Log in
Home  »  Learn Persian Online with 400 Persian Lessons + Videos   »   آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با ویدیو

آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با ویدیو

آیا به دنبال یادگیری دستور زبان فارسی مناسب برای غیر فارسی زبانان هستید؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که یک فارسی آموز چگونه می تواند با دستور زبان و گرامر زبان فارسی برای نگارش و صحبت کردن صحیح زبان فارسی آشنا شود. از آنجایی که یادگیری گرامر زبان فارسی در مدرسه فارسی ما به شکل ناهمزمان و با استفاده از صدها ویدیوی آموزشی قرار گرفته شده در داخل درسها می باشد، فارسی آموزان ما می توانند به شکل رایگان و در هر زمان و هر مکان، به یادگیری فعال دستور زبان فارسی بپردازند.

ویدیوی این مقاله درباره آموزش دستور زبان فارسی

نسخه انگلیسی این مقاله درباره آموزش گرامر زبان فارسی

برای خواندن نسخه انگلیسی آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

Basic Farsi Grammar with 25 Persian Lessons + Videos

چرا باید دستور زبان فارسی را بیاموزیم؟

Basic Farsi grammar for non-Persian speakers and adult learners at LELB Society
یادگیری گرامر و دستور زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان با صدها درس و ویدیوی آموزشی به شکل کاملا رایگان

دستور زبان در هر زبانی به مجموعه قوانینی گفته می شود که به موجب آن، واژگان و جمله ها به درستی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. شکل درست قرار گرفتن واژگان و جمله ها در زبان باعث می شود که ابهام در انتقال معنی در زبان تا اندازه زیادی کاهش یابد. به عنوان مثال، در آموزش زبان فارسی، یک فارسی آموز ممکن است صدها و یا حتی هزاران واژه و اصطلاح فارسی را بداند. اما دانستن واژگان زیاد لزوما به این معنا نیست که این فارسی آموز حتما می تواند واژگان فارسی را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهد و جمله هایی با شکل و ترکیب درست زبانی بسازد.

آموزش دستور زبان فارسی از پایه تا پیشرفته

Learn Farsi free with 400 premium Persian lessons and videos and our constant support in the comment forms
آموزش دستور زبان و گرامر فارسی از پایه تا پیشرفته به شکل کاملا رایگان

کاملا مشخص است که دستور زبان و گرامر فارسی را نمی توان در قالب یک مقاله به طول هزار کلمه آموزش داد و تمرین کرد. ما هم چنین ادعایی نداریم. در اصل، مقاله ایی که در حال مطالعه آن هستید، تنها به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از منابع آموزش زبان فارسی موجود در آکادمی دوزبانه LELB Society به همراه فرم ارسال دیدگاه برای آموزش ناهمزمان زبان فارسی استفاده کنید تا دستور زبان فارسی را به شکل کاملا رایگان فرا بگیرید.

یادگیری دستور زبان فارسی به شکل ناهمزمان

نرم افزار آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با پشتیبانی همیشگی اساتید دوزبانه
بهترین نرم افزار و سایت آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان

در سایت آموزش زبان فارسی و انگلیسی LELB Society، آموزش ناهمزمان یا asynchronous learning از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. به بیان دیگر، در آکادمی دوزبانه ما یادگیری هرگز محدود به ساعت کلاس از طریق آموزش همزمان نمی باشد. وجود هزاران درس فارسی و انگلیسی به همراه ویدیو بر اساس روش یادگیری معکوس یا flipped learning، زبان آموزان ما را تشویق می کند تا از دو روش زیر برای تحقق آموزش ناهمزمان در فراگیری زبان فارسی و انگلیسی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند:

پرسش و پاسخ از طریق کامنت گذاری

استفاده از فرم کامنت گذاری یا ارسال دیدگاه به شکل متنی و صوتی که در پایین همه درسهای فارسی و انگلیسی ما قرار دارد، امکان آموزش ناهمزمان زبان فارسی را فراهم آورده است. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم، با افتخار به حدود 5700 کامنت پاسخ داده ایم که خود نمایانگر ارزش آموزش ناهمزمان در مدرسه فارسی و انگلیسی ما می باشد. به بیان ساده تر، فارسی آموزان ما می توانند درسهای فارسی موجود در سایت را بخوانند و ویدیوهای مربوط به آنها را ببینند. سپس در صورت داشتن هر گونه سوالی، پرسش خود را به شکل کامنت در پایین درس مطرح کنند.

