Log in

کلاس نقد فیلم های انگلیسی برای تقویت هر 4 مهارت زبانی

Published on June 27th, 2023 | Last updated on April 21st, 2024 by | Category: Learn English with Films Online | No Comments on کلاس نقد فیلم های انگلیسی برای تقویت هر 4 مهارت زبانی | 316 Views | Reading Time: 5 minutes

در این مقاله کوتاه، شما را با کلاس نقد فیلم های برتر دنیا به زبان انگلیسی آشنا می کنیم. با شرکت در این کلاس ویژه، شما می توانید هر هفته یک فیلم برتر دنیا به زبان انگلیسی را ببینید و به شکل گروهی، به نقد و بررسی آن بپردازید. این کلاس گروهی نقد فیلم بر اساس روش برنامه غوطه وری آموزش زبان دوم یا language immersion program می باشد که در آن زبان آموز تا جایی که امکان دارد دامنه تماس خود با زبان دوم را افزایش می دهد.

ویدیوی این مقاله درباره کلاس نقد فیلم به زبان انگلیسی

انجمن نقد فیل به زبان انگلیسی

Best film criticism course forum for ESL students at LELB Society
کلاس نقد فیلم های برتر دنیا به زبان انگلیسی برای تقویت هر چهار مهارت زبانی

در انجمن نقد فیلم های انگلیسی که در پایین می بینید، زبان آموزان آکادمی دوزبانه LELB Society می توانند به شکل کاملا رایگان در کلاس نقد فیلم ما که به شکل گروهی برگزار می شود، شرکت کنند. روش کار به این شکل است که شرکت کنندگان کلاس نقد فیلم، با شرکت در نظرسنجی، فیلمی را پیش از کلاس انتخاب می کنند. سپس قبل از برگزاری این کلاس گروهی، در انجمن نقد فیلم، فیلم انتخاب شده را به شکل مکتوب نقد می کنند. در نهایت، در کلاس نقد فیلم، شرکت کنندگان با استناد بر نظرها و کامنت های مکتوب خود، فیلم انتخاب شده را به شکل شفاهی و گروهی نقد می کنند.

LELB Society: A Bilingual Academy of English & Persian Forums Film Criticism Course Forum to Practice English & Persian

In this forum, we proudly offer our English and Persian students a film criticism course as one of the most practical ways to immerse themselves in English and Farsi. Our film criticism course includes both synchronous and asynchronous learning systems on the premise of content-based instruction or CBI to make the process of second language acquisition more enjoyable and natural. In this course, we create new topics in this forum for each new film on a weekly basis. Then the students watch the assigned films asynchronously and attend this forum, posting their opinions and criticism based on our round table activity. Finally in our live classes, we mainly concentrate on the posted comments and replies in this forum.
Viewing 15 topics - 1 through 15 (of 62 total)
Viewing 15 topics - 1 through 15 (of 62 total)
  • You must be logged in to create new topics.

تصویر برخی از فیلم های نقد شده

در زیر، جلد عکس یا تصویر برخی از فیلم های نقد شده در کلاس نقد فیلم انگلیسی را می بینید. تمامی این فیلم های برتر دنیا در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها یا IMDB از بالاترین رتبه بندی برخوردار هستند. هرچند داشتن رتبه بالا، تنها ملاک ما برای انتخاب فیلم های مناسب در کلاس نقد فیلم نیست.

آموزش مبتنی بر محتوا با دیدن فیلم های تاثیرگذار

Content-based instruction in language learning
استفاده از روش آموزش مبتنی بر محتوا در کلاس نقد و بررسی فیلم های برتر دنیا به زبان انگلیسی

در این کلاس گروهی نقد و بررسی فیلم های برتر دنیا به زبان انگلیسی، ما از روش آموزش مبتنی بر محتوا یا content-based instruction استفاده می کنیم. بر اساس این روش آموزشی، استفاده از محتوای مناسب و تاثیرگذار در فرایند آموزش زبان دوم از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل، ما سعی می کنیم بیشتر از فیلم هایی استفاده کنیم که بار آموزشی بیشتری داشته باشند و برای بینندگان یا شرکت کنندگان در این کلاس، مفیدتر و آموزنده تر باشند.

برای آشنایی بیشتر با موضوعات مورد بحث در کلاس نقد فیلم، توجه شما را به پرکاربرد ترین کلید واژه ها یا برچسب ها که در فیلم های نقد شده و هزاران درس موجود در آکادمی دوزبانه LELB Society استفاده شده اند، جلب می کنیم. با کلیک کردن بر روی این برچسب ها یا تگ ها، شما می توانید درسها و مطالب مرتبط از نظر معنایی یا مفهومی را به راحتی پیدا کنید.

