آموزان بزرگسال ما می توانند سیستم آموزش خودآموز زبان فارسی ما را به شکل رایگان آزمایش کنند.

آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان در مدرسه آنلاین فارسی
بسته آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان به همراه ویدیو و در دو نسخه فارسی و انگلیسی

در سیستم خودآموز ما که در اصل، یک نرم افزار آموزش زبان فارسی می باشد، بیش از 4200 درس فارسی و انگلیسی تنها برای اعضای محترم سایت وجود دارد. تمامی این درسها، از جمله آموزش خواندن و نوشتن فارسی، از پیش تدریس شده و به همراه ویدیوی آموزشی می باشند. به این روش، آموزش معکوس یا کلاس وارونه می گویند. به بیان دیگر، به جای تدریس حروف الفبای فارسی به بزرگسالان در کلاسهای مختلف، ما یک بار و با کیفیت بالا، آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان را انجام داده و ویدیوی تدریس خود را ریکورد کرده ایم.

Learn Persian Alphabet Letter i at LELB Society with podcast
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان با صدها درس فارسی به همراه ویدیو

ویدیوهای آموزش حروف الفبای فارسی در درسهای مربوط به حروف الفبا قرار داده شده اند تا فارسی آموزان ما بتوانند بسته آموزشی حروف الفبای فارسی را بخوانند و ویدیوهای موجود در آن را نیز ببینند. استفاده از روش آموزش ناهمزمان و کلاس وارونه یا یادگیری معکوس باعث می شود آموزش زبان فارسی به بزرگسالان بسیار مقرون به صرفه باشد. زیرا دیگر نیاز نیست فارسی آموزان بزرگسال هزینه زیادی برای شرکت در کلاسهای آنلاین به تعداد زیاد پرداخت کنند.

استفاده از تخته دیجیتال در آموزش خواندن و نوشتن

Learn Persian Alphabet letter H 2-cheshm at LELB Society with Podcast
آموزش حروف الفبای فارسی به بزرگسالان به شکل زنده با استفاده از تخته دیجیتالی

ما برای آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان و کودکان، از تخته دیجیتالی استفاده می کنیم تا فارسی آموزان بتوانند به شکل زنده با نحوه نوشتن حروف الفبای فارسی به درستی آشنا شوند. این تخته دیجیتالی هم در کلاس آنلاین فارسی و هم در آموزش ناهمزمان زبان فارسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار، در کلاس آنلاین فارسی، اساتید دوزبانه ما صفحه مانیتور خود را با فارسی آموز به اشتراک می گذارند و از قلم دیجیتالی برای نوشتن حروف الفبای فارسی استفاده می کنند.

تمرین خوش نویسی و خوش خطی در زبان فارسی

Practice Handwriting in Farsi at LELB Society for Non-Persian Speakers
ارزیابی دستخط فارسی آموزان برای تمرین خوش خطی و خوش نویسی به شکل رایگان در طول عضویت ماهانه

تمامی فارسی آموزان ما می توانند در طول مدت عضویت ماهانه خود، به شکل نامحدود، از دستخط فارسی خود عکس گرفته و فایل عکس دستخط خود را برای ما ارسال کنند. اساتید دوزبانه ما تمامی عکسهای مربوط به دستخط فارسی آموزان را به شکل رایگان بررسی و ارزیابی می کنند. برای ارسال تصاویر دستخط فارسی، از سامانه گفتگوی آنلاین که در پایین سایت آموزش زبان فارسی ما و در سمت راست صفحه قرار دارد، استفاده کنید. البته برای دیدن این سامانه، نخست باید عضو سایت باشید.

تمرین نگارش زبان فارسی برای بزرگسالان

همه فارسی آموزان ما می توانند قبل و بعد از کلاس آنلاین فارسی و به شکل ناهمزمان، در فرم ارسال دیدگاه و انجمن زبان فارسی موجود در سایت ما شرکت کنند. لازم به ذکرست که در پایین هر درس فارسی و انگلیسی در سایت آموزش زبان ما، یک فرم کامنت گذاری وجود دارد. تمامی زبان آموزان ما می توانند پس از خواندن هر درس و تماشای ویدیوی آن، در صورت داشتن هر سوالی، آن را در فرم کامنت گذاری مطرح کنند و از این طریق، فارسی نوشتن را تمرین کنند.