Leave text comments at the bottom of each lesson
استفاده از فرم ارسال دیدگاه برای آموزش رایگان و ناهمزمان دستور زبان فارسی با صدها درس فارسی به همراه ویدیوی آموزشی

شرکت در انجمن زبان فارسی برای تمرین گرامر

Persian forum to learn Farsi online asynchronously in our online community
آموزش دستور زبان فارسی با شرکت در انجمن زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان

یکی دیگر از راههای آموزش دستور زبان فارسی به شکل ناهمزمان و رایگان شرکت در انجمن زبان فارسی می باشد که ما برای همه فارسی آموزان خود فراهم نموده ایم. دلیل وجود انجمن زبان فارسی در مدرسه فارسی ما این است که ممکن است فارسی آموزان ما پرسشی درباره گرامر فارسی داشته باشند که مرتبط با درسهای موجود در نرم افزار آموزش زبان فارسی ما نباشد. در این صورت، فارسی آموز می تواند در انجمن زبان فارسی ما موضوع جدیدی را ایجاد کند و پرسش خود را برای ما ارسال نماید. بدیهی است ما در اسرع وقت به همه پرسش های فارسی پاسخ خواهیم داد.

یادگیری گرامر زبان فارسی از طریق آموزش معکوس

یادگیری معکوس و آموزش ناهمزمان از ارکان اصلی روش تدریس در آکادمی دوزبانه LELB Society به حساب می آیند. به همین دلیل، تمامی درسهای فارسی موجود در سایت ما از پیش تدریس شده و به همراه ویدیو و پادکست می باشند. این موضوع از مهم ترین ویژگی های روش یادگیری معکوس می باشد که به موجب آن، مدرس به جای تدریس یک درس برای چند بار، آن درس را فقط یک بار و با کیفیت بالا تدریس می کند و ویدیوی تدریس شده را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد.

flipped classroom LELB Society
یادگیری دستور زبان فارسی با ترکیب دو روش آموزش ناهمزمان و یادگیری معکوس

زبان آموزان نیز می توانند هرچند بار که لازم باشد، ویدیوی تدریس شده را به شکل ناهمزمان مشاهده کنند و در صورت داشتن هر گونه سوالی، از کانال های ارتباطی ناهمزمان مانند فرم ارسال دیدگاه و انجمن های طبقه بندی شده استفاده کنند و پرسش خود را مطرح نمایند. با ترکیب روش های آموزش ناهمزمان و یادگیری معکوس در مدرسه فارسی و انگلیسی LELB Society امکان آموزش زبان فارسی هم از طریق مدرسین دوزبانه و هم از راه برقراری ارتباط با صدها فارسی آموز دیگر به راحتی امکانپذیر می باشد.

انواع زمان ها در دستور زبان فارسی

Present Perfect Tense in Farsi - Persian Grammar at LELB Society
آموزش انواع زمانها در دستور زبان فارسی به همراه ویدیو و در دو زبان فارسی و انگلیسی

به شکل کلی، ما به فارسی آموزانی که علاقه مند به یادگیری گرامر فارسی هستند پیشنهاد می کنیم که یادگیری گرامر زبان فارسی را از مبحث انواع زمانها در زبان فارسی شروع کنند. لازم به ذکر است که ما همه زمان های اصلی در دستور زبان فارسی را به همراه ویدیو و در دو نسخه فارسی و انگلیسی تدریس کرده ایم. این زمان ها عبارتند از: زمان حال ساده، زمان گذشته ساده، زمان حال استمراری، زمان گذشته استمراری، زمان آینده و غیره.