کلاس نقد فیلم بر اساس ژانر های متنوع

کلاس نقد فیلم انگلیسی بر اساس ژانر های متنوع

برای در نظر گرفتن سلایق مختلف، ما سعی کرده ایم فیلم های انگلیسی با ژانر های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. در زیر، به ذکر چند نمونه از فیلم های نقد شده به همراه ژانر مربوط به آنها اشاره می کنیم:

ترکیبی از آموزش همزمان و ناهمزمان

فواید آموزش غیر همزمان در مقایسه با آموزش همزمان در آموزش آنلاین
ترکیبی از آموزش همزمان و ناهمزمان زبان انگلیسی در کلاس نقد و بررسی فیلم های برتر دنیا

در کلاس نقد و بررسی فیلم به زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی به دو صورت همزمان و ناهمزمان انجام می گیرد. منظور از آموزش همزمان، شرکت در کلاس آنلاین نقد فیلم می باشد که در یک زمان واحد انجام می گیرد. اما منظور از آموزش ناهمزمان یا asynchronous learning این است که زبان آموز، پیش از شرکت در کلاس آنلاین نقد فیلم، فیلم انتخاب شده را تماشا می کند، و در صورت لزوم، درباره آن تحقیق می کند. در نهایت، زبان آموز در انجمن نقد فیلم، درباره فیلم انتخاب شده کامنت می گذارد تا از آن در کلاس آنلاین استفاده کند.

تمرین و تقویت هر چهار مهارت زبانی

در این کلاس گروهی نقد فیلم، زبان آموزان می توانند با روشی جذاب، هر چهار مهارت زبانی را تقویت کنند. به این روش آموزشی، ادغام مهارت ها یا skill integration گفته می شود. برای روشن تر شدن این موضوع، در زیر این نکته را بیشتر توضیح می دهیم:

  1. تمرین مهارت شنیداری با دیدن فیلم و گوش دادن به مکالمه های موجود در آن
  2. تمرین مهارت خواندن با خواندن زیرنویس موجود در فیلم و یا خواندن و مطالعه نقدهای موجود درباره فیلم که در وب سایت های معتبر فیلم های برتر دنیا مانند Rotten Tomatoes و Roger Ebert وجود دارد.
  3. تمرین مهارت نوشتن از طریق گذاشتن کامنت یا دیدگاه در انجمن نقد فیلم که در آکادمی دوزبانه LELB Society وجود دارد. شرکت کنندگان در این کلاس می توانند کامنت های زبان آموزان دیگر را نیز بخوانند و آنها را نقد کنند.
  4. تمرین صحبت کردن با شرکت در کلاس آنلاین نقد فیلم که به شکل گروهی برگزار می شود و در آن، زبان آموزان با استناد به کامنت های خود و دیگران که در انجمن نقد فیلم وجود دارد، فیلم انتخاب شده را به شکل شفاهی نقد و بررسی می کنند.
  5. بهبود تلفظ درست واژگان انگلیسی در کلاس آنلاین نقد فیلم توسط مدرس این کلاس، دکتر محمد حسین حریری اصل، به این ترتیب که اشتباهات تلفظی شما توسط مدرس و یا زبان آموزان دیگر اصلاح می گردد.
  6. فراگیری دستور زبان یا گرامر زبان انگلیسی به شکل کاملا عملی و از طریق آزمون و خطا با نوشتن کامنت یا دیدگاه در انجمن نقد فیلم، به این ترتیب که اشتباهات گرامری شما توسط مدرس این کلاس و یا دیگر زبان آموزان اصلاح می گردد.
  7. آموزش واژگان انگلیسی در بافت و متون واقعی با مطالعه نقد فیلمها که در آکادمی دوزبانه ما وجود دارد، به این ترتیب که واژگان آکادمیک و دشوار در آکادمی دوزبانه ما به شکل لینک در داخل متون دیده می شوند.

استفاده از برنامه غوطه وری آموزش زبان انگلیسی در کلاس نقد فیلم

به موجب برنامه غوطه وری آموزش زبان انگلیسی یا language immersion program، تماس زبان آموز با زبان دوم یا مقصد تا جایی که امکان دارد، زیاد می شود. مسلما یکی از این راهها در جهت پیاده سازی برنامه غوطه وری آموزش زبان انگلیسی، دیدن فیلم و سریال انگلیسی می باشد. از دیگر راههای غوطه ور ساختن خود در زبان انگلیسی، نوشتن یادداشت روزانه به زبان انگلیسی، داشتن شریک زبانی برای صحبت کردن روزانه، گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی و غیره می باشد.

We respond to all comments immediately. View the 30 newest comments and new topics in forums.

Leave a Comment

9 − 1 =