Learn Persian Alphabet Letters N & V at LELB Society
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان در آکادمی دوزبانه با هزاران درس و ویدیو و پشتیبانی همیشگی

ما به همه کامنت ها با سرعت و دقت بالا پاسخ می دهیم. در حال حاضر، در پایگاه داده ما، بیش از 5800 کامنت به شکل پرسش و پاسخ وجود دارد. این تعداد کامنت که هر روز به آن اضافه می شود، نشاندهنده این نکته است که در آکادمی دوزبانه LELB Society برای آموزش زبان فارسی به ویژه خواندن و نوشتن، هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. فعالیت در فرم های کامنت گذاری و انجمن زبان فارسی به فارسی آموز کمک می کند تا با شکل حروف الفبای فارسی با توجه به جای خاص حروف در واژگان آشنا شود.

Learn Persian Alphabets Ein & Ghein at LELB Society
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان با چهار شکل حروف عین و غین در کلمه

به عنوان مثال، حروف ه دوچشم، عین و غین در زبان فارسی با توجه به جای قرار گرفتن در کلمه، چهار شکل متفاوت به خود می گیرند. همه این نکات در ویدیوهای آموزشی ما که در داخل درسها قرار دارند، به دو زبان فارسی و انگلیسی توضیح داده شده اند. همچنین ما پیشنهاد می کنیم برای داشتن تجربه آموزشی بهتر در یادگیری حروف الفبای فارسی به شکل مکاتبه ناهمزمان در سایت آموزشی ما، بر روی مرورگر گوگل کروم، تنظیمات زیر را انجام دهید.

Best Google Chrome extensions for students at LELB Society
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان با استفاده از افزونه های آموزشی پیشنهادی ما

اگر از مرورگر گوگل کروم برای ارسال و دریافت دیدگاه برای تمرین خواندن و نوشتن زبان فارسی استفاده می کنید، به بخش تنظیمات یا Settings مرورگر کروم بروید. در قسمت تنظیمات و در داخل کادر جستجو، Spell Check را جستجو کنید. سپس در بخش Use spell check for، زبان فارسی یا Persian را انتخاب کنید. با این کار، اگر در سایت آموزش زبان فارسی ما یک کلمه فارسی را به اشتباه بنویسید یا تایپ کنید، زیر آن کلمه یک خط قرمز کشیده می شود.

سپس بر روی واژه های فارسی که در زیر آنها خط قرمز کشیده شده است، کلیک راست کنید تا لیستی از واژگان پیشنهادی به شما نشان داده شود. همین تکنیک ساده به فارسی آموزان مبتدی کمک می کند تا با شکل درست حروف الفبای فارسی در جاهای مختلف آشنا شوند. البته همانطوری که در بالا گفته شد، ما به همه کامنت ها با دقت و سرعت بالا پاسخ می دهیم تا فارسی آموزان ما بتوانند از طریق آزمون و خطا و به شکل کاملا کاربردی و عملی، خواندن و نوشتن زبان فارسی را تمرین کنند.

روخوانی متون فارسی با جمله های ساده

Learn Persian alphabet with videos for non-Persian speakers
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان با تمرین روخوانی متون فارسی

پس از آشنایی اولیه با حروف الفبای فارسی، ما از تمرین روخوانی متون فارسی استفاده می کنیم. برای این کار، بیش از صد داستان فارسی در نرم افزار آموزش زبان فارسی ما وجود دارد. همه این داستانهای فارسی دارای ویدیو و نسخه انگلیسی نیز هستند. برای آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان، به جز داستانهای فارسی، در سایت آموزشی ما، صدها درس فارسی به زبان ساده درباره مطالب علمی و آموزشی نیز وجود دارد. خوشبختانه، مجموعه این داستانها و مطالب علمی، مورد استقبال فارسی آموزان بزرگسال نیز قرار گرفته است.

تمرین مقاله نویسی برای یادگیری خواندن و نوشتن

Learn Persian Alphabet letters Lam & Mim at LELB Society
آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان با تمرین مقاله نویسی

همانطوری که در بالا اشاره شد، فارسی آموزان بزرگسال ما می توانند به شکل ناهمزمان و بر اساس asynchronous learning، در نرم افزار آموزش زبان فارسی ما فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال، آموزش خواندن و نوشتن فارسی به بزرگسالان از طریق روش های زیر و به شکل ناهمزمان انجام می گیرد:

  1. تمرین مقاله نویسی فارسی درباره موضوع های چالشی با شرکت در انجمن زبان فارسی
  2. ادامه دادن و تمام کردن داستانهای ناتمام به زبان فارسی که باعث افزایش خلاقیت و به کارگیری واژگان فارسی آموخته شده می باشد.
  3. تمرین خلاصه نویسی از روی داستانهای فارسی و مطالب آموزشی موجود در سایت از طریق گذاشتن کامنت یا دیدگاه در پایین هر درس
  4. نوشتن انشای فارسی به ویژه برای آموزش زبان فارسی به نوجوانان با بازخورد دقیق و کامل اساتید دوزبانه ما

About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3983 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

10 − nine =