صرف فعل در دستور زبان فارسی

Verb Conjugation in Farsi
آموزش صرف فعل در دستور زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان به همراه ویدیو و در دو نسخه فارسی و انگلیسی

تجربه حدود 10 سال تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به ما نشان داده است که یکی از پیچیده ترین مباحث گرامر زبان فارسی برای فارسی آموزان موضوع صرف فعل در زبان فارسی می باشد. یکی از دلایل این موضوع این است که صرف فعل در زبان فارسی به مراتب پیچیده تر از زبان انگلیسی می باشد. به عنوان مثال، در زبان فارسی، بن حال و بن گذشته افعال متفاوت می باشد. از طرفی دیگر، شناسه افعال در زبان فارسی به تناسب شش ضمیر فاعلی اصلی، تغییر می کند.

ذکر این مورد اهمیت دارد که ما برای آموزش دستور زبان فارسی از کلید واژه ها و عبارات اصلی به زبان فارسی استفاده کرده ایم. زیرا فارسی آموزی که قصد دارد با دستور زبان و گرامر فارسی آشنا شود، نیاز دارد تا حدودی این اصطلاحات فنی را بداند. با این حال، در داخل ویدیوهایی که در درون درسها قرار دارند، درباره این اصطلاحات فنی به زبان انگلیسی ساده توضیح داده ایم.

نمونه درسهای دستور زبان فارسی

Wh-questions in Farsi at LELB Society to learn Persian online with examples
آموزش رایگان گرامر زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان به ویژه فارسی آموزان بزرگسال با صدها درس به همراه ویدیو و پشتیبانی همیشگی

در این بخش پایانی، به ذکر چند نمونه درس در ارتباط با آموزش گرامر زبان فارسی اشاره می کنیم. تمامی این درسها از پیش تدریس شده و دارای ویدیو می باشند. همچنین، در پایان همه این درسها، فرم ارسال دیدگاه برای طرح پرسش احتمالی از طرف فارسی آموزان ما و دریافت پاسخ از طرف مدرسین دوزبانه ما وجود دارد.

  1. ساختار جملات شرطی در زبان فارسی
  2. پسوندهای اسم ساز در زبان فارسی
  3. واژگان ربطی در زبان فارسی
  4. نقل قول مستقیم و غیر مستقیم در زبان فارسی
  5. نقش “را” در افعال گذرا در گرامر زبان فارسی
  6. مهمترین افعال مرکب فارسی به همراه مثال
  7. انواع ضمایر در زبان فارسی
  8. ساختار مجهول در زبان فارسی
  9. عبارت های پرسشی در زبان فارسی با مثال های ساده

یادگیری عملی دستور زبان فارسی

Reply Button LELB Society
یادگیری گرامر زبان فارسی به شکل عملی با صدها درس فارسی به همراه ویدیو و تمرین خواندن و نوشتن فارسی و طرح سوال در انجمن ها و فرم های کامنت گذاری

با توضیحاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، ذکر این نکته اهمیت دارد که برای یادگیری گرامر زبان فارسی، اساسا دیگر نیاز زیادی به کتاب آموزش زبان فارسی ویژه گرامر وجود ندارد. چرا که فارسی آموزان می توانند به جای مطالعه مطالب تئوری که در کتابها وجود دارد، دستور زبان فارسی را به عملی ترین شکل ممکن و از طریق آزمون و خطا در انجمن زبان فارسی و با مطالعه صدها درس فارسی به همراه ویدیو فرا بگیرند. همانطوری که در تصویر بالا می بینید، اساتید دوزبانه LELB Society، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان، به همه پرسش های فارسی آموزان پاسخ می دهند و اشتباه های دستور زبانی آنها را برطرف می کنند.


About Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl

Dr. Mohammad Hossein Hariri Asl is an English and Persian instructor, researcher, inventor, author, blogger, SEO expert, website developer, and the creator of LELB Society. He's got a PhD in TEFL (Teaching English as a Foreign Language). Study our guest posting guidelines for authors.

View All 3976 Posts by this Author »

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums, or create a new topic in forums. You can also contact us to leave voice messages.

Leave a Comment